AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #1 Skrevet 6. desember 2019 Blir feriedagene til gode, at man enten tar de ut før man går ut i planlagt permisjon eller kan man ta de ut etter permisjonen, året etter, før man går tilbake til jobb/ evt. mens mannen tar sin del av permisjonen? F.eks. Hvis jeg går ut i mammapermisjon i juni. Hva skjer med de feriedagene jeg skulle ha i juli? jeg mister vel ikke de? Jeg jobber medleverturnus, så min ferie utgjør 12 døgn i året. Hvis jeg er i permisjon, kan jeg da f.eks. velge å ta ut de døgnene når mannen må ha sine pålagte uker pappaperm, slik at vi begge er hjemme? Eller eventuelt at jeg sparer de dagene og tar de 12 døgnene ut etter endt mammaperm? Anonymkode: c0903...de3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #2 Skrevet 6. desember 2019 TS her: En annen ting jeg lurer på: far har 15 uker pålagt pappaperm(?). Og jeg jobber medleverturnus med høyrisiko adferd- og rus.... Hvis vi sparer hans pappaperm til slutten av permisjonen, og jeg tar min del og fellesdelen, det er uansett ikke forsvarlig for meg å forlate hjemmet i 4-5 døgn og reise til andre siden av landet på jobb, når jeg har en baby på rundt 9 måneder som ammer? Kan legen her skrive noe skriv, et eller annet hvor det står at pga. arbeidets art (både at jeg er borte 4 døgn i gangen, egentlig 5 døgn med reising opp og ned + at det er høyrisiko-arbeid med mye vold og utagering), at jeg får utsatt tiden hjemme til babyen ihvertfall er blitt over året? Hadde gått greit om man hadde en dagjobb, men føler meg ikke komfortabel med å forlate en 9 måneder gammel baby i 4-5 døgn hver uke. Anonymkode: c0903...de3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #3 Skrevet 6. desember 2019 Du har krav på å overføre all ubrukt ferie til året etter. Du har krav på ulønnet permisjon etter foreldrepermisjonen så lenge denne tas ut umiddelbart etter permisjonslutt. Mannen din kan da utsette pappapermen, forutsatt at han er i jobb. Anonymkode: cad35...1a9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #4 Skrevet 6. desember 2019 Angående ferie: Permisjon gir unntak fra ferieloven, så all ubrukt ferie overføres til året etter. Angående jobbstart: Du har rett til ett års ulønnet permisjon etter foreldrepermisjon. Dere må da utsette pappakvoten, og du må ta ulønnet permisjon rett etter din egen permisjon. Dere kan ikke gå hjemme samtidig, annet enn de fire ukene og en dag som er vanlig ferie. Siden du jobber en spesiell turnus, ville jeg ringt NAV, eller chattet med dem. Anonymkode: c05ec...9b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå