Gjest Mask Skrevet 7. desember 2019 #1 Skrevet 7. desember 2019 Katten min har det litt vondt i halen, han har bevegelse i den og beveger frem og tilbake og noen ganger beveger den seg opp, men den lener seg tydelig til høyre, det er den siden han foretrekker at halen skal være på. Når jeg prøver å ta på haleroten så mjauer han og snur seg mot meg, har skjedd noe lignende før da var halen som en L og da sa dyrelegen at vi skulle se det an og etter 6-7 dager uten at jeg har rørt halen fikk han full mobilitet igjen og hadde halen rett opp som han pleier. Nå er den igjen for det meste nede og han viser ubehag. Bortsett fra noe ubehag i halen så kan han fint sitte på rumpen, ligge å sove på fanget og leke han har med andre ord ikke vist særlig endring i adferd. Han dro jo faktisk ut igjen som normalt også.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #2 Skrevet 7. desember 2019 Kan være noen har dratt han hardt i halen... Anonymkode: 2b407...ea9
Gjest Mask Skrevet 7. desember 2019 #3 Skrevet 7. desember 2019 14 minutter siden, AnonymBruker said: Kan være noen har dratt han hardt i halen... Anonymkode: 2b407...ea9 Uff håper da ikke det 😥
Gjest Mask Skrevet 7. desember 2019 #4 Skrevet 7. desember 2019 Kjente litt nøyere på halen og kjente 1-2 harde klumper på undersiden av haleroten, vet ikke om det er blodskorper som gjør vondt eller om det er fettkuler, men siden han ikke har særlig endret adferd og oppfører seg ellers som normalt bortsett fra ubehaget han føler i halen venter jeg til mandag og bestiller time.
Minya Skrevet 8. desember 2019 #5 Skrevet 8. desember 2019 Han kan ha blitt bitt av en annen katt. Bestill en time for kontroll og eventuelt røntgen, slik at du får ro i sjelen om ikke annet. ❤️ 6
Gjest Mask Skrevet 8. desember 2019 #6 Skrevet 8. desember 2019 5 hours ago, Minya said: Han kan ha blitt bitt av en annen katt. Bestill en time for kontroll og eventuelt røntgen, slik at du får ro i sjelen om ikke annet. ❤️ Skulle til å oppdatere her, jeg så at litt hår var fjernet fra der han tydelig hadde vondt og det var et sår på der så han har nok vært i en slåsskamp og prøvd å løpe vekk, det så jo grodd ut men skal uansett bestille time i morgen og se om han trenger noen vaksine i tillegg, han har jo ikke vært på sin årlige helse sjekk så det passer fint å ta han inn nå
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #7 Skrevet 9. desember 2019 Min katt kom hjem sent en kveld med skikkelig knekk på halen. Det så nesten ut som om at halen var knekt. ''Heldigvis'' var den bare blitt bitt... Lykke til hos vet. Bra at du tar turen, kan være at pus trenger antibiotika og smertestillende. Anonymkode: 59f9a...902
Gjest Mask Skrevet 9. desember 2019 #8 Skrevet 9. desember 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Min katt kom hjem sent en kveld med skikkelig knekk på halen. Det så nesten ut som om at halen var knekt. ''Heldigvis'' var den bare blitt bitt... Lykke til hos vet. Bra at du tar turen, kan være at pus trenger antibiotika og smertestillende. Anonymkode: 59f9a...902 Godt å høre at det ikke var et knekk i vertfall og at det er som du sier "bare" et sår Det er det samme som min, han hadde halen på en bestemt side for det meste og likte dårlig at jeg børstet halen eller tok på den. Nå i dag fikk jeg børste forsiktig på halen bare for at det ikke skulle bli klumper, så bestilte jeg time hos vet i dag og da får jeg han samtidig vaksinert
Minya Skrevet 9. desember 2019 #9 Skrevet 9. desember 2019 Selv om det er "bare" et bittsår, kan kattebitt fort bli veldig infiserte, så det er lurt å få det sjekket ut uansett.
Gjest Mask Skrevet 9. desember 2019 #10 Skrevet 9. desember 2019 33 minutter siden, Minya said: Selv om det er "bare" et bittsår, kan kattebitt fort bli veldig infiserte, så det er lurt å få det sjekket ut uansett. Ja er det jeg skal
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #11 Skrevet 10. desember 2019 Hvordan gikk det med pus? Anonymkode: 59f9a...902
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #12 Skrevet 10. desember 2019 Hei. Det er vanlig at den katten som taper i slosskamp"lusker " seg unna og blir bitt i halen av vinneren. Katten min som er kasteterert og ikke supertøff har blitt bitt flere ganger. Den ene gangen måtte veterinær rense godt og gi antibiotika og smertestillende. Anonymkode: b086d...26e
Gjest Mask Skrevet 10. desember 2019 #13 Skrevet 10. desember 2019 (endret) 5 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan gikk det med pus? Anonymkode: 59f9a...902 Hadde ikke ledig i går men får på fredag fortalte situasjonen til legen og de mente jeg kunne vente til da, skal gi oppdatering etter Endret 10. desember 2019 av Mask
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå