Gjest Anonymous Skrevet 30. mai 2005 #1 Del Skrevet 30. mai 2005 Sønnen min på fire biter. Han biter lillebroren sin blå, og han biter også barna i barnehagen innimellom. Han hadde nesten sluttet helt med dette, men plutselig har han begynt igjen. Har prøvd å prate med han om dette, men han bare nekter og prøver å snakke det vekk. Ganske så nyttesløst i grunn. Vi setter han inn på rommet når han biter broren og der hyler han en god stund. Hjelper ikke det heller. Så hva gjør vi nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Letti Skrevet 30. mai 2005 #2 Del Skrevet 30. mai 2005 Overse han! Negativ oppmerksomhet er bedre enn ingen. Hvis mine barn gjorde slikt, så satt vi de enten på det nederste trappetrinnet eller midt på gulvet og overså de totalt. Svarte ikke hvis de snakket til oss eller hvis de prøvde og få vår oppmerksomhet. Så lenge dere setter han på rommet, så har han fått deres oppmerksomhet og h*n som ble bitt eller slått ble sittende igjen og gråte. Neste gang det skjer, så over se han som gjør dette og ta den som blir slått eller bitt, på fanget og trøst. Finn frem en bok eller noe annet positivt og si at nå skal dere to gjøre noe hyggelig sammen. Kan ikke garantere at det hjelper, men jeg er sikker på at han som biter eller slår vil reagere veldig på den biten. Et par ganger gutta gjorde slikt, så spurte jeg om jeg skulle slå dem. "Nei.......!"svarte de helt overraskende: "Nei, men da slutter du og så også ellers så slår jeg og da slår jeg så hardt at du får vondt." Jeg har aldri slått mine barn, men jeg har tatt de hardt i armen for og påpeke at ting faktisk gjør vondt og at det ikke er lov. Men best effekt har total overseelse. Ønsker deg lykke til! Forresten....jeg bet min mellomste sønn engang han bet meg. Han bet så hardt, så tårene mine spratt. Da bet jeg han løst i armen...tror han bare var tre fire år...Og du skulle sett det fjeset hans! Jeg kan ikke huske at han har bitt noe mere enn det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. mai 2005 #3 Del Skrevet 30. mai 2005 Overse han virker ikke. Tror han synes det er den greieste reaksjonen. Like før jeg biter tilbake ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 30. mai 2005 #4 Del Skrevet 30. mai 2005 Overse han virker ikke. Tror han synes det er den greieste reaksjonen. Like før jeg biter tilbake ja.. Det bør du ikke gjøre! Uansett hvor fristende det er og selv om man har prøvd alt så er det ikke lurt å gjenta uønsket adferd ovenfor barnet. Du signaliserer da at det er greit å bite "for mamma gjør det jo..." Sette han på rommet bør virke - om man er konsekvent. Sønnen min syns det er helt forferdelig for det er jo så kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå