Gå til innhold

Mikrofon under middagen

Anbefalte innlegg

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Hei!

Lurte på om noen her har erfaring med bruk av mikrofon under middagen. Det vil si når det holdes tale osv.

Er hørselshemmet og vurderer å låne det, er bare så redd for å ikke få med meg det som blir sagt. Vil slappe mest mulig av den dagen og ikke bruke for mye energi på leppe-lesing.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest123
Skrevet

dette har vi og lurt litt på? besteforeldre hører dårlig, og kvir seg med tanke på å ikke høre det som blir sagt..

Skrevet

Jeg var i et bryllup i fjor, hvor de brukte mikrofon. Toastmasteren brukte den da hun snakket, og så gav hun den videre til den som skulle tale. Jeg synes det fungerte kjempefint, og det var deiligt å tydelig kunne høre hva som ble sagt.

Vi skal ikke ha mikrofon i vårt bryllup, men det er fordi at rommet er helt firkantet med god akkustikk, så det trengs ikke der. Men ville nok hatt det om det var fare for at jeg ikke skulle få med meg alt :)

Skrevet

Jeg ville gått for mikrofon hvis det er fare for at du/gjestene ikke får med seg det som blir sagt!

Det er helt sikkert ulike løsninger for hvordan det er best rent praktisk å løse det. En mulighet hvis man har fast mikrofon, er at denne er plassert ved toastmasteren, og at de som skal holde tale går dit når de skal si noe. (Det er forøvrig et generelt taletips: at de som skal si noe plasserer seg slik at de snakker ut til forsamlingen, og ikke blir stående med ryggen til halvparten).

Skrevet

Hvis du er hørselshemmet, så skaff en mikrofon. Det vil du nok glede deg over. :)

Men gi talerne et lite tips om bruken før de setter i gang. Noen mikrofontyper skal holdes veldig nærme munnen, det må du si fra om på forhånd. Ellers kan lyden bli enda vanskeligere å få med seg, hvis de virrer med hodet og ikke klarer å bruke mikrofonen til det den er ment for. Det hjelper de som skaffer mikrofonen deg med å finne ut av.

Catzy

Gjest Soon Mrs S
Skrevet
Hvis du er hørselshemmet, så skaff en mikrofon. Det vil du nok glede deg over. :)

Men gi talerne et lite tips om bruken før de setter i gang. Noen mikrofontyper skal holdes veldig nærme munnen, det må du si fra om på forhånd. Ellers kan lyden bli enda vanskeligere å få med seg, hvis de virrer med hodet og ikke klarer å bruke mikrofonen til det den er ment for. Det hjelper de som skaffer mikrofonen deg med å finne ut av.

Catzy

Takk

Var jo veldig spent på om noen hadde erfaring med dette. Vil jo få med meg det meste men er redd for at det skal bli for voldsomt.Har lett for å få feedback på høreapparatet så, tror vi skal få leid det sammen med musikk anlegget og da er det sikkert lurt at de viser oss hvordan man skal håndtere mikrofonen.

Skrevet

Jeg er også hørselshemmet og kommer til å ta med meg mitt bærbare fm-anlegg i tillegg til evt. annen mikrofon (vi skal ha 93 gjester så det blir kanskje nødvendig for andres del også). Talerne må da kanskje tale med to mikrofoner, men det får bare være altså. Denne dagen er viktig for meg og jeg ønsker å få med meg ALT!

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Venter på en del hjelpemidler men dessverre så er det en ventetid nå. Så jeg tror ikke jeg rekker å få de til den 20.aug, har purret men nå er det ferie avvikling osv.

Skrevet

Ja, jeg vet det tar tid... :roll: Kanskje det kunne gått an å låne fra hjelpemiddelsentralen bare den dagen, hvis du forklarer situasjonen?

En annen mulighet er at du kan be talerne gi deg en kopi av sine stikkord eller tekst så blir det lettere for deg å følge med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...