Gå til innhold

Kan man operere for hemoroider når man er gravid? (DESPERAT!!)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis den er trombosert, som de ofte er, så kan fastlegen din snitte den opp. Det letter veldig mye på smertene. Så lenge du er gravid, så er det nok ikke så lett å få noen til å skjære dem bort. Du er nesten garantert å få dem tilbake i løpet av siste del av svangerskapet og/eller fødselen. 

Strikkbehandling gjøres stort sett med innvendige hemoroider og det gjør vondt.

Du har min store medfølelse, hemoroider er virkelig vondt!

Anonymkode: 6a069...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis den er trombosert, som de ofte er, så kan fastlegen din snitte den opp. Det letter veldig mye på smertene. Så lenge du er gravid, så er det nok ikke så lett å få noen til å skjære dem bort. Du er nesten garantert å få dem tilbake i løpet av siste del av svangerskapet og/eller fødselen. 

Strikkbehandling gjøres stort sett med innvendige hemoroider og det gjør vondt.

Du har min store medfølelse, hemoroider er virkelig vondt!

Anonymkode: 6a069...f9c

De er noen av de som er litt harde, men det største minner ikke om hemoroide, og jeg er litt redd det egentlig er en ananprolaps. For det henger så mye ut, og på ene siden sliter jeg med å dytte inn. Det er litt hardt inni, men ikke en hard kul. Henger vel sånn ca 2 cm ned som en slags øreflipp om jeg kan beskrive det sånn.. Ser hudfarget ut, ikke blå. De andre er blåaktige og mer typisk hemoroider. 

Jeg får de nok tilbake ja, har fått hemoroider av fødsel før, men da har de ikke vært i nærheten av dette omfanget. Og de har blitt merkbart mindre omtrent hver dag. 

Anonymkode: 35f31...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var ikke jeg gravid når jeg hadde hemoride, men jeg tok selv en gummistrikk og knytte stramt på den utvendige jeg hadde. Smertene ga seg allerede dagen etter og siden har jeg ikke kjent noen ting til den. Jeg kjenner at den fortsatt er der, men er ikke blod i den så gjør ikke vondt. Kan du ikke prøve med gummistrikk selv og se om det hjelper? ❤

Anonymkode: 6e478...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.farmasiet.no/product/884607/intim-og-underliv/endetarmsplager/hemorrite-kryoterapi

Dette hjalp meg veldig da jeg hadde hemoroider etter forrige fødsel. Jeg klarte heller ikke å dytte dem tilbake i endetarmen, men etter et par dager med denne gikk det mye bedre😊

Anonymkode: ceedf...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...