Gå til innhold

Kuttet ut venninne, valgte jeg rett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev faktisk på Kvinneguiden om da dette skjedde, noen mente hun var en elendig venninne, men andre mente jeg burde gitt henne en sjanse. Jeg skal prøve å gjøre historien kort: 

Min daværende venninne og meg hadde da dette skjedde vært venninner siden barneskolen. Vi er i begynnelsen av 30 årene. Hun er gift ( og har barn ), mens jeg nettopp hadde blitt sammen med en mann. Jeg hadde fest og min utkårede kom på festen. Venninnen min kommenterte til meg hvor kjekk han var da hun så han. 

Etter å ha vorset litt hos meg ( en hel gjeng ) dro vi på byn. Jeg kom litt vekk fra venninnen og kjæresten min, men fikk plutselig se henne sitte på fanget hans utenfor et av utestedene. Syntes allerede dette var å gå over grensen ( og fikk også senere høre fra flere venner at de hadde sett dem sitte og kline der også ). Venninnen min satte seg også på fanget hans på et annet utested vi var på, rett foran nesa på meg. Jeg følte det var veldig respektløst og krenkende. Jeg visste da ikke at dem hadde kyssa i tillegg. 

Jeg skulle ha nachspiel etterpå og lurte på hvor dem ble av. Fikk tak i venninna mi og hu sa de var nede ved vannet en tur ( ?! ). Da dem kom så spurte jeg henne hva de hadde gjort og hun sa ganske bedugget og likegyldig at de bare hadde kyssa litt.. Kvelden, vennskapet og alt med kjæresten endte selvfølgelig der og da. 

Dagen etter var hun til og med frekk nok til å spørre hvorfor jeg ble så sint, at han hadde nok funnet noen andre å rote med uansett og at jeg ikke måtte si noe til mannen hennes. Videre fikk jeg meldinger om at hun var glad i meg og ikke ville miste meg.

Jeg var frem og tilbake på å ende et så langt vennskap for godt, men da ei felles venninne fortalte meg at venninna mi hadde sagt at det var typisk at jeg nå for første gang i mitt liv ikke fant meg i dritt lenger. Det beviste for meg at hun tok meg som en selvfølge. Jeg har tidligere slitt med å sette grenser og funnet meg i altfor mye. Hun har aldri gjort noe sånt som dette mot meg før, men det provoserte meg at hun skrev: herregud, skal alt ødelegges bare for en liten mistake?! Dette var jo ikke akkurat en liten mistake. Videre følte jeg hun kom med stygge sleivspark når hun skrev: så du skal kutte meg ut, du har alltid rømt fra problemene dine. 

Det triste er at hun var ei god venninne også, men jeg fikk jo et helt annet syn på henne da dette skjedde. Hvordan hun snakket etter hva hun gjorde skapte bare enda mer irritasjon. Hun burde vært mer ydmyk, men var mer eplekjekk. 

Det er nå over 1 år siden jeg avsluttet vennskapet. Sitter med blandede følelser og lurer på om jeg gjorde det rette?

Anonymkode: 99e44...e86

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du gjorde rett.

Anonymkode: da62b...f70

• Liker 42
Skrevet

Du gjorde det rette, eg hadde gjort det samme.

• Liker 9
Skrevet

Uten tvil så gjorde du det rette ! Du stod opp for deg sjøl ! 

Anonymkode: 406e6...e3b

• Liker 11
Skrevet

Du valgte helt rett! Du burde i samme vendinga fortalt mannen hennes det. 

• Liker 15
Skrevet

Respektløs handling av venninnen din. Du gjorde helt rett.

• Liker 6
Skrevet

Du gjorde rett. Makan til oppførsel. 

Anonymkode: 7959d...e96

• Liker 6
Skrevet

Du gjorde det rette! Ikke ofre henne en tanke til om det. Det er hennes tap. 

Opplevde noe lignende. Jeg var utrolig glad i og fortsatt ulykkelig forelsket i eksen min. Bestevenninna mi gjennom et halvt liv tok med seg eksen min hjem etter en bytur og lå med han, noen måneder etter bruddet. Jeg fikk vite om det noen år senere. Det var han som fortalte det. Bestevenninna mi benektet det. Ikke at han var med hjem fra byen, men at de lå sammen. Jeg prøvde å tro på henne, for jeg ville så inderlig at det ikke skulle være sant. Men har jo sett hvor løssluppen hun er på byen i ettertid. Hun er gift, men prøver seg fremdeles på andre menn, særlig hvis hun vet de er opptatt og har en søt dame. 

Jeg har fått helt avsmak og har gradvis kutter henne ut av livet mitt. Verdiene være matcher ikke i det heletatt lenger. Det er deilig å ikke ha henne som venn lenger. 

Anonymkode: e2bce...f10

• Liker 7
Skrevet

Si det til mannen hennes også se ser han hva slags slange han lever med. 

Anonymkode: 11fdf...3c1

• Liker 9
Skrevet (endret)

Du gjorde det rette!

Det var rett og slett respektløst og jeg ville aldri ha funnet meg i det om noen av kompisene gjorde det mot meg. Ikke ofte jeg mister kontrollen, men muligens jeg ville ha slått til kompisen også ville jeg ha kuttet ut all kontakten med dama og ikke gitt èn tanke ekstra til noen av dem.

Venner eller kjærester skal ikke være utro mot hverandre! Du kommer aldri til å kunne stole på henne igjen og kan garantere deg at det kommer til å skje igjen dersom sjansen dukker opp. Slike folk lærer aldri. Det kan jeg love deg.

Endret av Lasox
Skrevet

Var det virkelig folk i den forrige tråden som mente at du burde gi dette mennesket en ny sjanse??😮

Anonymkode: 5ae42...9bd

• Liker 7
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvelden, vennskapet og alt med kjæresten endte selvfølgelig der og da. 

Dette skriver Ts i hovedinnlegget. 

Anonymkode: 35f47...d3b

• Liker 3
Skrevet

Jeg kuttet også ut en vennegjeng som hadde behandlet meg dårlig for en stund siden. Jeg gjorde det så enkelt som at jeg sendte en melding til de, forklarte at jeg ikke ønsket å ha noe mer å gjøre med de på grunn av ...., også blokka jeg alle sammen. I starten etter "bruddet" gikk dette helt fint og var ikke noe jeg ofret en tanke, men etter noen måneder gikk begynte jeg å tenke en del på dette, det var ikke det at jeg savna de, jeg bare tenkte på det, hvordan ting hadde vært hvis jeg ikke hadde kutta de ut, hva de tenkte om at jeg kutta de ut, osv.

Fant etterhvert ut at dette handlet om at jeg ikke fikk noe ordentlig closure, selv om de hadde behandlet meg dårlig hadde vi tross alt vært venner en stund. Så et halvt år etter jeg kuttet de ut spurte jeg de om å møtes og bare snakke, noe de sa ja til. Da fortalte jeg min side, fikk litt svar på hvorfor ting ble som de ble, hun ene la seg flat og sa at hun var helt enig i at hun hadde behandlet meg dårlig, osv. Dette ga meg den "closuren" jeg trengte, og siden den dagen har jeg knapt tenkt på de selv om jeg ikke har sett de siden.

Så kanskje det kan være en idé? Bare møte henne og spørre henne om hvorfor hun gjorde det, hva hun mener med at du har brukt å finne deg i alt mulig, for å få closure for din egen del?

Anonymkode: c7dd7...0e7

• Liker 4
Skrevet

Du gjorde det rette.

Anonymkode: 73399...8ca

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det virkelig folk i den forrige tråden som mente at du burde gi dette mennesket en ny sjanse??😮

Anonymkode: 5ae42...9bd

Ja, flere mente jeg burde gi henne en sjanse. 

Ts

Skrevet

Du skulle i tillegg til å ha kvitta deg med dette usle mennesket fortalt det til mannen hennes!!

Anonymkode: 4a2c2...20d

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skulle i tillegg til å ha kvitta deg med dette usle mennesket fortalt det til mannen hennes!!

Anonymkode: 4a2c2...20d

Hun påstod hun selv hadde fortalt han det. 

I sommer fikk de barn nr.2..

Ts

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun påstod hun selv hadde fortalt han det. 

I sommer fikk de barn nr.2..

Ts

Stakkars mann. Og stakkars barn. Kanskje ikke hans barn engang....

Anonymkode: db2bc...a92

Skrevet

Du valgte rett. Jeg ville ha gjort det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...