AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #1 Del Skrevet 7. desember 2019 Uke 36. Våkna med intens kløe og hendene mine er relativt numne og det klør generelt i huden. På føtter og inni hender, klør også på beina samt her og der. Er det noe som bør sjekkes asap? Jm sa at hvis jeg fikk sånn måtte jeg være obs, men skjønner ikke hva som er normalt og ikke... Er 23 år, er vel sikkert ikke mye som kan gå galt? Veier 63 kg nå (gått opp 16 kg så kan være derfor og?). Ble bekymra. Noen råd? Anonymkode: 1a37e...673 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #2 Del Skrevet 7. desember 2019 Herregud, ro deg ned. Anonymkode: a2fb0...a02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #3 Del Skrevet 7. desember 2019 Det kan høres ut som svangerskapsforgift ing. Har du ringt føden? Anonymkode: 7aeea...8f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #4 Del Skrevet 7. desember 2019 Svangerskapskløe? Men siden du er så langt på vei så bør du ringe føden så får du kvalifisert svar der. Anonymkode: dcbcc...4a6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #5 Del Skrevet 7. desember 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Herregud, ro deg ned. Anonymkode: a2fb0...a02 Og du er indremedisiner forstås 😡 Anonymkode: ee9e4...061 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjatapinjata Skrevet 7. desember 2019 #6 Del Skrevet 7. desember 2019 (endret) Kløe inni hender og under føtter skal sjekkes opp, kan være svangerskaps forgiftning. Edit se link, har ned gallesyre å gjøre. Feil info av meg her. Endret 7. desember 2019 av Anjatapinjata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #7 Del Skrevet 7. desember 2019 Ring føden og spør der. Svangerskapskløe kan være alvorlig! Anonymkode: ff920...885 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjatapinjata Skrevet 7. desember 2019 #8 Del Skrevet 7. desember 2019 https://www.babyverden.no/gravid/jeg-unner-ingen-andre-denne-usikkerheten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #9 Del Skrevet 7. desember 2019 Jeg hadde det samme på slutten av min siste graviditet. Det er nok svangerskapskløe, og da er det viktig at du tar kontakt legen ganske raskt!! Dette er en risiko for barnet ditt!! Du må ha behandling for dette. Tror jeg fikk noe allergimedisin. Det er leveren som skiller ut et stoff som ikke er gunstig for hverken barnet ditt eller deg. Dvs at leveren din ikke fungerer optimalt for tiden. Husker jeg ble veldig dårlig når de ga meg smertestillende etter fødselen. Leveren greide ikke å håndtere medisin og ihvertfall ikke alkohol!! Ta kontakt med legen! Anonymkode: cb3bb...4cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #10 Del Skrevet 7. desember 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Herregud, ro deg ned. Anonymkode: a2fb0...a02 Dette er ikke innenfor ditt felt! Men legen sitt ! Anonymkode: cb3bb...4cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #11 Del Skrevet 7. desember 2019 Jeg er ganske sikker på at det ikke er svangerskapsforgiftning, da jeg har et utrolig lavt blodtrykk. Men ja så var det kløa og det med det stoffet som er farlig. Anonymkode: 1a37e...673 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #12 Del Skrevet 7. desember 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Herregud, ro deg ned. Anonymkode: a2fb0...a02 Jeg er rolig din sopp, jeg bare spør etter råd. Anonymkode: 1a37e...673 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #13 Del Skrevet 7. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ganske sikker på at det ikke er svangerskapsforgiftning, da jeg har et utrolig lavt blodtrykk. Men ja så var det kløa og det med det stoffet som er farlig. Anonymkode: 1a37e...673 Svangerskapskløe er ikke det samme som svangerskapsforgiftning ! Det var iallefall ikke snakk om det i mitt tilfelle. Men du må ta kontakt med legen! Jeg fikk det helt på slutten av svangerskapet. Anonymkode: cb3bb...4cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #14 Del Skrevet 7. desember 2019 Skal oppdatere når jeg har ringt føden, jeg trodde kanskje at jeg klødde endel pga blodsamling for jeg pulserer litt i kroppen av og til. Blir fort varm. Så kan kjenne ørene mine brenner av og til 😅 Men kløen var bare inatt også ingenting? Var litt spess. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Svangerskapskløe er ikke det samme som svangerskapsforgiftning ! Det var iallefall ikke snakk om det i mitt tilfelle. Men du må ta kontakt med legen! Jeg fikk det helt på slutten av svangerskapet. Anonymkode: cb3bb...4cc Jeg skal gjøre det nå straks. Takker for svar ❤️ Anonymkode: 1a37e...673 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #15 Del Skrevet 7. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skal oppdatere når jeg har ringt føden, jeg trodde kanskje at jeg klødde endel pga blodsamling for jeg pulserer litt i kroppen av og til. Blir fort varm. Så kan kjenne ørene mine brenner av og til 😅 Men kløen var bare inatt også ingenting? Var litt spess. Jeg skal gjøre det nå straks. Takker for svar ❤️ Anonymkode: 1a37e...673 Lykke til !❤❤ Anonymkode: cb3bb...4cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #16 Del Skrevet 7. desember 2019 Vært oppe hos føden og alt så bra ut. Jeg klør jo selvsagt her og der enda, men det er «liveable», legen mente det mest sannsynlig var litt forhøyet gallesyre som gjorde det. Det kan være ganske plagsomt, men så lenge det ikke er alt for mye så er det ikke farlig. Hvis det skulle være nødvendig så har jeg medisiner jeg kan ta, men det sees på senere (for de trenger blodprøver). Baby stortrives i magen etter litt sjekk og det er nyyyd ❤️🤗 Kjenner jo normalt med liv så! De ville jeg skulle ta blodprøver i morgen tidlig fastende så fikk de litt mer konkret svar på hvorfor jeg klør, kanskje. Alt ser uansett til nå veldig bra ut, og virker ikke som det er noe alvorlig. Må nesten oppdatere tråden da jeg selv ikke fant så mye på nett. I tilfelle noen andre googler dette og bekymrer seg 😬 ts Anonymkode: 1a37e...673 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #17 Del Skrevet 9. desember 2019 Så bra at du oppdaterte, og veldig godt å høre at alt er bra. Jeg hadde ((litt) farlig) svangerskapskløe. Jeg hadde klødd en del et par uker, og det ble etter hvert veldig intenst og masse kløe også i håndflatene. Tok blodprøver samme dag, og de viste forhøyede leververdier. Dette var en knapp uke før termin. Jeg ble fulgt opp med blodprøver et par dager på rad før de valgte å legge meg inn og sette meg i gang for sikkerhets skyld. Det skjedde fordi det var så lite å vinne på å holde barnet i magen. Det var ingen dramatikk rundt igangsettelse, og ikke noe hast for å få barnet ut. Mine leververdier var dermed høye, men ikke ekstremt høye. Svangerskapskløe (i hendene og under føttene) kan være et symptom forhøyede leververdier. Det er ikke farlig for mor, men kan føre til plutselig fosterdød uten at man helt vet hvorfor. Så veldig bra at du sjekket det opp! Kløe er jo som regel ikke noe farlig, men det vet man jo ikke før man har sjekket 😊 Anonymkode: 7e7d4...de4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå