AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #1 Skrevet 7. desember 2019 jeg har fått litt redusert matlyst, og trenger noen andre sitt syn på matinntaket mitt. har ikke gått ned i vekt til tross for at jeg spiser mindre, men lurer på om det er så sunt som jeg tror selv. frokost: stort sett en smoothie, med eple, sitron, agurk, ingefær og selleri(noe juices), 1 avakado. middag:søtpotetsuppe med 4-5 kyllingboller. evt:1-2 kyllinglår med grønnsaker, salat, ris eller poteter. kvelds: 50-60 gram havregryn, laget på melk, kokosmelk, havremelk, eller rismelk. en neve mandler, litt linfrø, en banan og litt rosiner. enten et grillet kyllinglår eller en pose med chips(chips er ca 350 kcal). er med og bra i magen med dette kostholdet. det jeg synes er merkelig er at jeg ikke la på meg av det forrige; da hadde jeg en kaloririk frokost og mye større middag enn i dag. Anonymkode: 2749d...5fa
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #2 Skrevet 7. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: jeg har fått litt redusert matlyst, og trenger noen andre sitt syn på matinntaket mitt. har ikke gått ned i vekt til tross for at jeg spiser mindre, men lurer på om det er så sunt som jeg tror selv. frokost: stort sett en smoothie, med eple, sitron, agurk, ingefær og selleri(noe juices), 1 avakado. middag:søtpotetsuppe med 4-5 kyllingboller. evt:1-2 kyllinglår med grønnsaker, salat, ris eller poteter. kvelds: 50-60 gram havregryn, laget på melk, kokosmelk, havremelk, eller rismelk. en neve mandler, litt linfrø, en banan og litt rosiner. enten et grillet kyllinglår eller en pose med chips(chips er ca 350 kcal). er med og bra i magen med dette kostholdet. det jeg synes er merkelig er at jeg ikke la på meg av det forrige; da hadde jeg en kaloririk frokost og mye større middag enn i dag. Anonymkode: 2749d...5fa er mett skulle det stå Anonymkode: 2749d...5fa
ablaze Skrevet 7. desember 2019 #3 Skrevet 7. desember 2019 legg inn Myfitnesspal-app og registrer all mat du spiser, så får du regnestykket 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #4 Skrevet 7. desember 2019 Høres fint ut, spiser ikke noe mer selv og en normalt slank. Kommer vel litt an på høyden din, aktivitet osv. Anonymkode: d5fc9...2aa
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #5 Skrevet 7. desember 2019 Kommer an på aktivitet. Det er mye kalorier i ris og poteter om du ikke trener noe særlig. Jeg hadde lagt på meg av å spise som det, men jeg er relativt inaktiv. Spiser kanskje halvparten av det du listr opp her i løpet av en dag Anonymkode: feefd...2ed
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #6 Skrevet 7. desember 2019 jeg er 1,65 og 56-57 kg. er fornøyd med vekten. litt pussig at jeg er like mett som før☺️men bra for magen! Anonymkode: 2749d...5fa
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #7 Skrevet 7. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kommer an på aktivitet. Det er mye kalorier i ris og poteter om du ikke trener noe særlig. Jeg hadde lagt på meg av å spise som det, men jeg er relativt inaktiv. Spiser kanskje halvparten av det du listr opp her i løpet av en dag Anonymkode: feefd...2ed halvparten😳da tror jeg ikke jeg hadde vært menneske Anonymkode: 2749d...5fa
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #8 Skrevet 7. desember 2019 Altfor lite, til tross for sengeliggende. Anonymkode: 92025...633
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #9 Skrevet 7. desember 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altfor lite, til tross for sengeliggende. Anonymkode: 92025...633 takk for svar. blir litt forvirret når en skriver jeg bør halvere inntaket, og nå sier to at det er alt for lite. legen sier det høres kjempebra ut. jeg lagde innlegget fordi jeg aner ikke selv. mine veninner spiser ikke særlig mer enn meg😌er slitsomt å være så mye kvalm. før var det gøy å lage mat og jeg hadde kjempegod appetitt. nå må jeg ofte tvinge maten innpå. og spe på med chips og nøtter Anonymkode: 2749d...5fa
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #10 Skrevet 7. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: takk for svar. blir litt forvirret når en skriver jeg bør halvere inntaket, og nå sier to at det er alt for lite. legen sier det høres kjempebra ut. jeg lagde innlegget fordi jeg aner ikke selv. mine veninner spiser ikke særlig mer enn meg😌er slitsomt å være så mye kvalm. før var det gøy å lage mat og jeg hadde kjempegod appetitt. nå må jeg ofte tvinge maten innpå. og spe på med chips og nøtter Anonymkode: 2749d...5fa Jeg sa ikke du skulle halvere det, jeg sa det kommer an på aktivitet. Anonymkode: feefd...2ed 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #11 Skrevet 7. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa ikke du skulle halvere det, jeg sa det kommer an på aktivitet. Anonymkode: feefd...2ed er ganske inaktiv. går tur 2-3 ganger i uken, ellers er det mest å ligge på sofa/seng. utenom lege/sykehus og behandlinger. Anonymkode: 2749d...5fa
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #12 Skrevet 7. desember 2019 ?? Jeg syns dette var forholdsvis mye jeg? Jeg spiser mindre enn dette og omtrent like sunt og er helt normalvektig. Anonymkode: 3320a...ab7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #13 Skrevet 7. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: ?? Jeg syns dette var forholdsvis mye jeg? Jeg spiser mindre enn dette og omtrent like sunt og er helt normalvektig. Anonymkode: 3320a...ab7 er du veldig aktiv? jeg føler meg mett på dette, men er jo ikke sikkert det er «bra» nok likevel😌har aldri følt at jeg sulter meg. er glad for at jeg får i meg mat; til tross for helsetilstanden. litt usunt med chips og peanøtter😏 Anonymkode: 2749d...5fa
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #14 Skrevet 7. desember 2019 Synes det ser ganske bra ut jeg, men har ville logget i Lifesum eller lignende. Selv om det seg ganske bra ut har jeg ville gjort noen små endringer. Kanskje du skulle prøvd å få litt proteiner til frokost også? Uten å vite hva som feiler deg, så er det ofte at man har økt behov for kalorier og næringsstoffer når man er syk. Jeg synes ikke smoothie er mat og siden neste måltid er middag ville jeg se om du kunne hatt lunsj og mellommåltid. Anonymkode: 79dc5...f0d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #15 Skrevet 7. desember 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det ser ganske bra ut jeg, men har ville logget i Lifesum eller lignende. Selv om det seg ganske bra ut har jeg ville gjort noen små endringer. Kanskje du skulle prøvd å få litt proteiner til frokost også? Uten å vite hva som feiler deg, så er det ofte at man har økt behov for kalorier og næringsstoffer når man er syk. Jeg synes ikke smoothie er mat og siden neste måltid er middag ville jeg se om du kunne hatt lunsj og mellommåltid. Anonymkode: 79dc5...f0d kanskje tilføre proteiner og kcal i smoothie? synes det er lettere å «drikke»mat enn å spise det. den siste uken har jeg blitt så kvalm av havgregrøt til kvelds, at jeg tror jeg skal prøve å bytte det mot noe som er litt mer salt; feks egg og bacon eller omelett. ikke enkelt å spise næringsrikt for tiden😌kveldene er verst da Anonymkode: 2749d...5fa
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #16 Skrevet 8. desember 2019 Det kommer helt an på. Vi er alle forskjellige, og det er et helt greit kosthold. Mengde justerer man etter hvert som man enten begynner å gå opp eller ned i vekt. For noen vil det du lister opp være passe, litt mye eller altfor lite, det kommer mye an på hverdagsaktivitet. Selve maten virker grei og hvis du føler deg bra med dette kostholdet er ingenting galt Anonymkode: 3edf6...f50 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #17 Skrevet 8. desember 2019 hjelp meg litt i stedet😂ts her. er begynt å hele stekefett(smør) over middagen. men hjelper ikke nett på kvalmen. nytt spørsmål: hva spiser dere når dere er kvalme? kan ikke spise pizza; tåler ikke mel og liker ikke type blomkålsbunn. kommer ikke på annet enn pom fri og pølser, men ønsker næringsfull mat☺️ Anonymkode: 2749d...5fa
_popcorn_ Skrevet 8. desember 2019 #18 Skrevet 8. desember 2019 Ryddet for spekulasjoner og avsporing, og svar til dette. _popcorn_, mod
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #19 Skrevet 8. desember 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: hjelp meg litt i stedet😂ts her. er begynt å hele stekefett(smør) over middagen. men hjelper ikke nett på kvalmen. nytt spørsmål: hva spiser dere når dere er kvalme? kan ikke spise pizza; tåler ikke mel og liker ikke type blomkålsbunn. kommer ikke på annet enn pom fri og pølser, men ønsker næringsfull mat☺️ Anonymkode: 2749d...5fa Når jeg er kvalm tar jeg ingefærtabletter, spiser salt mat, en del klare supper (kyllingsuppe/ grønnsakssuppe). Jeg klarer ikke fet mat når jeg er kvalm, men mye gode næringsstoffer i fløte, fisk, grønnsaker (ovnsbakt kombinasjon) hvis du orker det. Eller synes jeg lettbrus hjelper sammen med maten for å døyve kvalmen pga boblene. Anonymkode: 3edf6...f50
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #20 Skrevet 8. desember 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg er kvalm tar jeg ingefærtabletter, spiser salt mat, en del klare supper (kyllingsuppe/ grønnsakssuppe). Jeg klarer ikke fet mat når jeg er kvalm, men mye gode næringsstoffer i fløte, fisk, grønnsaker (ovnsbakt kombinasjon) hvis du orker det. Eller synes jeg lettbrus hjelper sammen med maten for å døyve kvalmen pga boblene. Anonymkode: 3edf6...f50 takk for svar. skal prøve ingefærtabletter. drikker litt te med ingefær, men det blir nok for lite. utrolig plagsomt med denne kvalmen. ikke helt likt meg å spise så mye chips, men vil jo ikke kollapse(mer)☺️ Anonymkode: 2749d...5fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå