Gå til innhold

Har ikke samvittighet til å reise bort pga bestemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bestemor som begynner å trenge hjelp til det meste, ukes handling, klipping av plen, måke snø, skifte sengetøy etc. 

Jeg er den eneste i familien som bor i samme område som bestemor, de fleste flyttet et godt stykke unna pga jobb eller ektefelle fra et annen sted. 

Så det har blitt til at jeg hjelper henne med alt hun måtte trenge. Hele familien har lenge prøvd å få henne til å frivillig flytte fra det store huset og til en mindre leilighet i sentrum, noe hun absolutt nekter. 

Jeg er gift, i år er det egentlig hans foreldres tur til å få besøk av oss i jula (de bor 7 timer unna, så kan ikke dra dit på dagsbesøk) men jeg har helt ærlig ikke samvittighet til å dra fra bestemoren min. Hun har ved flere anledninger hintet til at hun ikke vet hva hun skal gjøre om jeg drar bort fordi hun trenger hjelp. Ingen av de andre familiemedlemmene har særlig med tid til overs for å hjelpe, spesielt ikke i jula, har prøvd å forhøre meg litt med familien, men ingen vil ta over og hjelpe den uka jeg hadde blitt borte. 

Anonymkode: 30f9a...077

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en bestemor som begynner å trenge hjelp til det meste, ukes handling, klipping av plen, måke snø, skifte sengetøy etc. 

Jeg er den eneste i familien som bor i samme område som bestemor, de fleste flyttet et godt stykke unna pga jobb eller ektefelle fra et annen sted. 

Så det har blitt til at jeg hjelper henne med alt hun måtte trenge. Hele familien har lenge prøvd å få henne til å frivillig flytte fra det store huset og til en mindre leilighet i sentrum, noe hun absolutt nekter. 

Jeg er gift, i år er det egentlig hans foreldres tur til å få besøk av oss i jula (de bor 7 timer unna, så kan ikke dra dit på dagsbesøk) men jeg har helt ærlig ikke samvittighet til å dra fra bestemoren min. Hun har ved flere anledninger hintet til at hun ikke vet hva hun skal gjøre om jeg drar bort fordi hun trenger hjelp. Ingen av de andre familiemedlemmene har særlig med tid til overs for å hjelpe, spesielt ikke i jula, har prøvd å forhøre meg litt med familien, men ingen vil ta over og hjelpe den uka jeg hadde blitt borte. 

Kan du ikke høre med kommunen om de kan sende en hjemmesykepleier innom henne noen ganger i løpet av den tiden dere er borte. Det gjorde vi i fjor og det fungerte helt fint. 

Anonymkode: 9fce4...6dd

• Liker 2
Skrevet

Hvem skal hun feire jul med? Jeg hadde ikke reist til svigerforeldrene mine dersom bestemor ble aleine. 

Anonymkode: 950c1...7a0

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke høre med kommunen om de kan sende en hjemmesykepleier innom henne noen ganger i løpet av den tiden dere er borte. Det gjorde vi i fjor og det fungerte helt fint. 

Det har jeg faktisk ikke tenkt på, tusen takk! 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem skal hun feire jul med? Jeg hadde ikke reist til svigerforeldrene mine dersom bestemor ble aleine. 

Anonymkode: 950c1...7a0

Hun feirer jul sammen med onkelen min og hans familie. De har dessverre ikke mulighet til å ta over noen av "oppgavene" mine siden de bor et godt stykke unna og de jobber en god del i jula, så tiden strekker dessverre ikke til. 

Skrevet

Vi sitter med samme problemet. Løsningen i år er at vi reiser på ferie med svigers, kommer hjem 23 og feirer med bestemor og mamma 24. Mamma hjelper bestemor mens vi er borte heldigvis. 

Anonymkode: dcf96...56c

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Støtter denne. Hun høres ut som hun har krav på hjemmesykepleie. Ikke bare i julen, men på permanent basis. Da kan du også få redusert dine plikter 😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...