AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #1 Skrevet 7. desember 2019 Ja.. dattera mi på 4 år sier det er en mann i barnehagen som tar henne på tissen.. jeg vet virkelig ikke hva jeg skal føle.. problemet er at det ikke er noen menn som jobber der og jeg spør om det er noen andre som gjør det? Kanskje når de tørker henne at de bare har kommet borti? Jeg vet ikke føler meg veldig stresser for ingen mor vil gå gjennom sånt.. når jeg spør henne så blir hun stille.. hva skal jeg gjøre??? Anonymkode: 625b2...0d6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #2 Skrevet 7. desember 2019 Ta kontakt med styrer Anonymkode: 9b4bb...b07 23
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #3 Skrevet 7. desember 2019 Kan det være noen eldre barn? Du må jo bare forsøke å spørre om det skjer når de leker, om det er på do, hvem som er med osv. Og snakk med pedleder og/eller styrer om hva hun har sagt, selvfølgelig. Anonymkode: d312c...5c7 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #4 Skrevet 7. desember 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja.. dattera mi på 4 år sier det er en mann i barnehagen som tar henne på tissen.. jeg vet virkelig ikke hva jeg skal føle.. problemet er at det ikke er noen menn som jobber der og jeg spør om det er noen andre som gjør det? Kanskje når de tørker henne at de bare har kommet borti? Jeg vet ikke føler meg veldig stresser for ingen mor vil gå gjennom sånt.. når jeg spør henne så blir hun stille.. hva skal jeg gjøre??? Anonymkode: 625b2...0d6 4 åringer sier utrolig mye rart! Barnet til min venninne hadde sagt i barnehagen at pappaen hennes tok tissen sin «på» henne (det ble nøye sjekket ut etter pappens ønske så det var overhode ingen sannhet i det). Et annet barn jeg kjenner hadde en lang periode med «mamma slår når hun blir sint» osv. Du skriver det ikke er noen menn i barnehagen så da er det en ganske stor sannsynlighet for at det ikke er noe sannhet i det. Kan datteren din nylig ha fått seksualundervisning og derfor være opptatt av dette? Du kan jo starte med å ta det opp med barnehagen tenker jeg. Anonymkode: b95c4...56b 9
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #5 Skrevet 7. desember 2019 Kontakt styrer og fortell hva din datter sier. Sannsynligvis er det oppspinn fra en kreativ småtass, men bedre føre var. De kan ha hatt noen innom i praksis for eksempel, eller en vaktmester eller noen andre som av en eller annen grunn har oppholdt seg i barnehagen og hatt tilgang på barna. Ikke bli hysterisk, men sjekk det opp. Anonymkode: 7e431...50e 27
Khloe P.T Skrevet 7. desember 2019 #6 Skrevet 7. desember 2019 Selv om mye tyder på at det hun forteller er oppdiktet er de VELDIG VIKTIG å ta henne på alvor og undersøke. Når det er sagt lurer jeg på settingen rundt at hun sier noe slikt. Er hun opptatt av "tissen" for tia? 13
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #7 Skrevet 7. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: 4 åringer sier utrolig mye rart! Barnet til min venninne hadde sagt i barnehagen at pappaen hennes tok tissen sin «på» henne (det ble nøye sjekket ut etter pappens ønske så det var overhode ingen sannhet i det). Et annet barn jeg kjenner hadde en lang periode med «mamma slår når hun blir sint» osv. Du skriver det ikke er noen menn i barnehagen så da er det en ganske stor sannsynlighet for at det ikke er noe sannhet i det. Kan datteren din nylig ha fått seksualundervisning og derfor være opptatt av dette? Du kan jo starte med å ta det opp med barnehagen tenker jeg. Anonymkode: b95c4...56b Derfor skal en ikke lære så små barn sex. Anonymkode: d5731...c18 9
Jerry Lee Skrevet 7. desember 2019 #8 Skrevet 7. desember 2019 (endret) Noe slikt skjer, du lar barnet fortsette i barnehagen....og du spør HER hva du skal gjøre?? Er tilbøyelig til ikke tro dette. Og er det usant er det bare sykt å opprette en slik tråd. Endret 7. desember 2019 av Jerry Lee 10
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #9 Skrevet 7. desember 2019 Datteren min sa på venterommet til legen at pappa hadde puttet en flaske i rumpa hennes 😳 Visste dette ikke stemte da hun ikke har kontakt med faren og jeg hadde ingen ny kjæreste. Så joda, de kan si mye rart, men viktig å ta henne på alvor, ta en prat med styrer. Anonymkode: e1728...76c 12
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #10 Skrevet 7. desember 2019 Ta henne på alvor. Kan være vikar, kan være tilbake i tid. Ta kontakt med styrer, hør om det har vært menn i barnehagen. Ikke vær redd for å snakke med barnet, men unngå ledende spørsmål. Anonymkode: fb15f...205 7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #11 Skrevet 7. desember 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta henne på alvor. Kan være vikar, kan være tilbake i tid. Ta kontakt med styrer, hør om det har vært menn i barnehagen. Ikke vær redd for å snakke med barnet, men unngå ledende spørsmål. Anonymkode: fb15f...205 Unngå ledende spørsmål og ta kontakt med Bup. Der vil det komme frem om det har skjedd noe. Overlat dette til dem. Anonymkode: d6345...d44 7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #12 Skrevet 7. desember 2019 Hva svarer du datteren din når hun sier at en mann tar på tissen hennes? Jeg hadde hvertfall lekt nysgjerrig og spurt "å? Når da?" og "hvorfor gjorde han det, da?" og "vet du hva mannen heter?" Hvis det ikke er noen menn i barnehagen så er det jo en snodig ting å si. Men alarmen går jo, så ville funnet ut om dette var en lek mellom barna eller hva.. Anonymkode: cc70a...b58 9
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #13 Skrevet 7. desember 2019 Selvfølgelig må du finne ut om dette kan stemme. Men det skjønner du selv. Med mindre du er et troll. Når det er sagt, så sier unger i den alderen de rareste (og uheldigste ting). Min fireåring sa en gang stolt at hun hadde hatt tissen sin på pappas tiss. Det hun mente var at hun hadde tisset på do rett etter pappaen, uten å trekke ned i mellom. Så hun hadde tisset på pappas tiss. 🙈😂 Anonymkode: cdf62...5a3 6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #14 Skrevet 7. desember 2019 Min erfaring etter å snakket med og sett mange barn som både lyger og snakker sant, er at de plukker opp slikt fra voksne rollemodeller da gjerne i familien. Far og mor har et ekstra ansvar for å ikke baksnakke, lyge og ha dårlig moral. Dette gjelder selv når barna ikke hører på de. Fordi jeg har sett flere ganger at barn klarer å plukke opp foreldrene sitt "lynne" og at hvis foreldrene oppfører seg uetisk på noen måte, så vil barna automatisk kopiere. Noe å tenke på for de med barn som lyger. Anonymkode: 4242d...2b7 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #15 Skrevet 7. desember 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring etter å snakket med og sett mange barn som både lyger og snakker sant, er at de plukker opp slikt fra voksne rollemodeller da gjerne i familien. Far og mor har et ekstra ansvar for å ikke baksnakke, lyge og ha dårlig moral. Dette gjelder selv når barna ikke hører på de. Fordi jeg har sett flere ganger at barn klarer å plukke opp foreldrene sitt "lynne" og at hvis foreldrene oppfører seg uetisk på noen måte, så vil barna automatisk kopiere. Noe å tenke på for de med barn som lyger. Anonymkode: 4242d...2b7 😂 Anonymkode: fcf94...96d 6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #16 Skrevet 7. desember 2019 Du må selvsagt ta dette på alvor, og forhøre deg med barnehagen om hva dette kan skyldes. Kanskje det er reelt, og det har vært en mann innom, eller det kan ha vært et «tema» om kropp og grenser i pedagogisk sammenheng. I sistnevnte tilfelle kan det ha gjort stort inntrykk på henne, og disse uttalelsene er uttrykk for at hun ikke helt forstår dette (forståelig nok), har ikke vært utsatt for noe selv, men har fanget opp at dette er alvorlig, og lever seg på et sett inn i problematikken. Anonymkode: a72ab...195 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #17 Skrevet 7. desember 2019 Pappa, i dag tokk Robert ( voksen i bhgn) å fanget en katt også druknet han den i doen så den døde på ordentlig. Mammaen til Emma døde i dag, datt ned fra taket så nå har ikke Emma en mamma og pappaen til Emma må kjøpe ny. I dag så jeg underboksa til Robert, han viste den frem til alle som ville se ( pratet med Robert og etter lit tenking kam det ha hvert når han bøyde seg frm eller noe) Alt dette er fra min datter da hun var ca 4 år. Lytt til hva de sier men skill på hva siom er sansynelig eller ei. Anonymkode: c090b...4a2 7
jabx Skrevet 7. desember 2019 #18 Skrevet 7. desember 2019 Har du prøvd å snakke med henne om det? Stilt spørsmål? Snakk så med barnehagen.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #19 Skrevet 7. desember 2019 Det kan jo vært en skoleelev som har vært der i prakis eller en vikar. Har selv vært vikar å da sluttet jeg 14 altså lenge før ungene ble hentet. Så kanskje de har hatt en mannlig vikar. Anonymkode: 050cb...351 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #20 Skrevet 7. desember 2019 Alltid ta slike ting på alvor! Jeg ville sendt styrer en melding i dag og spurt om de har hatt noen mannfolk som vikarer eller innom barnehagen. Har det vært det så tar du å ringer politiet. Når det kommer til barn som forteller om overgrep så er det viktig å handle raskt, både pga barns hukommelse, for å sikre evt spor og fordi barnet gir opp å gi beskjed hvis det ikke blir tatt på alvor. Mest sannsynlig er det tullprat, men man vet aldri og da er det viktig at man gjør noe. Du kan også ta kontakt med Stine Sofie-stiftelsen for råd. Det viktigste er at du gjør noe... Anonymkode: a5db9...657 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå