Gå til innhold

Barnefar prater stygt om meg ved samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld ringte 14 åringen gråtende... pappaen hadde pratet stygt om meg (som vanlig) og brukt noen fine banneord innimellom setningene. Hun var lei seg fordi hun følte at hun var slem mot meg og sviktet meg siden hun ikke turte å si imot ham. Jeg sa at det skulle hun ikke ha, og hun trenger ikke forsvare meg. Han hadde også sagt at hun måtte finne ut hva hun skal gå etter ungdomsskola så hun ikke blir en taper, og begynt å snakke om sex.... Hun syntes hele kvelden var ekkel og gikk og la se tidlig. Vanligvis er broren med, men han valgte å ikke dra denne gangen fordi han oppfører seg dårlig når de er der - så hun følte seg veldig alene.

Hva i himmelens navn skal jeg gjøre med dette? Jeg har sagt ifra til ham før, men det går ikke inn... Vi har fire barn sammen i alderen 6-14 år. Han oppfører seg ikke når de er der og det er sjeldent han vil ha dem selv om vi bor langt unna hverandre - det går mnder imellom. Hvorfor kan han ikke se at det han sier og gjør skader barna...? Får lyst til å riste ham.... 

Han har hatt kjæreste i 5 år og de har et barn sammen. En lillebror som barna mine ikke får møte... Han tar dem aldri med hjem når barna er der for å besøke ham. Han tar dem med på hyttetur, leligheten til barnas farfar eller låner et hus av noen han kjenner. 

Rådløs er jeg....

Anonymkode: 7b59d...923

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men altså, han og kjæresten bor sammen, men når det er samvær går han et annet sted med dem?

Kunne det vært et alternativ å gå til mekling, hvor du forteller om dette med noen til stede? Veldig vondt for barn at den ene baksnakker den andre til de. 

Anonymkode: 140a6...fc3

• Liker 3
Skrevet

Så han er en sånn der en som har samvær når det måtte passe han (sånn med måneders mellomrom). Fin far! :nigo:

Anonymkode: 55bf1...de2

• Liker 3
Skrevet

Du er en fin mamma barna kan stole på når de ringer og betror seg ❤️ Det er bra, og det er det positive her. Men for en far som setter barna i sånn lojalitetskonflikt. Blir bare så irritert og oppgitt over slike foreldre som ham. Egoist de lux uten innlevelse!  Uff! 

Jeg skjønte ikke helt det med nytt søsken osv, men fortsett å vær den moren du er. Det er det viktigste oppe i alt her

• Liker 4
Skrevet

Datteren din er 14 og kan velge å ikke ha samvær med sin far hvis det gjør henne miserabel. Far får akseptere å miste kontakt med barna sine når han oppfører seg dårlig til dem. Slik er det med alle relasjoner i livet.

Anonymkode: d8d67...378

• Liker 11
Skrevet

Du støtte datteren din og si at hun MÅ ikke ditt hvis det er ubehagelig da hun er gammel nok å velge.  I tillegg må hun ikke føler seg skyldig hvis ikke hun vil ditt da det som er mest viktig er helsen hennes.  Når far kan oppfører seg kan hun velge å besøk han igjen.  De får ikke være der med samboer og lillebroren? 

• Liker 4
Skrevet

Hun bør slippe å ha samvær, hennes ønske bør høres!

merklig at de ikke får møte barnet hans🙄

Anonymkode: 4fdae...eab

• Liker 3
Skrevet
17 timer siden, SoWhat? skrev:

Du er en fin mamma barna kan stole på når de ringer og betror seg ❤️ Det er bra, og det er det positive her. Men for en far som setter barna i sånn lojalitetskonflikt. Blir bare så irritert og oppgitt over slike foreldre som ham. Egoist de lux uten innlevelse!  Uff! 

Jeg skjønte ikke helt det med nytt søsken osv, men fortsett å vær den moren du er. Det er det viktigste oppe i alt her

Dette 👆 

Det er dessverre ikke annet du kan gjøre. Om litt ser barna hvordan han holder på og gidder ikke ha kontakt med han..

Gjest Blondie65
Skrevet

Rådfør deg med en mekler - du kan dra dit alene - på familievernkontoret. 

Du bør oppfordre barna til samvær med far, men jeg foreslår at barnets ønske blir respektert hvis de sier at de ikke vil. Jeg tenker også at datteren skal få slippe dersom broren ikke er med. Det betyr at du må ha en prat med din sønn om dette.

Men når barnet er hjemme hos deg igjen, forteller du far at oppførselen hans er helt uakseptabel - du bruker ikke tid på å snakke nedsettende om han, og forventer det samme i retur. Det er heller ikke akseptabelt å omtale livsvalg slik at hvis man gjør feil blir man en taper. Man kan komme med en anbefaling om at man må tenke nøye gjennom de valgene man gjør slik at en får en utdannelse. Men man er ikke taper hvis man velger noe ikke far liker.

Skrevet

Henter han og leverer barna selv? 

14 åringen bestemmer selv om hun vil ha samvær eller ikke.

Anonymkode: c1bac...c4d

• Liker 3
Skrevet

Totalt uenig i dette tilfellet at du skal oppfordre til samvær med far. Han ødlegger dem, og det gjør du også om du ikke står opp for henne, det betyr også å ta henne på alvor og ta hennes side.

far ekskluderer de fra familien hans og snakker om sex,er en syk mann som ikke kommer til å forandre seg. Les deg opp om enabler og narsitisme.

Anonymkode: da984...ae0

• Liker 2
Skrevet

Støtt henne i at hun ikke skal ha dårlig samvittighet for å ikke besøke noen som får henne til å gråte pga oppførselen hans! Voksne mannen! La henne slippe samvær fram til han kanskje forstår alvoret.... Hvor gammel er broren (som ikke ville på samvær nå)?

Utrolig merkelig at de ikke kan være hjemme hos far og få et forhold til lillebror.... Jeg er stemor til tre, og de har vært, og ER (voksne nå) en fantastisk ressurs for vårt felles barn. Aldri i verden om jeg ville ødelagt det forholdet!

Nei, la henne slippe å dra til far. Forklar gjerne hvorfor, men hold deg ryddig og saklig. Om han begynner å kontakte barna direkte, øv med dem hva de skal si og gjøre da. "Pappa, jeg vil gjerne prate med deg, men du snakker på en sånn måte som gjør at jeg blir trist/lei meg/usikker på deg, så enten må du snakke på en annen måte/om noe annet, eller så legger jeg på nå." For eksempel. Og så legger de på uten å si noe mer. 

Det kan hende du må tåle litt dritt før han skjønner greia. Men det tåler du! Bare ikke la ungene ta støyten mer enn at de setter grenser for seg selv.

Datteren min er også 14, og hadde hun hatt det som din under samvær hadde jeg holdt henne hjemme!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...