AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #1 Skrevet 6. desember 2019 Om du kjenner deg igjen, please kutt ut, det er ingen som setter pris på det. Personer som legger ut bilder på nett av ting de er stolte av, på "feil måte". Noen klarer å vise sine accomplishments og få andre til å glede seg på dere vegne. Andre har motsatt effekt... Har et par venninner som klarer å irritere på seg flere med ting de har kjøpt, ferier de skal på eller hva enn. " Vi vet ikke hvor vi skal reise i påska, har dere noen tips? Vi tenker Malaga eller kanskje Paris, men det er så vanskelig å velge reisemål.. !". Ingen, INGEN av de som mottar en slik melding ønsker å svare med glede. "Vi måtte kjøpe nytt sted nå, for det ble for lite for to med bare 94 kvm". Mhm.... Ikke skryt av deg selv, det er veldig irriterende, og om du bare MÅ vise venner og bekjente hvor fornøyd du er med ditt liv, prøv å gjøre det på en mer ordentlig måte, som ikke gjør at andre føler seg mindre bra. Anonymkode: 776bb...e28 7
Gjest Geirfuglen Skrevet 6. desember 2019 #2 Skrevet 6. desember 2019 Jeg ser ikke hvordan dette er skryt. Bor på 88 kvadrat selv og ønsker meg veldig mye mer plass. Når jeg har delt irritasjonen min over hvor lite romslig det er her hjemme, så er det definitivt ikke snikskryt.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #3 Skrevet 6. desember 2019 Jeg synes det er spennende hvorfor vi reagerer som vi gjør, jeg. Nøyaktig hva er det Kari skriver som gjør at mange reagerer negativt på henne, kontra Mari som også poster ting som setter henne i et godt lys? Et eller annet er det, for det er påtagelig hvordan enkelte har en tone, eller hva man skal kalle det, som gjør at det de skriver lett blir tolket negativt. Anonymkode: 7a069...1e2 8
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #4 Skrevet 6. desember 2019 Hvorfor føler du deg mindre bra av at noen ber om tips til hvor de skal på ferie eller at de planlegger å kjøpe en større bolig? Høres ut som helt vanlige samtaler. Er det tonefallet? Hva er «feil måte»? Kan du forklare forskjellen mellom den ok måten å si «vi skal kjøpe oss større leilighet nå» og den skrytete, slemme måten å si det på? Anonymkode: 68afc...d60 9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #5 Skrevet 6. desember 2019 Du høres misunnelig ut 😕 Anonymkode: 342f9...b74 16
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #6 Skrevet 6. desember 2019 synes ikke det høres så skrytete ut. synes det er verre med en del passiv-aggressive familielasjoner; der jeg vet at det er hat, spetakkel og krangling, men på fb er det:❤️❤️❤️❤️❤️❤️lovelove love🤮 Anonymkode: c8e62...186 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #7 Skrevet 6. desember 2019 19 minutter siden, Geirfuglen skrev: Jeg ser ikke hvordan dette er skryt. Bor på 88 kvadrat selv og ønsker meg veldig mye mer plass. Når jeg har delt irritasjonen min over hvor lite romslig det er her hjemme, så er det definitivt ikke snikskryt. Lite romslig på 88 m2? Jeg bor romslig på mindre.! Anonymkode: 3f88f...6fa 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #8 Skrevet 6. desember 2019 Det er for å ofte heve seg. Irriterende med sånne! Hovmod står for fall, det tenker de ikke på Anonymkode: e2937...fbd 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #9 Skrevet 6. desember 2019 Bloggeraktig, vil jeg si. Høy på seg selv. Anonymkode: 34542...109 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #10 Skrevet 6. desember 2019 Kunne ikke brydd meg mindre. Hyggelig at folk er fornøyd! Anonymkode: 207e3...654 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #11 Skrevet 7. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om du kjenner deg igjen, please kutt ut, det er ingen som setter pris på det. Personer som legger ut bilder på nett av ting de er stolte av, på "feil måte". Noen klarer å vise sine accomplishments og få andre til å glede seg på dere vegne. Andre har motsatt effekt... Har et par venninner som klarer å irritere på seg flere med ting de har kjøpt, ferier de skal på eller hva enn. " Vi vet ikke hvor vi skal reise i påska, har dere noen tips? Vi tenker Malaga eller kanskje Paris, men det er så vanskelig å velge reisemål.. !". Ingen, INGEN av de som mottar en slik melding ønsker å svare med glede. "Vi måtte kjøpe nytt sted nå, for det ble for lite for to med bare 94 kvm". Mhm.... Ikke skryt av deg selv, det er veldig irriterende, og om du bare MÅ vise venner og bekjente hvor fornøyd du er med ditt liv, prøv å gjøre det på en mer ordentlig måte, som ikke gjør at andre føler seg mindre bra. Anonymkode: 776bb...e28 Hvis folk skal skryte av relasjonene sine og at de fikk lappen og har oppnådd ting. Så synes jeg det er på sin plass å få skryte av ferier og ting de har kjøpt. Kanskje det er en glede for de og de har kanskje ikke gode relasjoner osv å skryte av. Ferier og ting kan man jobbe og spare seg til. Det kan man ikke med relasjoner, lappen, osvosv. Der er mye ute av ens egen kontroll og man må følge visse retningslinjer og enten så får man det til eller ikke. Men en ting jeg har lært. Så er det at når folk skryter, er det ikke synonymt med å ha det så bra. Jeg blir selv gal og lei av at alle skal skryte av kjæresten deres, legge ut klissebilder hver dag og skrive lange dikt om at de elsker den personen og at de er så lykkelige og the one... vi har skjønt at dere liksom er lykkelige. Disse forholdene ender også etter en stund har jeg sett og mannen er gjerne utro og dama er psyko. Så par som faktisk passer sammen og har det bra sammen, er ikke opptatt av å markedsføre partneren sin på instagram. Heller holde ting mellom seg privat. Det er ofte normalt å legge ut et parbilde som er standard og viser at man hører sammen. Eller folk som bytter ut vennene sine som sokker og skryter av de nye bestevennene på face eller snap hver uke 😂 skulle ønske folk kunne skjerpe seg og slutte å skryte av mennesker som gjenstander, for de blir byttet ut og glemt like fort... Anonymkode: 33cd1...102 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #12 Skrevet 7. desember 2019 De som"skryter"har som oftest venner som er i samme situasjon selv, og de synes det bare er tipp topp at de legger ut innlegg fra veninnetur til New York hvor alle smiler og er så lykkelige. Vi som ikke har det samme livet, synes sånne statuser er helt ræva,men de skjønner de ikke. Sånn er det bare! Anonymkode: 883f7...5dc 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #13 Skrevet 7. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor føler du deg mindre bra av at noen ber om tips til hvor de skal på ferie eller at de planlegger å kjøpe en større bolig? Høres ut som helt vanlige samtaler. Er det tonefallet? Hva er «feil måte»? Kan du forklare forskjellen mellom den ok måten å si «vi skal kjøpe oss større leilighet nå» og den skrytete, slemme måten å si det på? Anonymkode: 68afc...d60 Folk med dårlig råd tar seg gjerne nær av den type snakk, de har ikke mulighet til å gjøre det samme. Da kan det virke som den personen som snakker om sine luksusproblemer «gnir det inn». I lengden vil det være belastende på et vennskap. Hvis begge parter har Ok økonomi, vil det ikke ha den samme negative effekten. Noen mennesker hevder seg selv med materielle goder, det kan virke stressende og negativt på enkelte. Personlig liker jeg folk som er litt mer avslappet, god råd, eller ikke. Anonymkode: 72f27...5bc 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #14 Skrevet 7. desember 2019 Skjønner virkelig hva som er i veien med å spørre om tips til reisemål i påsken, og si at man har tenkt på Malaga og Paris. Jeg kunne godt gitt noen gode tips dersom noen hadde lagt ut dette på facebook. Jeg var i Roma i påsken i fjor, og la ut noen bilder - er det skrytete? Er det ikke lov å legge ut feriebilder eller spørre om ferietips på Facebook, fordi da "hoverer" man ovenfor de som ikke har råd til samme type ferie? Anonymkode: 6c766...6ed 6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #15 Skrevet 7. desember 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk med dårlig råd tar seg gjerne nær av den type snakk, de har ikke mulighet til å gjøre det samme. Da kan det virke som den personen som snakker om sine luksusproblemer «gnir det inn». I lengden vil det være belastende på et vennskap. Hvis begge parter har Ok økonomi, vil det ikke ha den samme negative effekten. Noen mennesker hevder seg selv med materielle goder, det kan virke stressende og negativt på enkelte. Personlig liker jeg folk som er litt mer avslappet, god råd, eller ikke. Anonymkode: 72f27...5bc Jeg har relativt god økonomi, og en såkalt «statusjobb», en mann jeg elsker og ja... Jeg har ikke mye å klage på! Har vært veldig heldig - og det er jeg takknemlig for. Jeg prøver da virkelig ikke å gå rundt å skryte eller være ekkel, men det føles jo noen ganger som helt umulig å ikke tråkke noen på tærne. Dette gjelder jo da først og fremst i møte med folk som av ulike grunner ikke har mulighet til å leve et slikt liv jeg lever... Ikke snakk om jobben din, for det er skrytete. Ikke snakk om hvor lykkelig du og kjæresten er, for ingen vil høre det. Ikke snakk om ferier, ikke snakk om hus og for all del ikke snakk om at du er fornøyd med livet. Hva skal jeg egentlig snakke om? Været? Jeg forstår så klart at det kommer an på hvordan man sier ting. Men å snakke om neste ferie eller at man er på leting etter nytt hus høres for meg ut som helt vanlige samtaler som det er vanskelig å få til å bli «skrytete». Anonymkode: 68afc...d60 10
Gjest Geirfuglen Skrevet 7. desember 2019 #16 Skrevet 7. desember 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Lite romslig på 88 m2? Jeg bor romslig på mindre.! Anonymkode: 3f88f...6fa Men alle har ulike behov! Det har også veldig mye å si hva slags planløsning boligen har. 60 kvm med god planløsning kan være bedre enn 90 kvm med dårlig planløsning.
Bamseklemmer Skrevet 7. desember 2019 #17 Skrevet 7. desember 2019 (endret) 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke skryt av deg selv, det er veldig irriterende, og om du bare MÅ vise venner og bekjente hvor fornøyd du er med ditt liv, prøv å gjøre det på en mer ordentlig måte, som ikke gjør at andre føler seg mindre bra Vi tenker likt TS🤫 jeg har venner som skryter av nesten det samme, de har lån i banken høyere enn murpipa😂Selv om de er så rik som de sier, hadde de ikke råd til bursdags gave til gutten min, og ville heller ikke være med spleisfest i gata vår i sommer. Nei, kunsten å leve nøkternt og være glad i de verdiene man har, er det ikke mange igjen av. Og de som virkelig har penger skryter aldri🤔 Endret 7. desember 2019 av Bamseklemmer
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #18 Skrevet 7. desember 2019 Jeg har en venninne som legger ut skrytebilder på Instagram/Facebook/snap over alle de dyre reisene og dyre gavene hun får av mannen sin, men jeg vet samtidig at begge har forbrukslån opp etter ørene. Dét synes jeg er spesielt. Anonymkode: 205fe...2be 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #19 Skrevet 7. desember 2019 Oppfatter ingenting av dette som skryt. Min oppfatning generelt er at nordmenn er for forsiktige, nettopp på grunn av at mange har så negative holdninger til "skryt". Det er mye mer befriende å snakke med venner fra en del andre land, som ikke er så livredd for å tråkke andre på tærne når de forteller om hvor fint de hadde det i New York forrige helg. Hadde det vært en norsk venninne måtte jeg jo dratt det ut av henne, spørsmål etter spørsmål. Anonymkode: 9f72d...304 6
Vera Skrevet 7. desember 2019 #20 Skrevet 7. desember 2019 Vel..jeg må si at jeg ikke skjønner hvorfor vi skal vedlikeholde janteloven..om noen er fornøyde, er ikke det bare bra da? Jeg skjønner ærlig talt ikke behovet for å bruke en eneste kalori på noe som irriterer? Hopp over innleggene du reagerer på og ikke tenk mer på det. Jeg syns også det er interessant å se hvor ulikt vi reagerer på ting..for mitt vedkommende ga det pågangsmot å lese innlegg om reiser osv, for mitt mål var også å kunne reise hvor jeg ville. Jeg klarte det! Jeg tror jeg hadde hatt vanskeligere for å klare det om jeg pakket meg ned i selvmedlinhet og tenkte «buhu, de har mye mer penger enn meg». Vi har alle ansvar for eget liv..hva andre gjør med sitt bryr meg midt i ræva 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå