AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #1 Skrevet 7. desember 2019 Hei! Når begynte barna deres å få venner i barnehagen og når begynte dere å la barna bli med hverandre hjem? Jeg har ei på snart tre år som snakker mye om ei annen jente på avdelingen, men ingen av oss foreldre kjenner hverandre.. Anonymkode: fdfee...5fc
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #2 Skrevet 7. desember 2019 Skal nevnes at jeg nøler noe med å la henne bli med noen hjem eller la noen komme til henne uten foreldrene til stede, eller uten at jeg blir med. Jeg må bli kjent med moren. Anonymkode: fdfee...5fc
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #3 Skrevet 7. desember 2019 Fra ca 4 år begynte vi med det. Det var vel da barna begynte å spørre. Anonymkode: da79f...777
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #4 Skrevet 7. desember 2019 Rundt fire år. Inviter de til å finne på noe en ettermiddag eller helg for å bli kjent? Anonymkode: efd23...039
Alan Smithee Skrevet 7. desember 2019 #5 Skrevet 7. desember 2019 Vår har begynt med det nå, hun er tre år. Når ungene begynner å snakke om at de har lyst til å besøke hverandre, så har vi lagt til foreldrene på Facebook og sendt dem en melding for å invitere på en kopp kaffe en helgeformiddag. Andre foreldre har også tatt kontakt med oss på den måten, jeg synes det funker bra.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #6 Skrevet 7. desember 2019 Så kjekt å vite 😊 vi kjenner veldig få i denne byen, så hadde kanskje vært en god ide å bli kjent med moren. Får håpe vi ser hverandre i bhg nå etterhvert ❤️ Anonymkode: fdfee...5fc
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #7 Skrevet 7. desember 2019 Vi begynte i år, det året de har fylt fire. Men jeg føler at jeg kjenner alle de andre foreldrene godt, da. Jeg er ganske snakkesalig og prater masse med de andre foreldrene på kullet under både levering og henting, samt på foreldremøter, basar, avslutninger osv. Og en del av dem bor i samme borettslag som oss, så da treffes vi jevnlig på lekeplassene i området. I tillegg har de jo startet med barnebursdager i år, så da blir man jo også godt kjent, siden foreldrene var med på de første par bursdagene i tilfelle. Da har man to timer til å drikke kaffe og skravle. Så jeg tenker at hvis du lar det bero til over nyttår, så ordner det seg. Anonymkode: ee36e...d18
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #8 Skrevet 7. desember 2019 Vi har nylig hatt vårt første besøk en lørdag formiddag, de er tre. Ingen av ungene er klar for besøk alene, så en foreldre var med. De har invitert tilbake, så jeg og mini skal være med hjem fra barnehagen snart og spise middag. Vi har blitt kjent i garderoben, men vi er like på veldig mange områder og går godt overens. Mini vil ha en annen unge på besøk, der har vi så vidt snakket med foreldrene, så det kan bli en hakket større sosial utfordring for oss voksne 😝 Anonymkode: 922df...797
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #9 Skrevet 7. desember 2019 Om du møter på foreldrene i garderoben en dag, hva med å nevne at barna deres leker så godt sammen - og kanskje spørre om de vil treffes på en lekeplass en lørdag formiddag eller noe? Litt mindre terskel for, enn å be noen en ikke egentlig kjenner ennå hjem? Anonymkode: 7510d...c8e
Jadzia Skrevet 7. desember 2019 #10 Skrevet 7. desember 2019 Jeg tenker det kommer mye an på hvor dere bor i forhold til barnehagen og hva slags forhold du har med foreldrene. Her har ingen hatt med hjem fra barnehagen, men vi har avtalt i helgene. Vi bor et godt stykke unna barnehagen, så det er ikke naturlig å ha med unger hjem da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå