Humlefot Skrevet 6. desember 2019 #1 Skrevet 6. desember 2019 Hei. Jeg står i en skikkelig kjip situasjon hvor arbeidsgiver ikke betaler ut lønn. Kort fortalt har jeg jobbet der nå i over 2 mnd, og den 25.November skulle jeg henholdsvis få etterbetalt for oktober. Denne lønnen har ikke kommer, og ettersom det nå er blitt helg blir det altså da 14 dager siden forfall. Vi var i utgangspunktet 5 personer som ikke fikk lønn, men nå er det kun meg som ikke får betalt, og de mener fristen er utløpt for denne mnd. Jeg har skrevet et kravbrev som teknisk sett kunne vært forkynnet i dag, men lensmannskontoret sa det ikke var mulig å prate med riktig avdeling før på Tirsdag. Beklager rotete innlegg, men jeg er så frustrert! Jeg har allerede ventet i 2 mnd på min første lønn, og beklaget alle regninger på dette, men nå som den er 14 dager bak så sliter jeg veldig. Er det noen som har vært i en lignende situasjon? Hva gjorde du?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #2 Skrevet 7. desember 2019 Så kjip situasjon. Det ser ut til at det kan ta lang tid før du får lønnen din hvis sjefen setter seg på bakbeina. Men konsekvensen for sjefen kan bli stor, avhengig av årsaken til at han ikke betaler deg. Her er en link til info ang ikke utbetalt lønn. Nederst på siden har du to valg du kan trykke deg videre på. https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/lonn/manglende-betaling-av-lonn-og-feriepenger/ Her er også litt info: https://www.nav.no/no/person/arbeid/dagpenger-ved-arbeidsloshet-og-permittering/relatert-informasjon/manglende-utbetaling-av-lonn-og-feriepenger Håper virkelig det ordner seg for deg raskt. Anonymkode: 148cb...3e3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #3 Skrevet 7. desember 2019 Her har vi forsøkt å få arbeidsgiver til å betale ut manglende lønn i over to år. Tar tid ja. (Dreier seg ikke om hele lønnen, kun diverse tillegg.) Anonymkode: 6fb35...506
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #4 Skrevet 7. desember 2019 Jeg kan ikke se at du har spurt fagforeningen din om hjelp? Det er første instans jeg ville ha gått til. Hele greia deres er jo å hjelpe ansatte som blir dårlig behandlet av arbeidskjøpere, og generelt forbedre livet til arbeidere. Anonymkode: e6821...e66 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå