Gå til innhold

Omgjøre eldre buss til bolig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som kjenner noen som har omgjort en buss til bolig i Norge? 

Anonymkode: 659a7...f52

Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen her som kjenner noen som har omgjort en buss til bolig i Norge? 

Anonymkode: 659a7...f52

Nei, men lykke til med tanke på søkeprosess og kulde. Tror det skal mye til før du får godkjent noe av staten.

Om du har en hytte med alt på stell fra a-å skal det fryktelig mye til for at du får ha det som bolig. Bare tenk hva som skal til med en buss. Teit ja, med tanke på hvor dyrt det er å bo men men.

Anonymkode: 23333...cb2

Skrevet (endret)
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, men lykke til med tanke på søkeprosess og kulde. Tror det skal mye til før du får godkjent noe av staten.

Om du har en hytte med alt på stell fra a-å skal det fryktelig mye til for at du får ha det som bolig. Bare tenk hva som skal til med en buss. Teit ja, med tanke på hvor dyrt det er å bo men men.

Anonymkode: 23333...cb2

Er det mer aktuelt som fritidsbolig enn helårs? jeg skulle tro at som fritidsbolig skulle det da gå greit om man ikke skal kobles på avløp etc

Endret av utakulanini
Skrevet

Stasjonær buss som bolig med adresse eller kjørbar bobil? Det har vært en del saker om minihus (ofte på trailer) i media i det siste. For å få godkjent vann og avløp og slikt, har alle de hatt en form for tilknytning til standplassen sin.

Anonymkode: 32e64...33f

• Liker 1
Skrevet

Sikker på at jeg nylig leste om at det finnes en hel «student»bygd av minihus, bygt om av bussene i Trondheim. Kanskje om du finner hvem de er, og kontakter de, så deler de erfaring? De har sikkert en FB gruppa, de også. 

https://trd.by/livsstil/2019/11/15/Ote-28-ser-for-seg-å-bo-«unormalt»-i-ti-år-til-20379443.ece fant denne artikkelen f.eks.

Anonymkode: 5f2d5...ff0

Skrevet

Jeg kjente til en kar som gjøre det. Eller han ordna bussen og bodde i den men "ulovlig" i forhold til kommunen. Han søkte ingenting for å si det sånn. 

Det var 10 år siden og litt til. I Oslo. Jeg husker at han slett noe jævlig med å finne parkering til bussen. Måte flytte rundt hele tiden. Ble lei etterhvert å flytta bussen utafor Oslo. Har ikke sett ham siden.

Ellers det var helt ok i bussen. Stor seng ,toalett,mini kjøkken. 

Anonymkode: 965c4...e43

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjente til en kar som gjøre det. Eller han ordna bussen og bodde i den men "ulovlig" i forhold til kommunen. Han søkte ingenting for å si det sånn. 

Det var 10 år siden og litt til. I Oslo. Jeg husker at han slett noe jævlig med å finne parkering til bussen. Måte flytte rundt hele tiden. Ble lei etterhvert å flytta bussen utafor Oslo. Har ikke sett ham siden.

Het han Olsen? ☺️ 

Anonymkode: adda4...a37

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Het han Hansen? :)

Anonymkode: cb96f...8ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...