Augustbrud2003 Skrevet 6. september 2002 #1 Skrevet 6. september 2002 Er det bare jeg som ikke klarer aa finne ett relativt billig tilbud paa "ferdigpakker" med invitasjoner ? Vurderer aa bestille blanke invitasjoner med svarkort fra USA ettersom jeg til naa synes at prisene tar helt av for dem her hjemme... Har noen ett godt tips for invitasjonskjoep her til lands ?
viwi Skrevet 6. september 2002 #2 Skrevet 6. september 2002 Det er kanskej ikke det du er ute etter, men jeg laget invitasjonene selv og ble kjempefornøyde med de. Kanskje et tips bare?
Gjest Jamila Skrevet 6. september 2002 #3 Skrevet 6. september 2002 Har du vært på Panduro eller Norway Design? De har mange tips til invitasjoner du kan lage selv, og selv jeg med mine 14 tommeltotter klarte det helt fint! Kan kanskje være verdt et besøk?
Montezuma Skrevet 6. september 2002 #4 Skrevet 6. september 2002 Jeg lagde våre selv - enkelt og billig! brukte burgunder passepartout og klistremerker + litt til. Tror de ligger på Inspirasjon-siden.
Augustbrud2003 Skrevet 6. september 2002 Forfatter #5 Skrevet 6. september 2002 jeg kan jo gjoere ett forsoek paa aa lage dem selv.... med mine ti tusen tommeltotter Har vel nok tid til aa kunne bestille dem dersom det ikke skulle funke... Problemet mitt er at jeg mister tolmodigheten ,siden jeg ikke er spesielt flink til slike ting og tang...... :cry:
Leo Skrevet 6. september 2002 #6 Skrevet 6. september 2002 Jeg har laget våre selv og har fått mye skryt for dem. De kom på ca. kr. 10 pr. stk inkl. konvolutt og det er lett å endre farger og sammensetnng som passer til deres bryllup. I tillegg var de så enkle å lage at et barn kunne ha fått til et utmerket resultat. (Bruke ca. 1 time på 20 stk og det var faktisk ingen som trodde at jeg hadde laget dem selv. Må skryte litt vett'u ). Skal bruke samme "opplegget" til bordkort & takkekort. Hvis du har lyst til å se, kan du sende meg en PM med mailadresse, så skal jeg sende deg filen som viser fremgangsmåten. Et annet tips er å kjøpe vanlige hvite "Alvøen" kort og lage teksten m/ønsket font/farge i en tekstboks (tilsv. kortets størrelse) i Word for deretter å ta med kortene og disketten til et kopisenter. De trykker teksten over på kortene for 2 - 3 kroner pr. stk. Etterpå kan du evt. dekorere kortene m/klistremerker, segl etc. Mvh Leo
Gjest CEL Skrevet 6. september 2002 #7 Skrevet 6. september 2002 på glassmagasinet i Oslo har de et veldig godt utvalg på invitasjoner. Det er en butikk som holder til i 1 etg. og selger masse kort, invitasjoner, gavepapir etc. Så ikke på prisen da.... CEL.
Augustbrud02 Skrevet 6. september 2002 #8 Skrevet 6. september 2002 Jeg ville også laget invitasjonene selv hvis jeg var deg, det er kjempekoselig å få selv-lagede invitasjoner. Det trenger heller ikke være så komplisert, det kommer helt an på hva du gjør det til selv. Du kan jo også ta en titt på inspirasjonssiden til KG og se hva andre har laget og kanskje hente noen tips derfra? http://www.kvinneguiden.no/bryllup/inspirasjon/ Vi lagde også invitasjonene våre selv, og vi fikk skryt av dem. Det var riktignok mye pirk og klipping og liming, men det var verdt det til slutt. Dessuten kunne de jo vært mye enklere også. Altså kommer det helt an på hva du gidder selv. Det finnes også masse fine hobbybøker som omhandler kort, der du kan hente inspirasjon!
August Skrevet 13. september 2002 #9 Skrevet 13. september 2002 Jeg bestilte kort både til invitasjonene og til bordkortheftene våre hos Calligraphen i Danmark. Kan anbefales på det sterkeste, de er mye billigere enn her i Norge. Hvis du bestiller for mer enn 200,- må du betale toll, jeg fortollet selv. Hadde en faktura på kr 750,- og da kom kostnaden hos tollvesenet på kr 177,- Se på mine kort på hjemmesiden min: http://www.unnierik.bravepages.com/invitasjon.htm Hvis du sender meg en PM så kan jeg prøve å sende deg bilder.
foundirish Skrevet 13. september 2002 #10 Skrevet 13. september 2002 Man får kjøpt A4 ark hos bokhandlere med pretrykt bakgrunn/pynt, også i gull, så kan man bruke PC for å skrive ut, A4 er fint hvis man vil brette, alternativt kan man la PC'n skrive ut pynt og bakgrunn også, men da får man ikke skrift i gull og man har mer behov for god skriver enn når man bare skal ha skrift. Farget bommulsbånd selges hvor man selger stoff og/eller sengetøy, ser ut til å ha bedre utvalg og priser enn hos bokhandlere. Riktig lakk for segl er antagelig vanskelig å få tak i, men voks for reperasjon i tre, som man varmer opp og blir mykt ser ut til å fungere bra som erstatning. Har ikke helt bestemt oss for hvordan våres invitasjoner blir helt ennå, men sjekket litt rundt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå