Gå til innhold

Uverdige forhold på på mitt barns skole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skolen er gammel og korridorene trange. Det er som å vandre igjennom en flaskehals.. Det er ugjennomtrengelig når det er folk der, og alle går og krasjer i hverandre..

Skolen eier ikke et eneste tørkeskap, og klærne lager dammer og dritt på gulvet. Ei lita tørkesnor har dem laget rett over døren til klasserommet..

Jeg kjenner at jeg ikke klarer å la dette ligge, da jeg synes at dette er uverdige forhold for både elever og lærerne. Ønsker derfor å ta dette videre, fordi jeg mener skolen trenger en sårt tiltrengt oppussing.

Hva tenker dere? Hvordan går jeg fram når jeg legger inn klage?

54115977-9B53-4C85-86D8-55D7BCF06DC7.jpeg

Anonymkode: 84ae0...10b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skrive brev til politikere i kommunestyret, skrive brev til rådmannen, skrive leserbrev i avisen - du må gjøre som alle andre som vil ha penger til det de synes er viktigst i samfunnet. Aller best er det hvis du allierer deg med FAU, da står dere sterkere.

De fleste kommuner har noe etterslep på skole og barnehage, og alt er ikke i tipp topp stand. Man regner vel med at et slikt  bygg skal ha en levetid på 40 år (hvis jeg ikke husker helt feil), og det er klart at det vil være "utdatert" en del år før det kan byttes ut. Nå har ikke jeg barn, men er det virkelig vanlig at alle skoler har tørkeskap? Synes dette ser ut som en helt vanlig skole jeg... 

De fleste kommuner skal vedta budsjett og økonomiplan nå i disse dager. Så her haster det med å få kastet seg rundt! Men hvis forholdene er så uverdige som du antyder, så er vel dette et en sak på den politiske agendaen allerede :) 

Anonymkode: b1226...a93

• Liker 5
Skrevet

Det du sier høres helt normalt ut. Regner med at du er vant til barnehagen? 

Anonymkode: 44794...345

• Liker 4
Skrevet

Ser ut som en helt normal norsk skole. Jeg har aldri hørt om barneskole med tørkeskap. Det er mer vanlig i barnehagen. 

• Liker 31
Skrevet

Helt normalt. Min skole har tørkeskap bare til 1. og 2. Klasse. Men det hjelper ikke, klærne er fortsatt våte når de skal ut på nytt. Viktig å ha gode klær, og ekstra skift. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Har jobbet på flere barneskoler og ingen av dem har hatt tørkeskap.  Man måtte ha hatt mange tørkeskap till 500 elever ! 

Endret av tirben
  • Liker 6
Skrevet

Uverdige forhold? Uverdige forhold er alle de norske skolene hvor det er mugg i klasserommene, hvor det er over 30 elever i et trangt klasserom. 

Hvis du ønsker god plass og tørkeskap må du bytte over til en privatskole.

Anonymkode: b726f...fce

• Liker 10
Skrevet

Ligner litt på sønnen min sin skole. Ja det er litt trangt når alle skal kle på seg samtidig,men uverdige forhold?? Dummeste jeg har hørt! Barn tar ikke skade av å komme borti hverandre altså!

Anonymkode: f0891...488

• Liker 3
Skrevet

Dette er da vel ikke uverdig? Trangt, ja, men ikke uverdig. Tror skolene vil bruke penger på andre ting enn tørkeskap.....

Anonymkode: 1dce6...2e8

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skolen er gammel og korridorene trange. Det er som å vandre igjennom en flaskehals.. Det er ugjennomtrengelig når det er folk der, og alle går og krasjer i hverandre..

Skolen eier ikke et eneste tørkeskap, og klærne lager dammer og dritt på gulvet. Ei lita tørkesnor har dem laget rett over døren til klasserommet..

Jeg kjenner at jeg ikke klarer å la dette ligge, da jeg synes at dette er uverdige forhold for både elever og lærerne. Ønsker derfor å ta dette videre, fordi jeg mener skolen trenger en sårt tiltrengt oppussing.

Hva tenker dere? Hvordan går jeg fram når jeg legger inn klage?

54115977-9B53-4C85-86D8-55D7BCF06DC7.jpeg

Anonymkode: 84ae0...10b

Så jævla fisefine vi skulle være da?

Skrevet

Ser ut som en helt vanlig norsk skole. Har aldri hørt om skoler med tørkeskap. Barnehagen vår har det heller ikke.

Anonymkode: 7adc2...f1c

• Liker 2
Skrevet

Du melder inn avvik via FAU. Det er skoleledelse forpliktet til å behandle, dermed kommer det på dagsordenen. De er garantert interessert å samarbeide med deg for å forbedre forholdene, og ved avvik, så er kommuneadministrasjon forpliktet til å uttale seg, legge inn oppgradering i budsjett, og bevilge de krnene det koster å drive en forsvarlig skole. Offentlig fattigdom er desverre utbredt. 

Skrevet

eh, tenker ingenting? ser da helt normalt ut det der! uverdige forhold? hva i huleste prater du om?

Skrevet

Har aldri sett tørkeskap på en barneskole. Det er en barnehagegreie. 

Anonymkode: 45cc8...997

Skrevet

Høres ut som vår skole. Den er gammel, har trange korridorer og mye trangere garderobeforhold enn på bildet ditt. Den er helt nyoppusset. 
For å be om tørkeskap, må du gå via fau til driftsstyret. Men vi hadde det på aks/SFO, og de ble fjernet da sfo ble flytta og barna ikke hadde egen SFO-garderobeplass lengre. 
Den barnevogna på bildet må jo vekk, foreldre kan ikke ta med barnevogner inn på skolen helt inn i garderobene, det hadde tatt seg ut om man skulle lage plass til det.

Anonymkode: 57e1e...e4a

Skrevet

Sånn ser det ut på skolen vår også. Vi klager ikke - vi er sjeleglade for at vi fremdeles har en skole i bygda. 40 elever og nedleggingstruet, skjer det så må ungene busses 10 km hver vei hver dag.

Anonymkode: 3bb29...7ac

• Liker 1
Skrevet

Uverdige forhold? Bor dere i Beverly Hills? Trump Tower? Tror ikke du har samme definisjon av "uverdige forhold" som de fleste andre her til lands har.

Anonymkode: 27d2d...9ea

Skrevet

Er den barnevogna du TS?

Er mer engstelig for brannsikkerheten. Ellers har mine barn hatt 2 barnehager 2 barneskoler og 2 ungdomsskoler aldri sett ett tørkeskap og den ene bhg var privat.

Anonymkode: 89c46...b40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...