AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #1 Del Skrevet 6. desember 2019 Er det mulig på gjennom hele pensum på en helg? Anonymkode: be984...ba8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #2 Del Skrevet 6. desember 2019 Å gå gjennom hele pensum på en helg virker litt vel ambisiøst spør du meg. Men spørs selvfølgelig på hva som er målet ditt - ståkarakter eller toppkarakter. Tror du kan klare en ståkarakter. For toppkarakter burde du ha startet for minst 4 uker siden. Historie er ikke det faget fra videregående som er vanskeligst, men det er helt klart det faget som er mest omfattende (sammen med norsk). Personlig fikk jeg Den kalde krigen på forberedt del og som sensorspm. fikk jeg om vikingtiden. Hvis du skal gå gjennom pensum på én helg anbefaler jeg deg at du bare leser "Å lykkes med-" serien. Anonymkode: a25e8...ff3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #3 Del Skrevet 6. desember 2019 Jeg leste til norsk muntlig på tre dager og fikk 6 så det er mulig, men ikke å anbefale 😅 Anonymkode: 8eba7...018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #4 Del Skrevet 7. desember 2019 Hjelp🤣 dytter tråden opp:) Anonymkode: be984...ba8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #5 Del Skrevet 7. desember 2019 Det viktige i historiefaget er ikke å huske konkrete årstall (bortsett fra noen helt selvfølgelige) eller kuriositeter, men og se de større sammenhengene. Det er viktig at du forstår hvorfor samfunn har utviklet seg som de har, hvilke årsak/virkningsforhold som ligger til grunn for osv. Hilsen en historiker. Anonymkode: e66a3...22c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #6 Del Skrevet 7. desember 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det viktige i historiefaget er ikke å huske konkrete årstall (bortsett fra noen helt selvfølgelige) eller kuriositeter, men og se de større sammenhengene. Det er viktig at du forstår hvorfor samfunn har utviklet seg som de har, hvilke årsak/virkningsforhold som ligger til grunn for osv. Hilsen en historiker. Anonymkode: e66a3...22c Hvilke emner er de vanligste å få på eksamen? Anonymkode: be984...ba8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #7 Del Skrevet 7. desember 2019 Anbefaler deg å se på Profnick på YouTube! Da får du en veldig god oversikt Her: https://www.youtube.com/channel/UCELTRNMF8WOrSttZnI0pxqw/videos Det du må kunne er: Hva skjedde - når skjedde det - hvorfor skjedde det - hva ble konsekvensene. Har ikke hatt privatisteksamen selv, men jeg tok en titt på kompetansemålene på VG2 og VG3. Ville fokusert på: - Antikken - Opplysningstiden - Den industrielle revolusjon - Kolonialismen - 1. og 2. verdenskrig (se også på ideologier) - Den kalde krigen Husk at historiske hendelser henger sammen. Ideologier er eksempelvis et eget kompetansemål, men er svært relevant for blant annet 2. verdenskrig. Spørsmål til alle kompetansemålene kan selvfølgelig komme, så jeg legger med link til læreplan med kompetansemål til historie på VG2 og VG3. https://www.udir.no/kl06/HIS1-02/Hele/Kompetansemaal/etter-vg2-studieforberedende-utdanningsprogram https://www.udir.no/kl06/HIS1-02/Hele/Kompetansemaal/etter-vg3-studieforberedende-utdanningsprogram Anonymkode: 5d181...153 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå