AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #1 Skrevet 6. desember 2019 Oppdaget idag at en vilt fremmed person, en med et navn som har utenlandsk opprinnelse, fra Mexico tror jeg, er registrert med navnet og telefonnummeret sitt på vår bostedsadresse. Vi oppdaget dette via 1881. Vi bor på et lite sted. Kjenner ikke vedkommende ved dette navnet, har aldri hørt om ham, og tviler på at han har tilhold her i området. Han har altså oppgitt at han bor på en adresse han ikke bor på. Det er vel sannsynligvis en glipp som har skjedd, men likevel litt ubehagelig. Vil ikke at folk skal tro at vi har en leieboer, eller at jeg plutselig har fått mexikansk kjæreste 😜 Vi har forsøk å komme i kontakt med vedkommende person ved å ringe nummeret som står oppgitt samt sende sms, uten svar. Ser at han har lest sms´en. Jeg bad han om å rette opp opplysningene slik at han ikke står oppført på en adresse som ikke er bopælen hans. Men null respons, altså. Vi ringte 1881 idag og gav beskjed, men de sa de ikke kunne gjøre noe. Enhver person kan visst registrere seg på en hvilken som helst adresse. Jeg kan, hvis jeg vil, registrere nummeret mitt på naboens bostedsadresse.. Eller "flytte inn" til eksen og dama hans, via 1881. Er det noen her som har vært borti noe lignende? Synes dette er jævla merkelig og litt flaut. Lurer på hvor lenge mexikaneren skal stå oppført på vår boligadresse, som er en enebolig som huser tre familiemedlemmer uten sombreros på hattehylla. Anonymkode: 4171c...37a 7 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #2 Skrevet 6. desember 2019 Er ikke nødvendigvis han som har satt opp den adressen. Mitt tlf nummer sto registrert på min gamle jobbadresse. Gir ingen mening da jeg hverken hadde jobb telefon eller oppgitt denne adressen i noen sammenhenger, hverken jobb eller privat Anonymkode: 86ac4...091
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #3 Skrevet 6. desember 2019 Skjønner den, men i ditt tilfelle hadde du en forbindelse til adressen, som var din gamle jobbadresse. Det fantes nok en link mellom deg og jobbadressen din i offentlige registre. Mannen det er snakk om har aldri bodd i huset vårt... han har garantert aldri satt sine bein her. Det finnes ingen arbeidsforhold som kan knytte ham opp til denne adressen. Likevel er nummeret hans registrert til gaten og husnummeret vårt. Uforståelig. Anonymkode: 4171c...37a 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #4 Skrevet 6. desember 2019 Gule sider er vel ikke så nøye. Er verre om han har folkeregistrert adresse hos dere og det har han jo ikke. Anonymkode: 1ea3d...4fc 7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #5 Skrevet 6. desember 2019 Jeg synes det er ille nok.. at man ikke får ha bostedadressen sin for seg selv når man bor i enebolig, og hvem som helst kan søke deg opp på 1881 og se at du tilsynelatende deler bolig med en person du ikke deler bolig med. Anonymkode: 4171c...37a 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #6 Skrevet 6. desember 2019 Hvis dere bor i en vei med et veldig vanlig gatenavn, som f.eks. Kirkeveien, Skolegata e.l., kan feilen være at han bor på samme gateadresse som dere (f.eks. Kirkeveien 28), men at han har et helt annet postnummer. Anonymkode: f3e59...560 9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #7 Skrevet 6. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er ille nok.. at man ikke får ha bostedadressen sin for seg selv når man bor i enebolig, og hvem som helst kan søke deg opp på 1881 og se at du tilsynelatende deler bolig med en person du ikke deler bolig med. Anonymkode: 4171c...37a Du er ekstremt dramatisk nå. Anonymkode: 1ea3d...4fc 18
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #8 Skrevet 6. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du er ekstremt dramatisk nå. Anonymkode: 1ea3d...4fc Nei, jeg er ikke ekstremt dramatisk. Anonymkode: 4171c...37a 9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #9 Skrevet 6. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, jeg er ikke ekstremt dramatisk. Anonymkode: 4171c...37a Jo, akkurat her er du det. Anonymkode: 96e09...4c8 12
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #10 Skrevet 6. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jo, akkurat her er du det. Anonymkode: 96e09...4c8 Nei, faktisk ikke. Anonymkode: 4171c...37a 5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #11 Skrevet 6. desember 2019 Men for å ikke spore av med personkarakteristikker, er det noen som har opplevd lignende og vet hvordan man kan rette opp i dette? Når vedkommende person ikke er å få tak i pr telefon? Anonymkode: 4171c...37a 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #12 Skrevet 6. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men for å ikke spore av med personkarakteristikker, er det noen som har opplevd lignende og vet hvordan man kan rette opp i dette? Når vedkommende person ikke er å få tak i pr telefon? Anonymkode: 4171c...37a Hva er egentlig problemet? Ingen utenom du bryr seg om dette. Anonymkode: 1ea3d...4fc 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #13 Skrevet 6. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva er egentlig problemet? Ingen utenom du bryr seg om dette. Anonymkode: 1ea3d...4fc Du vet da fint lite om dette. Hvis du ikke har noe konstruktivt å komme med foreslår jeg at du finner deg noe annet å gjøre på en fredagskveld. Anonymkode: 4171c...37a 9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #14 Skrevet 6. desember 2019 Vi har opplevd dette. Personen hadde registrert seg på vår adresse i folkeregisteret. Vi oppdaget det etter at noen bekjente tilfeldigvis fant en tredjeperson på adressen vår på en av telefonkatalogene og kontaktet folkeregisteret for å høre hvor mange som stod oppført med boligen vår som adresse. 1881 og Gule Sider fjernet adressen vår fra personen. Det kan få konsekvenser for oss at en ukjent står folkeregistrert på boligen vår, feks hvis personen er mistenkt for noe ulovlig så kunne vi risikert og kommet hjem til hus utsatt for full politirazzia. Det eneste vi opplevde ved å ha han «boende» her var at jeg ble oppringt fra et firma han skyldte penger. Vi sendte brev og tok mange telefoner til folkeregisteret før vi fikk fjernet vedkommende, men vet ikke om det var folkeregisteret selv som ordnet opp til slutt eller om vedkommende ble kontaktet og bedt om å endre registreringen. For alt jeg vet kan han ha flyttet ut av landet, utenlandsk navn. Anonymkode: a38d7...8f2 10 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #15 Skrevet 6. desember 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet da fint lite om dette. Hvis du ikke har noe konstruktivt å komme med foreslår jeg at du finner deg noe annet å gjøre på en fredagskveld. Anonymkode: 4171c...37a Men det er genuint ingen andre som vil søke opp navnet eller nummeret til denne fremmede og tro at du har fått deg en mexikansk elsker på si. Det er et ikke-problem så fremst han ikke er folkeregistrert hos deg. Anonymkode: 96e09...4c8 5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #16 Skrevet 6. desember 2019 Skjønner godt at dette ikke er noe moro. Å kalle dette et ikke-problem er nokså spesielt. Anonymkode: d2a89...2bd 18
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #17 Skrevet 6. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men det er genuint ingen andre som vil søke opp navnet eller nummeret til denne fremmede og tro at du har fått deg en mexikansk elsker på si. Det er et ikke-problem så fremst han ikke er folkeregistrert hos deg. Anonymkode: 96e09...4c8 Du uttaler deg om ting du ikke har forutsetninger om å uttale deg om. Navnet hans dukker opp når folk søker opp adressen vår. Det er ikke nødvendigvis et ikke-problem når man jobber som privatpraktiserende helsearbeider med hjememkontor og oppbevarer helseopplysninger om folk i eget hjem, selvfølgelig forsvarlig innlåst. Likevel ønsker jeg ikke at en vilt fremmed person skal dukke opp i adressesøket på min adresse når pasienter søker meg opp, f.eks for å finne adressen min. Å ikke ønske dette er jeg i min fulle rett til. Det kan tenkes at pasienter opplever ubehag å vite at det er en leietaker hos behandleren sin som har hjemmekontor. Leietakere kommer og går uten at man har fullstendig oversikt, det er ikke som f.eks en partner som er på jobb eller barn som er på skole på dagtid imens man selv tar imot pasienter. Som sagt, det er min fulle rett til å ville rydde opp i dette. Anonymkode: 4171c...37a 14 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #19 Skrevet 6. desember 2019 Det er sikkert bare én som har gjort en feil, da han flyttet hit eller noe. Er jo masse folk som reiser inn og ut av Norge og jobber, som skifter adresser som truser. Sikkert bare gjort en feilregistrering. Eller litt svindel. Anonymkode: c12d2...b41 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #20 Skrevet 6. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er sikkert bare én som har gjort en feil, da han flyttet hit eller noe. Er jo masse folk som reiser inn og ut av Norge og jobber, som skifter adresser som truser. Sikkert bare gjort en feilregistrering. Eller litt svindel. Anonymkode: c12d2...b41 Ja, men den feilen kan jo bli stående i lengre tid.. Litt svindel ja Jeg fikk riktignok Spotify-kontoen min hacket for noen måneder siden av en gutt fra Mexico (klarte å spore han opp siden han la igjen navnet sitt på en av spillelistene han opprettet..), og gutten hadde iherdig forsøkt å hacke apple-kontoen min også..uten å lykkes. Kanskje det er faren hans eller onkelen hans som forsøker å svindle meg nå mht. bostedsadresse.. Men det er jo pussig å høre fra 1881 at hvem som helst kan registrere seg på en hvilken som helst adresse. Så hvis jeg registrerer et firma f.eks kalt Nakenfoto og knytter dette navnet + telefonnummer opp til naboen, så er dette liksom greit..på en måte.. Anonymkode: 4171c...37a 8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå