Gå til innhold

Erfaring med zooplus? Er den trygg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må nevne at jeg kvier meg litt til å bruke dem pga postnord. Jeg hater postnord! De burde legges ned først som sist. Makan til møkk skal man lete lenge etter. Noen andre nettsider med lignende priser?

Anonymkode: 4e0b0...ab2

Skrevet

Ja jeg har handlet der. Trygg handel, og grei leveringstid. Men går som regel for animail.no eller vetzoo.no (det er samme folka, men forskjellige selskaper... av en eller annen grunn). De sender tollfritt fra Sverige. Zooplus har base i Tyskland tror jeg det er. 

Skrevet

Trygt og trygt... 
Butikken i seg selv er en seriøs bedrift som ikke driver med svindel, de har varer i god kvalitet, og sånt. 
Men så lenge dem sender med postnord, så har du ingen garanti for at du får varer. 
Du får pengene tilbake eller tilsendt nyvare når PostNord innser at de ikke finner pakken da, men hos oss brukte dem nesten 3 uker før dem innrømmet at dem ikke hadde peiling på hvor pakken var, og først da fikk vi tilbakebetalt fra Zooplus. 

Anonymkode: 9849f...50c

Skrevet

Jeg har brukt de mange ganger over flere år. Ikke opplevd noe problemer med verken butikken eller leveringen fra postnord.

Anonymkode: 6c6f4...323

• Liker 1
Skrevet

Zooplus funket fint! Meeeen det postnord da.... har bestilt fra andre dyrebutikker og fått levert med posten/bring og aldri vært noe problem. Postnordmannen ringte og kjeftet fordi han måtte betale bom (inn foran blokka), jeg spurte hvorfor han kjørte inn og at jeg posten/bring ikke har kjørt inn tidligere med samme levering. Han mente at pakken var ekstremt tung. Og det er den nok om man har piperensere til armer, jeg bærer mye mer opp trappa enn den pakken veier.

Anonymkode: a29bf...b9f

Skrevet
3 minutter siden, moonflower__ skrev:

Ja jeg har handlet der. Trygg handel, og grei leveringstid. Men går som regel for animail.no eller vetzoo.no (det er samme folka, men forskjellige selskaper... av en eller annen grunn). De sender tollfritt fra Sverige. Zooplus har base i Tyskland tror jeg det er. 

Vurderer animail... har lest litt og virker som at de fleste anbefaler animail. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trygt og trygt... 
Butikken i seg selv er en seriøs bedrift som ikke driver med svindel, de har varer i god kvalitet, og sånt. 
Men så lenge dem sender med postnord, så har du ingen garanti for at du får varer. 
Du får pengene tilbake eller tilsendt nyvare når PostNord innser at de ikke finner pakken da, men hos oss brukte dem nesten 3 uker før dem innrømmet at dem ikke hadde peiling på hvor pakken var, og først da fikk vi tilbakebetalt fra Zooplus. 

Jeg hater postnord, har opplevd så mye dritt med dem. Ser animail bruker dem også. Jeg kan ikke fordra postnord og prøver å unngå dem med all min makt. sitter her å vurderer å betale godt over en 100 lapp for å unngå dem.

TS

Skrevet

Handler ofte derfra, aldri hatt problemer. 

Skrevet

Veldig fornøyd 😊

Anonymkode: b7f4d...fb8

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Vurderer animail... har lest litt og virker som at de fleste anbefaler animail. 

Jeg hater postnord, har opplevd så mye dritt med dem. Ser animail bruker dem også. Jeg kan ikke fordra postnord og prøver å unngå dem med all min makt. sitter her å vurderer å betale godt over en 100 lapp for å unngå dem.

TS

Nei, Animail bruker IKKE PostNord! 😄 

Jeg har abonnert på kattemat hos Animail i 1,5 år nå, med levering ca hver femte uke, og aldri hatt ett eneste problem med leveringen fra Animail og Bring 😄 
Og ja, jeg kan handle kattematen billigere hos f.eks zooplus, men jeg betaler gladelig 50-100kr ekstra pr 10kg sekk, for å få det fraktet med Bring! 

Skrevet (endret)

Jeg får hvertfall bestillingene fra Animail levert med Bring... Før kom de på dagtid og bare satte igjen eskene utenfor, nå kommer de på kveldstid og ringer en stund før, som sikkert passer bedre for de fleste. Uansett har det aldri vært noe problem med verken leveringen eller selve butikken. Har handlet mye der! 

Når det er sagt har jeg aldri opplevd noe krøll med PostNord heller jeg da...

Endret av moonflower__
Skrevet

Jeg har aldri hatt problemer med Postnord, og har kjøpt mye som er fraktet via dem. Når det gjelder Zooplus, så har jeg bare positivt å si om de også.

Anonymkode: 05bcf...b38

Skrevet (endret)

Eg bruker dei ofte og har brukt dei i eit par år no. Leveringstid er på rundt 5-6 dager som regel, men har alltid fått pakken, og det som er ekstra greit (særlig når eg har bestilt 12kg med hundemat eller 20kg med fuglemat til villfuglene), er at det blir levert på døra uten å måtte betale ekstra for det. 

Endret av _nubbenella
skrivefeil
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, Animail bruker IKKE PostNord! 😄 

Jeg har abonnert på kattemat hos Animail i 1,5 år nå, med levering ca hver femte uke, og aldri hatt ett eneste problem med leveringen fra Animail og Bring 😄 
Og ja, jeg kan handle kattematen billigere hos f.eks zooplus, men jeg betaler gladelig 50-100kr ekstra pr 10kg sekk, for å få det fraktet med Bring! 

Genialt! da blir det animail. 
Det kom opp treff på postNord når jeg googlet "animail postnord". men kan være gammelt. Stusset på at det sto "bring levering". Så da leverer de til nærbutikken og det er supert. Da blir det animail. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kom opp treff på postNord når jeg googlet "animail postnord". men kan være gammelt. Stusset på at det sto "bring levering". Så da leverer de til nærbutikken og det er supert. Da blir det animail. 

Den jeg skal bestille er snakk om 719 (zooplus) og 779 (animail) og jeg betaler gledelig de kronene for å unngå postnord. Så da blir det animail, absolutt. for samme sekk fôr koster 855 hos butikkene. 

Skrevet

Veldig fornøyd. Aldri noen problemer og pakken kommer på døra.

Anonymkode: 4334e...05d

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg får pakkene levert på døra :) 
Er jeg ikke hjemme, så blir de satt utenfor. Og i motsetning til pakker levert fra PostNord som blir satt igjen, så er Bring-budene litt fornuftig å setter de ved siden av døra, og ikke rett foran :roll: Har flere ganger holdt på trampe på naboer sine pakker som ligger rett foran døra her. 
Det er også ett felt hvor man kan skrive info dersom man ikke er hjemme, som "sett bak søppelkassene" "sett på veranda" eller sånt, men det har jeg ikke testet selv. 

Jeg får alltid først en mail fra animail, om at pakken i mitt abo sendes innen noen dager, itilfelle jeg vil legge noe til i bestillingen. Det var genialt da jeg trengte ny kattedo, så la jeg bare til i abo-bestillingen, og så kom det også fraktfritt :) 
Så får jeg melding fra posten om at en pakke er på vei, med forventet leveringsdato. For meg er datoen alltid samme dag eller dagen etter. Så får jeg melding om at pakken blir kjørt ut og at den kommer mellom 17 og 21. 
og de kommer ALLTID på riktig dag, og innenfor oppgitt tidspunkt :) 
Det står i sms at dem skal ringe en times tid før dem kommer, men det gjør dem sjeldent... 

Vet ikke hvilken mat du skal ha, men er ca samme prisforskjell jeg ser på mitt for, og jeg betaler gladelig den ekstra summen :)
Jeg synes Animail er superenkelt, har flere ganger selv endret tid for levering på abo. F.eks hadde jeg en stund 40 dager mellom levering, men ville øke til 50 dager mellom hver levering, null problem, så kortet jeg ned til 40 dager igjen, null problem :) Bestemte meg for å teste annet for, da må man kansellere abo og starte nytt, men det var også null problem!  Har noen ganger lagt inn ekstra ting som skal sendes med pakken, og det er også null problem. Og om maten jeg abonnerer på er på tilbud når den sendes ut, så får jeg jo selvfølgelig tilbudsprisen :)
Jeg kan rett og slett ikke annet enn å skryte de opp i skyene, for jeg er så fornøyd med de! 

Skrevet
3 timer siden, _nubbenella skrev:

Eg bruker dei ofte og har brukt dei i eit par år no. Leveringstid er på rundt 5-6 dager som regel, men har alltid fått pakken, og det som er ekstra greit (særlig når eg har bestilt 12kg med hundemat eller 20kg med fuglemat til villfuglene), er at det blir levert på døra uten å måtte betale ekstra for det. 

Jeg brukte de også lenge, men for ca et halvt år siden sluttet de å levere hjem til meg, men ber meg hente på nærmeste postnord butikk. Å sykle 6 km med kattemat er uaktuelt, så da må jeg finne en annen løsning dessverre. 

Skrevet
7 timer siden, Tvist skrev:

Jeg brukte de også lenge, men for ca et halvt år siden sluttet de å levere hjem til meg, men ber meg hente på nærmeste postnord butikk. Å sykle 6 km med kattemat er uaktuelt, så da må jeg finne en annen løsning dessverre. 

Det skjedde en gang med oss at pakken ikke ble levert på døra, men da kontaktet jeg bare zooplus og de tok det opp, og har aldri vært noe problem etter det.

Jeg har gode erfaringer med zooplus og også postnord. Har brukt dem i mange år, og aldri hatt noe problemer. Veldig greit når varene blir levert helt frem til døra.

Vil nevne at postnord har ordet opp hver gang jeg har spurt dem om noe ellers, det er mer enn man kan si om Posten, der er det veldig personavhengig hvilken hjelp du får.

Anonymkode: d8eef...1a5

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skjedde en gang med oss at pakken ikke ble levert på døra, men da kontaktet jeg bare zooplus og de tok det opp, og har aldri vært noe problem etter det.

Jeg har gode erfaringer med zooplus og også postnord. Har brukt dem i mange år, og aldri hatt noe problemer. Veldig greit når varene blir levert helt frem til døra.

Vil nevne at postnord har ordet opp hver gang jeg har spurt dem om noe ellers, det er mer enn man kan si om Posten, der er det veldig personavhengig hvilken hjelp du får.

Anonymkode: d8eef...1a5

Jeg snakket med zooplus og postnord. Første gangen fikset de det, andre gangen rotet de bort pakken og den kom frem tre uker senere. Ser uansett ut til at de alltid leverer så jeg må hente eller kontakte postnord, og det blir for mye styr. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...