AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #1 Skrevet 6. desember 2019 Jeg har tenkt å fri til samboer på ettårsdagen vår. Skummelt og redd for å få nei. Hvordan gikk det med dere som fridde selv? Anonymkode: 0eea9...0b7
Gjest Dævendøtte Skrevet 6. desember 2019 #2 Skrevet 6. desember 2019 Jepp, fridde til eksen min. Han sa nei.
Nuith Skrevet 6. desember 2019 #3 Skrevet 6. desember 2019 Etter ett år er veldig tidlig da. Jeg fridde etter 6 år og med ett barn sammen allerede, han sa ja. 7
Mymlen Skrevet 6. desember 2019 #4 Skrevet 6. desember 2019 Mamma fridde til pappa etter fire år sammen. Han sa ja. De var gift til han døde i november, 19 år som gift 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #5 Skrevet 6. desember 2019 14 minutter siden, Dævendøtte skrev: Jepp, fridde til eksen min. Han sa nei. Hvordan håndterte du det? Anonymkode: 0eea9...0b7
Gjest Dævendøtte Skrevet 6. desember 2019 #6 Skrevet 6. desember 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan håndterte du det? Anonymkode: 0eea9...0b7 Jeg gjorde det slutt uka etter. Da ville han plutselig gifte seg, men for meg var løpet kjørt. Det begynte med noe han ville jeg skulle slutte med, og hvis jeg klarte ett år uten, så skulle vi gifte oss. Jeg sluttet og fridde på skuddårsdagen etterpå. Da sa han at jeg burde forstått at han fleipet, han ville bare jeg skulle slutte (å røyke). Så da han sa nei, gikk jeg og kjøpte en pakke røyk og gjorde det slutt.
Nymerïa Skrevet 6. desember 2019 #7 Skrevet 6. desember 2019 Først vil jeg applaudere deg for å ta tak i dette selv. Men, må det egentlig framsettes som et frieri? Kan du ikke heller i en rolig sammenheng spørre han om hva han ser for seg framover? Lytte godt og så sier du at for deg er ekteskap viktig? Kanskje dere kan komme fram til en plan for når dere vil gifte dere? Eventuelt kommer det fram at han absolutt ikke vil, og det er faktisk en helt ærlig sak samtidig som det er greit for deg å vite om det så fort som mulig. Det verste vil jeg tro er om han bare blåser av det du sier eller er vag. Da hadde jeg vært skeptisk. Jeg er gift og det var aldri noen som fridde, vi ble enige om det i fellesskap som to voksne, selvstendige mennesker som snakker sammen. Hvis man ikke kan ta opp og bli enige om en så stor avgjørelse tror jeg forholdet er dødsdømt. 3
Clefable Skrevet 6. desember 2019 #8 Skrevet 6. desember 2019 Jeg fridde til mannen min. Jeg hadde sagt at jeg ønsket være den som fridde, så han visste jo på en måte at det kom til å skje en gang. Det gikk veldig fint. Han ble rørt, og sa selvsagt ja. Vi hadde jo da pratet om dette tidligere, og jeg visste vi begge var klare. Har du og kjæresten snakket sammen om forholdet videre? Som noen andre nevnte, så er jo ett år ganske kort tid.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #9 Skrevet 6. desember 2019 Ingen av oss fridde, vi snakket sammen om fremtiden og at vi ville gifte oss når det passet også begynte vi å planlegge bryllupet sammen. Ingen av oss hadde noe behov for frieri. Jeg tenker det er jo en helt naturlig ting for et par å snakke om. Anonymkode: 61b45...4a8 2
fiskennemo Skrevet 6. desember 2019 #10 Skrevet 6. desember 2019 Etter ca. 1 år sammen begynner man å gå ut av "rollen" man spilte som nyforelsket. Man viser mer og mer sitt sanne jeg i stedet for "den perfekte partneren" man er i starten av et forhold. Derfor kan man ikke si at man virkelig kjenner partneren sin før det har gått 2-3 år, og det er derfor de fleste forhold også bare varer i 2-3 år. Hvorfor skal du forhaste det? Nyt tiden mens nyforelsket-følelsen enda er der, før du slenger bryllup og barn i trynet på han. 😉 Mener absolutt ikke at det er feil av deg å fri som kvinne, men tror du fort kan skremme han bort/ ødelegge for deg selv. Jeg og min samboer har også 1 år bak oss nå. Han har hele veien gitt inntrykk av at han ønsker å være med meg resten av livet, få barn, bryllup osv. Jeg har ofte tenk "hva om han plutselig frir nå?", og jeg må si at den tanken skremmer meg. Sånn som ting er nå ønsker jeg jo å dele resten av livet mitt med han, men vi kjenner faktisk ikke hverandre helt enda. Når vi ble sammen levde jeg fra før et ganske kjedelig liv, han er glad i å gå på klubb og danse osv. I mitt kjedelige liv var dette noe jeg synes var greit å være med han på i starten av forholdet. Nå derimot? Jeg har fått dosen min, jeg liker ikke å danse, jeg har ikke noe behov for å dra på disse stedene og jeg klarer ikke kose meg der. Her har du et eksempel på hvordan ting kan forandre seg fra starten på et forhold. 1
Ylva Virvla Skrevet 6. desember 2019 #11 Skrevet 6. desember 2019 Tenker det er en god idé å lufte tanken først. Skulle ønske min mann gjorde det før han fridde. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #12 Skrevet 6. desember 2019 1 time siden, fiskennemo skrev: Etter ca. 1 år sammen begynner man å gå ut av "rollen" man spilte som nyforelsket. Man viser mer og mer sitt sanne jeg i stedet for "den perfekte partneren" man er i starten av et forhold. Derfor kan man ikke si at man virkelig kjenner partneren sin før det har gått 2-3 år, og det er derfor de fleste forhold også bare varer i 2-3 år. Hvorfor skal du forhaste det? Nyt tiden mens nyforelsket-følelsen enda er der, før du slenger bryllup og barn i trynet på han. 😉 Mener absolutt ikke at det er feil av deg å fri som kvinne, men tror du fort kan skremme han bort/ ødelegge for deg selv. Jeg og min samboer har også 1 år bak oss nå. Han har hele veien gitt inntrykk av at han ønsker å være med meg resten av livet, få barn, bryllup osv. Jeg har ofte tenk "hva om han plutselig frir nå?", og jeg må si at den tanken skremmer meg. Sånn som ting er nå ønsker jeg jo å dele resten av livet mitt med han, men vi kjenner faktisk ikke hverandre helt enda. Når vi ble sammen levde jeg fra før et ganske kjedelig liv, han er glad i å gå på klubb og danse osv. I mitt kjedelige liv var dette noe jeg synes var greit å være med han på i starten av forholdet. Nå derimot? Jeg har fått dosen min, jeg liker ikke å danse, jeg har ikke noe behov for å dra på disse stedene og jeg klarer ikke kose meg der. Her har du et eksempel på hvordan ting kan forandre seg fra starten på et forhold. Har du statistikk på at "de fleste forhold varer 2-3 år"? 🤓 Anonymkode: b81ff...011 1
fiskennemo Skrevet 7. desember 2019 #13 Skrevet 7. desember 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du statistikk på at "de fleste forhold varer 2-3 år"? 🤓 Anonymkode: b81ff...011 Nææææh, var en klok dame som fortalte meg denne regla- og jeg tenkte meg om, og syntes det ga mening (tenkte da på tidligere forhold til alle rundt meg). 🤷♀️ Uansett, så skal det ikke mer til enn et kjapt googlesøk for å finne noen kilder. https://graziadaily.co.uk/life/opinion/average-relationship-now-lasts-two-years-9-months/ Gjennomsnitt 2 år og 9 måneder. https://www.vice.com/en_uk/article/wjxy74/how-long-is-the-average-millennial-relationship Gjennomsnitt 4 år og 2 måneder. https://hackspirit.com/8-brutal-reasons-couples-break-1-2-year-mark-according-relationship-experts/ Gjennomsnitt 1-2 år. Fant dessverre ikke statistikken som min kloke dame har lest. 🙊
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #14 Skrevet 7. desember 2019 Mamma fridde til stefaren min, og fikk ja. Men det er kanskje litt risikabelt om dere bare har vært sammen i ett år? Anonymkode: db874...5dd 1
Lærerstudent97 Skrevet 10. desember 2019 #15 Skrevet 10. desember 2019 Spennende! Jeg har selv vært sammen med samboeren min i 3 år nå i romjula og har planer om å fri ! Men ja, det kan virke litt tidlig å fri etter kun 1 år.. men om du føler det er det du vil, så go for it :D Har du noen planer om hvordan?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå