Gå til innhold

Folkets juleribbe- i ovnen med plast på?

Anbefalte innlegg

Sikkert fryktelig dum nå, men jeg spør likevel. Har kjøpt Folkets ribbe. På den står det «Stekepose rett i ovnen”. Den er jo vakumpakket i helt vanlig plast som smelter ved høy temperatur. Er det noen som kan hjelpe? 

Anonymkode: 5cd67...4ea

Fortsetter under...

1 minutt siden, MarianneE skrev:

Mener den skal stekes med posen på, ja.

Men uten ytterforpakning det sikkert er.   

Mener ikke være vemmelig mot noen...men å steke ribbe er da nesten det enkleste som finnes, og jeg forstår ikke alt dette dillet et så tøft kjøttstykke må utsettes for. Det tåler mye juling, kanskje bortsettfra svoren helt på slutten. 

Igjen...hva med gamlemetoden?   Et par små vrier og den blir perfekt.

• Liker 2

Annonse

3 hours ago, Jerry Lee said:

Men uten ytterforpakning det sikkert er.   

Mener ikke være vemmelig mot noen...men å steke ribbe er da nesten det enkleste som finnes, og jeg forstår ikke alt dette dillet et så tøft kjøttstykke må utsettes for. Det tåler mye juling, kanskje bortsettfra svoren helt på slutten. 

Igjen...hva med gamlemetoden?   Et par små vrier og den blir perfekt.

Er helt enig med deg der. Har gammeldags tynnribbe i ovnen nå. Uten dikkedarer.

• Liker 3

Lagde denne ribben i går, og den skal ligge i den posen den kommer i. Står oppskrift inni etiketten som er på ribben 😊 ble en saftig ribbe, men jeg måtte øke temperaturen på ovnen og sette ribba høyere de siste 5-10 min for å få ordentlig sprø svor 😊

Anonymkode: c80e1...f6d

Jeg stekte denne ribba i går, men jeg valgte å ta den ut av forpakningen og steke den på normal måte.

Ribba ble kjempegod og svoren ble sprø.

Men det stemmer at den skal i ovnen med posen på. Jeg var bare ikke komfortabel med dette og foretrekker vanlig metode.

• Liker 1
  • 11 måneder senere...

Annonse

Sunnfjording skrev (2 minutter siden):

Man har jo vanligvis en forhøyning under ribben så fettet kan renne av, hvordan blir dette om man steker den i stekepose, bare ha den helt flatt i langpanne?

Du legger noe under ribba, det står i instruksjonen under etiketten 👍

• Liker 1
  • 3 uker senere...

De siste årene er det denne jeg har endt opp med. Men jeg har alltid tatt ribba ut av posen før jeg steker den. Men så har jeg heller aldri funnet instruksene før - jeg er villig til å sverge på at det ikke har vært noenting under etiketten tidligere år - men det var det nå. Så jeg bestemte meg for å følge den, istedenfor Matprats metode. Det var kjempeskummelt - plast inn i varm stekeovn er et stort NEI i mitt hode! Men herregud så mye enklere det var, og rensligere, og ribba ble helt perfekt, og ribbefettet ble bare fett, og mye lettere å helle fra stekeposen enn fra en stor ildfast form. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...