Hermula Skrevet 30. mai 2005 #1 Del Skrevet 30. mai 2005 Vi håper på godt vær og grilling når barnedåpen til min lille datter skal gå av stabelen. Hvilke opplegg hadde dere for barnedåp/ navnedag? Var det formelt med taler og mange inviterte, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HB Skrevet 30. mai 2005 #2 Del Skrevet 30. mai 2005 Vi hadde barnedåp midtvinters, så uteaktiviteter var stort sett utelukket. Vi ba besteforeldre, oldeforeldre, tanter, onkler og søskenbarn av dåpsbarnet. Da ble vi ca. 25 stk. så det var for mange til å ha det hjemme. Vi leide derfor et lokale i nærheten og bestilte koldtbord. I tillegg hadde vi kaker. Så mange formelle talene var det ikke, men noen sa et par ord. Det viktigste med selskapet var å samle familene siden de bor et stykke unna oss. Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 30. mai 2005 #3 Del Skrevet 30. mai 2005 Vi hadde dåp 1. mai. Hadde invitert de aller nærmeste - mine foreldre, søsken og hans foreldre og søsken samt barna til søsknene. Ellers så var mormor på begge sider der. Vi gjorde det enkelt. Hadde det hjemme hos svigers, bestillte koldtbord og lagde kaker selv. Hadde en stor kjøpekake, men det var alt. Hadde lite taler, men min mor valgte å si noen ord. Det er hennes første barnebarn så for henne er det spesiellt stort. Vi ønsket velkommen og takket for gavene. Ellers lite opplegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 30. mai 2005 #4 Del Skrevet 30. mai 2005 Nå har ikke vi hatt dåp ennå, men den er under planlegging. Hvis alle kommer blir vi 21 voksne og 3 barn til middag og så kommer det 15 voksne og 5 barn ekstra til kaffe og kaker. Vi fant ut at vi like greit kunne ta "etterpålaget" samme dag, så slipper man å styre med kaker og kaffe i ørten dager etterpå. Vi skal ha 8 mannsbord og spekemat. Ingen dessert, det blir kakene. Tror ikke vi skal ha bordkort, vet ikke om jeg orker å styre med den skal sitte der og den der (har en teit stemor). Svigermor har brodert dåpskjole i hardangersøm, så det er mulig det blir sånne bordkort. Men det er altså ikke bestemt ennå. Det kommer ikke til å være noe formelt hos oss. Mulig pappa holder tale (han greier som regel ikke å holde kjeft), men ellers blir det nok ingen som sier noe. Vi skal ha det på kroa til stefaren min. Synes man må lage et opplegg som man selv vil og ikke ut fra hva andre mener eller forventer. Sånn har i allefall jeg blitt! Lykke til med dåpen! Grilling høres supert ut :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermula Skrevet 1. juni 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 1. juni 2005 Takk for koselige svar! Vi blir nok 15 tilsammen med stort og smått. Har fått låne tønnegrill av en kollega, så da skulle det gå greit å gille lammelårsskiver til hurven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå