Preggo92 Skrevet 6. desember 2019 #1 Skrevet 6. desember 2019 Hei, jeg har blitt samboer m en sjukt bra fyr som har en 14-åring fra før. Hun har hatt kjereste i et halvt år, og ham er like gammel som henne. Henne har fått hormonspiral, og min kjereste og guttens foreldre har blitt enige om at de skal få sove sammen. Jeg er veldig uenig ang dette . Hva tenker dere?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #2 Skrevet 6. desember 2019 Høres ikke ut som en sjukt bra fyr for meg. Anonymkode: 38d09...248 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #4 Skrevet 6. desember 2019 Vil de ha sex så har de sex og ikke på kvelden/natta når de sover sammen Anonymkode: a1ebc...a38 7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #5 Skrevet 6. desember 2019 Var sjukt bra fyr 14 selv da han ble pappa? Anonymkode: 2244e...4ba 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #6 Skrevet 6. desember 2019 4 minutter siden, Preggo92 skrev: Hei, jeg har blitt samboer m en sjukt bra fyr som har en 14-åring fra før. Hun har hatt kjereste i et halvt år, og ham er like gammel som henne. Henne har fått hormonspiral, og min kjereste og guttens foreldre har blitt enige om at de skal få sove sammen. Jeg er veldig uenig ang dette . Hva tenker dere? De anbefaler (og setter helst ikke..) spiral på kvinner som ikke har født ennå. Så heller tvilsomt. Anonymkode: c4312...3fa 9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #7 Skrevet 6. desember 2019 Oh, synes 14 er veeeeldig ungt. For øvrig under seksuell lavalder også. Anonymkode: bb996...eee 3
Festlig Skrevet 6. desember 2019 #8 Skrevet 6. desember 2019 Hormonspiral på en 14 åring???? Hvilken lege gjør sånt? Hun er jo under den seksuelle lavalder 🙈😳😬 Og foreldrene .. Er det noen hjemme der? 11
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #9 Skrevet 6. desember 2019 Neinei og atter nei. Enig med deg Ts, de burde ikke få sove sammen..16 år er den seksuelle lavalderen her i Norge..kan foreldre bli straffet for å bevisst bryte loven her? Tenkt på det? Anonymkode: 4f228...228
petterm Skrevet 6. desember 2019 #10 Skrevet 6. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Neinei og atter nei. Enig med deg Ts, de burde ikke få sove sammen..16 år er den seksuelle lavalderen her i Norge..kan foreldre bli straffet for å bevisst bryte loven her? Tenkt på det? Anonymkode: 4f228...228 Det er ikke forbudt for to 14 åringer å ha sex 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #11 Skrevet 6. desember 2019 99% sikker på at dette er en trollebruker. Anonymkode: aba09...207 13
Festlig Skrevet 6. desember 2019 #12 Skrevet 6. desember 2019 Akkurat nå, petterm skrev: Det er ikke forbudt for to 14 åringer å ha sex Å nei? Hva skjer om en 14 åring blir gravid?
Jævla fyllekalas ! Skrevet 6. desember 2019 #13 Skrevet 6. desember 2019 14 år er ikke så spesielt ungt, hvorfor skal de ikke få sove sammen? De har garantert hatt sex allerede og det er mye bedre at de har sex i et trygt rom enn ute på et eller annet toalett på et kjøpesenter 4
Ulven Skrevet 6. desember 2019 #14 Skrevet 6. desember 2019 Foreldrene har tatt praten, de har utstyrt ungdommen med prevensjon, og da har de gjort det meste riktig etter min mening. Ungdommer har ikke nødvendigvis sex selv om de sover på samme rom, så det ser jeg ikke på som noe problem. Den seksuelle lavalderen er ikke til for å hindre ungdom i å ha sex med jevnaldrende, og disse er like gamle, så da er det uproblematisk i forhold til lovverket. At en 14 åring er noe ung til å ha et seksuelt forhold, er en annen sak, men vanskelig å hindre hvis de har startet. 8
Silva Pluvialis Skrevet 6. desember 2019 #15 Skrevet 6. desember 2019 Har virkelig en 14 åring fått satt inn spiral? Hvilken lege går med på det? 4
Gjest Familytree Skrevet 6. desember 2019 #16 Skrevet 6. desember 2019 ? En hormonspiral for en 14 åring?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #17 Skrevet 6. desember 2019 1 minutt siden, petterm skrev: Det er ikke forbudt for to 14 åringer å ha sex BARNEOMBUDET; Når man har en seksuell lavalder betyr dette at den som har sex med et barn under 16 år kan komme i fengsel. Loven gjelder også hvis begge er under 16 år. Det finnes unntak dersom de er jevnbyrdige i alder og utvikling. Poenget med en 16 års grense på den seksuelle lavalderen er todelt: Den skal beskytte barn mot å bli utnyttet av voksne og den skal bekskytte barn og ungdom mot p ha sex før de føler seg fysisk og psykisk klar for det. ts: Jeg hadde aldri tatt sjansen på å gamble på om min 14 årige datter er psykisk klar for å ha sex. Å tilrettelegge for dette i eget hjem er for meg vanvittig. Om hun blir gravid så tenker jeg også at barnevernet kommer inn i bildet. Hvorfor ta sjansen? Kanskje hun selv TROR hun er klar, og senere kommer til å slite med det hun gjorde? Og i tillegg ha det godt i minne at egen foreldre tilrettela for det? Mulig de allerede har hatt sex, ikke vet vi. Men, uansett tenker jeg det er viktig å lære barna gode verdier. Som i at det er fint å vente til man er mer moden og klar. Anonymkode: 4f228...228 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #18 Skrevet 6. desember 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: De anbefaler (og setter helst ikke..) spiral på kvinner som ikke har født ennå. Så heller tvilsomt. Anonymkode: c4312...3fa Dette må da være feil. Har hørt det gjør veldig vondt, men min venninne fikk spiral da hun var 17 og ikke-mor. Jeg er nå 19 og fikk tilbud om spiral fra en helsesøster for litt siden. Jeg er heller ikke mor. Anonymkode: 3e237...053 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #19 Skrevet 6. desember 2019 Trolleinnlegg Anonymkode: 5062f...3ec 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #20 Skrevet 6. desember 2019 23 minutter siden, Jævla fyllekalas ! skrev: 14 år er ikke så spesielt ungt, hvorfor skal de ikke få sove sammen? De har garantert hatt sex allerede og det er mye bedre at de har sex i et trygt rom enn ute på et eller annet toalett på et kjøpesenter Hva er det du skriver? 14 år er et barn!! Anonymkode: 70cf6...abf 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå