Gå til innhold

Er barnløse kvinner kaldere enn andre kvinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dere barnløse kvinner er kaldere enn andre kvinner?

Anonymkode: b050c...1ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler meg ikke spesielt kald. Er iallefall ikke kald fysisk! 😉

Anonymkode: f8a4f...9cf

• Liker 2
Skrevet

En del er nok det, men årsakssammenhengen kan jo variere veldig. Det virker naturlig å tro at mange av de "kladere" personene ikke vil ønske barn, og at omsorgsrollen for dem er ganske fremmed. Samtidig tror jeg nok en del blir følelsesmessig kaldere av å gå gjennom livet uten å finne noen å bli glad i og få barn med, og en del av disse virker på meg ganske kalde og "herdede". Det er kanskje nødvendig om en blir såret og skuffet gjennom et helt liv. 

• Liker 3
Skrevet

Bare på vintern

Anonymkode: b0086...445

• Liker 10
Skrevet

Jeg har så mye omsorg at jeg lar barn slippe å bli født. 

Anonymkode: 080b2...88b

• Liker 20
Skrevet

Mitt, personlige, inntrykk er at de er like varme som de med barn.

• Liker 6
Skrevet

Overhodet ikke. Flere barnløse kvinner jeg kjenner jobber i omsorgsyrker, også med barn, selv om de ikke ønsker egne.

Anonymkode: 7baaf...b32

• Liker 11
Skrevet
8 minutter siden, herzeleid skrev:

En del er nok det, men årsakssammenhengen kan jo variere veldig. Det virker naturlig å tro at mange av de "kladere" personene ikke vil ønske barn, og at omsorgsrollen for dem er ganske fremmed. Samtidig tror jeg nok en del blir følelsesmessig kaldere av å gå gjennom livet uten å finne noen å bli glad i og få barn med, og en del av disse virker på meg ganske kalde og "herdede". Det er kanskje nødvendig om en blir såret og skuffet gjennom et helt liv. 

Hvorfor går du ut i fra at de barnløse ikke finner noen å være glad i?

Anonymkode: 0dd70...9cb

• Liker 23
Skrevet

Heller tvert om. De fleste av oss får jo barn fordi vi har lyst på selv - altså for vår egen del og egne behov :) Mange også fordi de følger samfunnets oppskrift om et A4-liv, får barn med den første og beste, og går fra hverandre etter noen år. 

Finnes så utrolig mye mer kjærlighet vi også bør gi folk: tantebarna, besteforeldre, foreldre, søsken, naboer, gode venner, kolleger, fremmede som trenger noen ❤️ Synes synd på de som tror at kjærlighet kun handler om våre egne barn, og kun er opptatt av meg, mitt, og våres nærmeste - det er kanskje de som virker kalde?

Anbefaler å se «Hjem til Jul» på Netflix ☺️

Anonymkode: 2fceb...c93

• Liker 11
Skrevet

Kvinner som har barn er jo ikke noe varm? De bryr seg om barna sine (vanligvis) men det har seg nå helst sånn at når kvinner får barn så slutter de å bry seg om ALT annet. Inklusive alle andre mennesker enn sine egne snørrunger. Vil ikke definere det som varme. 

Anonymkode: 72489...d50

• Liker 7
Skrevet

Nei. For et idiotisk spørsmål!

Anonymkode: ea0d7...46a

• Liker 8
Skrevet

Mange har også dyr de er glad i, familie medlemmer eller er fostermor feks. Selv om kvinner er barnløse betyr det ikke at de ikke kan gi kjærlighet☺

Livet er rått og hardt, derfor er det greit å ikke føde nye barn mener jeg. 

Anonymkode: 242a6...7cc

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner som har barn er jo ikke noe varm? De bryr seg om barna sine (vanligvis) men det har seg nå helst sånn at når kvinner får barn så slutter de å bry seg om ALT annet. Inklusive alle andre mennesker enn sine egne snørrunger. Vil ikke definere det som varme. 

Sant. Har ei sånn (eks?)venninne. Hun gidder faen meg ikke svare på melding og spørsmål fra meg. Og nei, jeg maser og gnåler ikke om tull og ball. 

Skrevet

Hvorfor skulle vi være kaldere? Bare for man har presset et barn gjennom vagina blir man ikke automatisk varmere. Noen blir kanskje det motsatte.

Alle mennesker er ulike, menn og kvinner. Noen er kaldere enn andre, men det er totalt helt 100% uavhengig av om de har barn, mange mange varme barnløse som har åpnet hjemmet sitt for hjemløse dyr, og som virkelig bryr seg om levende vesner 💙

Anonymkode: b65a2...8f2

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alle mennesker er ulike, menn og kvinner. Noen er kaldere enn andre, men det er totalt helt 100% uavhengig av om de har barn, mange mange varme barnløse som har åpnet hjemmet sitt for hjemløse dyr, og som virkelig bryr seg

Nettopp. Og det har med medfødt personlighet å gjøre. Ikke om man har knulla uten prevensjon. 

• Liker 3
Skrevet

Nei, absolutt ikke! Finner mange fantastisk omsorgsfulle barnløse kvinner i feks omsorgsyrker, lærere osv..har mange ganger tenkt at disse burde hatt ett dusin med barn, for disse barna ville garantert fått et liv i kjærlighet. Men, det er ikke alle som ønsker barn. Så enkelt. 

• Liker 5
Skrevet

Nei, opplever frivillig barnfrie kvinner (og menn) som mer altruistiske og mindre navlebeskuende enn andre, på generell basis.

Anonymkode: 4cf1f...f66

• Liker 7
Skrevet

Nope.  De er lykkelige, har fin kropp og er aldri sliten og reiser mye.   De i mine omkrets i hvert fall.  Kontra oss barnemødre som er utslitt, grinete og er negativ på alt.  Meg inkludert for det mest part. 

Anonymkode: 1a235...cb5

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Tøys!

Anonymkode: 353d1...0b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...