Gå til innhold

Vektdyne for alminnelige søvnvansker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min har problemer med innsovningen, og sover ofte også dårlig når han har sovnet.

Er det noen som har prøvd vektdyne for disse problemene, og kan si noe om hvordan det funket for dere?

Anonymkode: cb1c6...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også lurt på dette og de har selvsagt bare gode tilbakemeldinger fra brukere. Kan vi tro på dem? Fra tre til tretten kilo tung dyne. Høres bra ut for oss urolige. 
https://www.clasohlson.com/no/CURA-Pearl-tyngdedyne/p/44-3548-7?utm_source=Dagbladet&utm_medium=content&utm_content=sovbedre_uke49&utm_campaign=2019_alwayson
9677064732702.jpg

Anonymkode: 9d89d...036

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også lurt på dette og de har selvsagt bare gode tilbakemeldinger fra brukere. Kan vi tro på dem? Fra tre til tretten kilo tung dyne. Høres bra ut for oss urolige. 
https://www.clasohlson.com/no/CURA-Pearl-tyngdedyne/p/44-3548-7?utm_source=Dagbladet&utm_medium=content&utm_content=sovbedre_uke49&utm_campaign=2019_alwayson
9677064732702.jpg

Det er i alle fall ærlige brukeranmeldelser på Clas Ohlson, for det er ganske mange produkter der med dårlig karakter. Det er ikke dermed sagt at en god karakter der er noen som helst garanti, men likevel.

Anonymkode: 55406...805

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg fungerte det ikke. Følte meg bare fanget. Så for noen fungerer det og andre ikke. 

Anonymkode: ff78f...07d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vitenskapelig dokumentert at det funker :) Jeg kan også skrive under på at det gjør susen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange kilo over meg denne høsten/interen men da med tre vanlige dyner og et veldig tungt ullteppe oppå der igjen. Det er nokså tungt, men tyngde virker syns jeg. Lurer på hvordan en skikkelig tikilos dyne hadde blitt. Det er mye penger å ta en sjanse på og det er jo ikke mulig å prøve dem heller. Litt vanskelig situasjon syns jeg. Kunne godt ha tenkt meg en slik dyne.

Det står at den kan vaskes på 60 grader, men ingen vanlig maskin kan ta en slik høy vekt og størrelse, så da må den på renseri. Det blir kanskje også ekstra dyrt, siden den er så tung og er en spesialdyne? Kan ikke i tørketrommel, så da må den vaskes om sommeren og tørkes ute? Kanskje ha to trekk på den på en gang, så den ikke blir skitten så fort. Jeg må tenke litt til på dette før jeg bestemmer meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte, 10% av egenvekt. Det ble for lett til noen virkning på meg. Må dog vedgå at jeg kjøpte fra en billigere plass. Muligens Cura Med er bedre. 

Hvis man lurer på om dette er noen å prøve, så prøv først med å legge tunge tepper over deg. Synes du natten blir bedre av det, så gå for vekt dyne. Vet det er mange som får et nytt og bedre natteliv av disse. Men, gå heller opp i vekt enn ned!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, dere ❤️ 

Jeg har tatt sjansen, og bestilte nettopp en Cura Pearl dyne fra Ellos. De selges for øvrig med 30% rabatt nå, så den var noe billigere enn de jeg først fant.

Så får vi bare håpe den funker på kjæresten 🥰

Anonymkode: cb1c6...f3c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selger senger, og noe av det vi har lært er at når du skal finne en seng er god for deg, så må du synke litt ned i den om du ligger på siden. Hvis du har en madrass du får vondt i skuldrene av eller en madrass der du ikke synker nok ned i den så er den madrassen for fast for deg. Når du bruker en vektdyne, så vil du jo bli presset mer ned i underlaget, noe som gjør at du vil føle deg litt tyngre(noe man gjør når man slapper helt av), det er jo det som er hele poenget med vektdyner. Dermed vil det fungere for noen fordi det vil få deg til å føle deg mer avslappet.

Anonymkode: 1c24d...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...