Gå til innhold

Hvor er hunden når du er på jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer..
Hvor skal valpen være når man er på jobb? 
Den er jo så energisk og ikke hadde vært så stor fan av å være hjemme til eier kommer?
Eller går det bra at den er hjemme
Bare nysgjerrig, 

dette går til alle valper, men mener rasen border collie 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Valper skal ikke være alene. 

Anonymkode: 2b6a1...266

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Valper skal ikke være alene. 

Jeg vet, men nå tenkte jeg etter noen uker sammen i første tiden.

Skrevet

Da tar man det gradvis. Jeg hadde med valpen på jobb frem til han var 1 år. Da hadde vi brunt tid på å venne ham til å være hjemme alene noen timer over tid. Vi økte tiden han var alene gradvis. 

Skrevet

Jeg tok ferie 3 uker når vi fikk valpen, deretter var mannen hjemme 2 uker med valpen (han jobber på plattform så er hjemme/borte i 2 uker). Vi vente han gradvis til å være alene (lukket døren når vi gikk på do gikk i postkassen osv.) Deretter var han alene hjemme i litt lengre perioder (at vi gikk på butikken eller lignende og var borte 30-60 min). Når mannen reiste og jeg skulle begynne på jobb igjen fikk vi familie og en god venninne som valpen kjente godt fra før til å gå innom og lufte/kose/leke med hunden ca. midt på dagen. Fikk alltid tilbakemeldinger om at han sov når de kom. 

Nå har hunden ingen problemer med å være alene, gidder såvidt å se på meg når jeg går om morgenene. En skikkelig sovegutt! Kan fint ligge å sove til kl. 12, selv når vi er hjemme og gjør andre ting. Om det er perioder jeg jobber mye (feks kveld og deretter dag) er han som regel på besøk hos familie på ettermiddag/kveld slik at det ikke skal bli altfor mange timer alene. :) Han er nå bikket 2 år og er verdens skjønneste, tålmodigste og snilleste labrador som familiemedlemmer nærmest sloss om å få passe/gå tur med❤😍

Anonymkode: 644c2...68f

• Liker 3
Skrevet

Har en aktiv rase, som blir stor. De første ukene var han i buret sitt. Tenkte det var greit å ha en liten trygg base siden han var liten. Etterhvert som alenetiden økte og størrelsen hans økte ble han lagt i gangen på ett fast sted. Han kan gå i hele gangen som han vil, men har ikke tilgang på ting å ødelegge. Har tilgang på leker og drikke. God plass. Ingen vinduer, så ingen vokting.  

Det viktigste er at man tilpasser tiden og stedet i takt med hunden som vokser. De skal ha plass til å bevege seg, de skal kunne være der uten at det er noe de kan skade seg på. Og de skal trives. 

Anonymkode: 34d53...ff0

• Liker 1
Skrevet

Og selvsagt at man planlegger, slik at hunden har fått tisset, og luftet seg før den skal være alene hjemme. (Valper skal ikke gå lange turer, men det er annen diskusjon)

Anonymkode: 34d53...ff0

Skrevet

Den er inne til det blir lyst. Og etter det er den i hundegården hvor den har både halm, hus, mat og kan bæsje og gjøre fra seg. Og kan bjeffe på forbipasserende som sier hallo. Ps. Den kan ligge nedsnødd i 20 minus uten å ta skade eller plages. Gjelder ovehode ikke alle raser.

Skrevet

Vår var vel 8-9mnd før den trengte å være alene i 6 timer (var utenfor jobb). Dette var i sommer og da puttet vi både valp og pus (innekatt) på soverommet med kaldt vann med isbiter, kjølematter, åpent vindu og slukket taklys (så det bare ble naturlig sollys). De har selskap i hverandre mens vi er borte og pleier å sove sammen på senga (har egne pledd over dyna). De kan kikke ut av vinduet hvis de ønsker. Vi har valgt å ha de på soverommet for da kan de bevege seg nogenlunde fritt, men de har ikke tilgang til å ødelegge noe hvis de vil leke sammen. Legger inn et par leker også, men de sover som regel. Når det gjelder mat får de mat først, så får hunden gåtur før vi reiser og derfor ikke mat i tidsrommet de er alene. Mat får de når vi kommer hjem. Dette har fungert fint hos oss. 

Anonymkode: e810f...4bd

Skrevet

Har en bekjent som er hundepasser på dagtid. 

Anonymkode: b0245...174

Skrevet
19 timer siden, Sirhelen skrev:

Jeg vet, men nå tenkte jeg etter noen uker sammen i første tiden.

En valp er fortsatt en valp etter 3-4-5-6 uker. De skal være alene så lite som mulig, og når de først begynner å være alene så kan du velge om du vil gi dem tilgang til hele huset eller bare 1-2 rom. Rydd unna alt den kan ødelegge, valpesikre rommene og legg fram leker og annet passende.

Anonymkode: 11334...87b

Skrevet

Jeg har fått tilbake hunden min etter 1,5 år (først bodde han hos eksen). Han er ti og har vært hjemme alene i mange år. Så har han fått for lite tur og for lite oppmerksomhet, og nå er han veldig urolig når han er alene. Veldig kjekt med selskap, han er en veldig grei hund, men veldig kav at han stresser sånn. Jeg må jo på jobb...

Ta godt vare på valpen, slik at den blir en trygg voksen hund - da er mye gjort!

Anonymkode: 20cc3...1de

Skrevet

Vår er løs i huset. Han har et fast sted i huset, som han selv har valgt, der han går og legger seg når vi er dratt. 

• Liker 1
Skrevet

Hjemme. Har ikke valp da.

Anonymkode: 307b9...376

Skrevet

De er øverstkommanderende hjemme. I hele huset. Som regel går de en runde og går å legger seg. Mulig bjeffer litt på postmannen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...