Gå til innhold

Kan bv ta meg for å drikke hvis har barnefri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i en liten by, og har tidligere vært i kontakt med bv pga mistenkte jeg drakk mens hadde omsorgen for barnet. Jeg testet meg og selvsagt drakk jeg ikke når jeg hadde barnet mitt, men jeg bor i en liten by og den saken er jo for en stund siden. Og jeg er så redd for når jeg har barnefri om helger å gå ut og ta meg et glass vin med venninner, for å møte på noen fra bv på utestedet. siden vi kun har to steder. Jeg vil ikke bli ansett på som dårlig mor og selvsagt ikke oppfattet som en med alkoholproblemer. Så jeg har bare unlatt å gå ut med venner og vært hjemme istedenfor med pepsi max hver helg. 

Hva tenker dere? er redd saken kan komme opp igjen hvis jeg blir sett eller anmeldt av samme person igjen.

Anonymkode: 8c86e...f10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig ikke!! 

Anonymkode: 8da11...b3d

• Liker 6
Skrevet

Hvis du er ute med venner så skjønner de vel at du har barnefri.

• Liker 18
Skrevet

Hva hvis jeg må teste meg igjen og det viser seg positivt?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva hvis jeg må teste meg igjen og det viser seg positivt?

Så lenge du har bevis for at barnet er tatt hånd om av en annen person så behøver du vel ikke teste deg? 

Anonymkode: 1bf72...c1d

• Liker 15
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så lenge du har bevis for at barnet er tatt hånd om av en annen person så behøver du vel ikke teste deg? 

Anonymkode: 1bf72...c1d

Sant! Jeg synes det bare kanskje kan forsterke deres mistanke om at jeg er alkoholiker. Drikker aldri aldri hjemme med barn

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt dette med testing. Kom de hjem til deg når du hadde barna for å teste deg? Alkohol forsvinner jo relativt raskt ut av blodet, sikker på du ikke ble testet for narkotika?

Ellers er jo bv-ansatte også ute på byen og drikker.

Anonymkode: 65e83...758

• Liker 15
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg skjønner ikke helt dette med testing. Kom de hjem til deg når du hadde barna for å teste deg? Alkohol forsvinner jo relativt raskt ut av blodet, sikker på du ikke ble testet for narkotika?

Ja med tilsynsfører. Hun hadde null mistanke.

Gjest Warrior
Skrevet

Barnevern har ingen rett til å bestemme om du skal drikke eller ikke når du har barnefri. De kan ikke nekte deg å leve livet med venner og bestemme over ditt liv. Så kos deg du.

Skrevet

Her tenker jeg at det er alt med måte. Hvis du drikker seg dritings hver gang og gjør masse dumt foran hele lokalsamfunnet gjentatte ganger, eller fester hver eneste dag du har barnefri og ofte kommer full/bakfull på jobb, tenker jeg at de kanskje kan se grunn til å sjekke ut hjemmeforholdene til barna igjen. Hvis det er en gang i blant og du drikker med måte kan ikke jeg se noen grunn til at det skal skape bekymring.

Anonymkode: bc328...de1

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja med tilsynsfører. Hun hadde null mistanke.

Tilsynsfører.....for hva da? Er det du som er løslatt fra fengsel som har det, eller har du samvær med barna med tilsyn? Hvorfor testet de deg hvis de ikke hadde mistanke?

• Liker 5
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man blir testa for alkohol(mis)bruk i slike situasjoner bruker man blodprøver der man kan måle alkoholinntak opptil 3 uker tilbake i tid.

Skrevet

Hvis du generelt har fått beskjed om å holde deg unna alkohol, så gjelder det vel også når du er barnefri. Vi vet ikke hva du har avtalt med barnevernet? Og de kan jo ikke vite om barnet blir ivaretatt mens du er ute og drikker. En sak jeg kjenner til, der ble barnet plassert hos barnevakter mor knapt kjente, og som barnet aldri hadde møtt.

Anonymkode: 43626...fca

Skrevet
1 time siden, Anonymus Notarius skrev:

Når man blir testa for alkohol(mis)bruk i slike situasjoner bruker man blodprøver der man kan måle alkoholinntak opptil 3 uker tilbake i tid.

Hæ?? Går det ann?? 

Anonymkode: 8da11...b3d

Skrevet

Hvorfor er barnevernet i bildet i utgangspunktet? 

Har du alkoholproblemer? 

Anonymkode: 2db59...a6f

• Liker 1
Gjest Warrior
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du generelt har fått beskjed om å holde deg unna alkohol, så gjelder det vel også når du er barnefri. Vi vet ikke hva du har avtalt med barnevernet? Og de kan jo ikke vite om barnet blir ivaretatt mens du er ute og drikker. En sak jeg kjenner til, der ble barnet plassert hos barnevakter mor knapt kjente, og som barnet aldri hadde møtt.

Anonymkode: 43626...fca

Hvorfor i all verden skulle det gjelde når hun har barnefri? De kan ikke nekte folk å drikke.

Skrevet

Jeg anbefaler å ikke drikke, bare for å være på den trygge siden. Ja jeg vet, det suger, men i Norge kan en feil saksbehandler som velger å misforstå faktisk ta fra deg barna dine. Jeg hadde aldri tatt den sjansen selv om det er kjipt at man ikke kan leve normalt.

Anonymkode: be57b...fb9

• Liker 2
Skrevet

Hvis det har vært noe å pirke på før, så ville jeg unngått å drikke. 

Anonymkode: f305a...9ce

• Liker 1
Skrevet

Tilsynsfører??

Anonymkode: bafc7...5be

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...