Gå til innhold

Gravid i første trimester og halsbetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare fire uker på vei, men har nå fått halsbetennelse. Vil presisere at jeg ikke har feber, men at føles ut som at jeg svelger kniver når jeg svelger. Jeg er litt bekymret for at dette kan skade barnet i magen. Jeg hadde halsbetennelse i forrigje svangerskap, og da spontanaborterte jeg en mnd etterpå.

Noen som har noen erfaringer de vil dere?

Anonymkode: 3b001...88f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fosteret sitter da ikke i halsen🙄

Anonymkode: affa7...7d3

• Liker 1
Skrevet

Det er absolutt ingen sammenheng mellom halsbetennelse og spontanabort, det påvirker ikke fosteret i magen på noen måte. Så ta det helt med ro. 

Anonymkode: 72637...2bd

• Liker 3
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Fosteret sitter da ikke i halsen🙄

Anonymkode: affa7...7d3

Hva er dette for noe idiotisk svar? Altså har man en bakterie/virus-infeksjon i kroppen så kan jo selvfølgelig fosteret bli påvirket.

Da dette skjedde meg ringte jeg legevakten og de fortalte at sålenge jeg ikke hadde høy feber (over 39) så kunne jeg gi det et par dager for å se om formen ble bedre.

Anonymkode: 3b001...88f

Skrevet

Det skal gå helt bra :)  Det var etter all sannsynlighet ingen sammenheng mellom halsbetennelsen og spontanaborten sist. Hadde det vært fare for embryoet/fosteret, ville gravide blitt rådet til å gjøre mye for å unngå smitte. Det er jo veldig mye halsbetennelser og forkjølelser ute å går på høst og vinter, så det er nok en stor andel av de som blir gravide rundt denne som er innom noe sånt. Jeg hadde en kraftig urinveisinfeksjon med feber i uke 4, og kjente også på en frykt for at alt skulle bli ødelagt av det (det gjorde det ikke, nærmer seg termin nå). Bare sjekk at eventuelle medikamenter du bruker mot symptomer kan brukes i svangerskap.. 

Anonymkode: 6aa3a...8c6

• Liker 3
Skrevet

Helt ufarlig. Men pass på hvis du får høy feber, det er nemlig inne bra.

Er gravid og hatt halsbetennelse i 4 uker nå. I starten hadde jeg halsbetennelse i 2 og bihulebetennelse. Baby spreller og koser seg, og legen har forsikret om at det går fint.

Spontanaborter skjer i de fleste tilfeller pga feil med fosteret som tar tid før kroppen siler ut (hvis det ikke skjer med en gang)

Anonymkode: 879e0...69b

• Liker 1
Skrevet

Herregud, skjerp deg.

Hvor hysterisk skal du være?

Anonymkode: 1233c...566

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, skjerp deg.

Hvor hysterisk skal du være?

Føler du deg bedre nå? Jeg mener, nå som du fikk utløp for denne nedlatende kommentaren?

Anonymkode: 4fd16...399

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler du deg bedre nå? Jeg mener, nå som du fikk utløp for denne nedlatende kommentaren?

Får være måte på hysteri.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Får være måte på hysteri.

Og det får da være måte på nedlatenhet! Godt du i deg minste har et forum så du kan spy ut heder og galle til kvinner som (forståelig nok) kan være engstelig under en graviditet. 

du må virkelig ha et fantastisk liv! 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...