Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei
Jeg fikk MA12+3. Fikk tablett så Kirurgisk utskrapning. 
1- når stoppa blødningen?
2- når fikk du mens?
3- når ble du gravid igjen?
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk barn ett år etter.

Anonymkode: 45885...6e5

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk barn ett år etter.

Å  så sent :( , hvor gammel var du? Eller tok det like lang tid før og?

bra at ble gravid da❤️

Skrevet
1 minutt siden, Snartmammaaa skrev:

Å  så sent :( , hvor gammel var du? Eller tok det like lang tid før og?

bra at ble gravid da❤️

Hvis du synes det er sent er du utålmodig. Ble jo gravid etter bare tre mnd. Var 27 da jeg aborterte. 

• Liker 7
Skrevet

Hei! 

Så leit at du måtte gå gjennom dette. Det er skikkelig tøft mens man står oppe i det. 

Jeg har hatt to MAer (graviditet 1 og 3j. 

Jeg blødde i litt over to uker begge gangene tror jeg, og fikk mensen til vanlig tid etter første gangen og litt senere etter andre MA. 

Jeg ble gravid på første forsøk rett etterpå begge gangene og da gikk det bra (graviditet 2 og 4) ☺️ Har en fin liten og gutt, og termin om noen uker med lillesøster. 

Jeg tror man er ekstra fruktbar rett etter man har vært gravid så hvis du orker ville jeg prøvd igjen så snart du er klar. Vi ble anbefalt å vente en menstruasjon før vi prøvde igjen og det gjorde vi. 

Håper det klaffer neste gang! 

God klem fra en som vet altfor godt hvordan det føles ❤️

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AmalieW skrev:

Hei! 

Så leit at du måtte gå gjennom dette. Det er skikkelig tøft mens man står oppe i det. 

Jeg blødde i litt over to uker begge gangene tror jeg, og fikk mensen til vanlig tid etter første gangen og litt senere etter andre MA. 

Jeg ble gravid på første forsøk rett etterpå begge gangene og da gikk det bra (graviditet 2 og 4) ☺️ Har en fin liten og gutt, og termin om noen uker med lillesøster. 

Jeg tror man er ekstra fruktbar rett etter man har vært gravid så hvis du orker ville jeg prøvd igjen så snart du er klar. Vi ble anbefalt å vente en menstruasjon før vi prøvde igjen og det gjorde vi. 

Tusen takk for så god forklaring❤️. Du gir meg håp. Gratulerer masse og lykke til med termin. Vi ble anbefalt det samme. Har uregelmessig mens fra før så håper virkelig det klaffer etter første mens. 

Skrevet (endret)
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du synes det er sent er du utålmodig. Ble jo gravid etter bare tre mnd. Var 27 da jeg aborterte. 

Ikke alle kan være like tålmodige når de ikke er under 30 år :) jeg er nemlig litt over 30 og vil helst ikke vente lenge når jeg ikke har barn fra før!!

Endret av Snartmammaaa
  • Liker 1
Skrevet
46 minutter siden, Snartmammaaa skrev:

Hei
2- når fikk du mens?

Hadde en MA i uke 9, fikk utskraping. Fikk igjen mensen etter 4 uker. Dette var i midten av august, ble gravid igjen i november ❤ Uke 5+4 i dag, krysser fingrene for at spiren sitter denne gangen!

Skrevet

Så trist å høre, klem til deg!

Jeg ble gravid tre mnd etterpå, det endte med kjemisk, etter det tok det 2 mnd og den graviditeten ble det baby av❤️ Jeg var 36 når jeg hadde MA. Det er lettere sagt enn gjort, men prøv å ikke bli for opphengt i å bli gravid igjen med en gang..jeg holdt på å bli gal i den perioden der... masse lykke til ❤️

Anonymkode: 53059...8cc

Skrevet

2 år og fortsatt ingen baby :(

Anonymkode: 1380f...d8b

Skrevet
22 timer siden, AmalieW skrev:

Hei! 

21 timer siden, Snartmammaaa skrev:

Tusen takk for så god forklaring❤️. Du gir meg håp. Gratulerer masse og lykke til med termin. Vi ble anbefalt det samme. Har uregelmessig mens fra før så håper virkelig det klaffer etter første mens. 

Dette ble sagt til meg også. Etter litt lesing og googling valgte jeg å ikke følge det rådet, da det ikke var noen medisinsk grunn til å vente, og det sies at man er mer fruktbar rett etter. Å vente føltes helt feil.  

Veldig glad jeg tok det valget, for jeg ble gravid uten mens mellom! Så tok to uker fra jeg fikk tablettene til jeg hadde eggløsning. Positiv test fire uker etter aborten. 

Anonymkode: c16fb...589

Skrevet
22 timer siden, Snartmammaaa skrev:

Hei
2- når fikk du mens?

1. Etter ca 9 dager

2. Fikk mensen etter en måned.

3. Aborten var i januar, bestemte selv å ha mens 2 ganger etter abort blødning før jeg prøvde igjen og ble gravid med en gang i april.

Abort uke 7.

Anonymkode: 2337d...eb0

Skrevet

Takk jenter for svar. Jeg er så deppa men blir glad når jeg ser de fleste av dere har blitt gravide ganske raskt etter. 
jeg merker at blødningen har begynt å avta. Så håper jeg mensen kommer snart så jeg kan starte på nytt. Tørr ikke starte med ei gang for legen ba meg vente en mens..

Skrevet

Er det pga utskraping at du ble bedt om å vente? Jeg fikk beskjed om at det var bare å begynne igjen når blødninga hadde stoppa, men jeg fikk kun tabletter. 

Masse lykke til framover nå:) 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det pga utskraping at du ble bedt om å vente? Jeg fikk beskjed om at det var bare å begynne igjen når blødninga hadde stoppa, men jeg fikk kun tabletter. 

Masse lykke til framover nå:) 

Nei vet ikke hvorfor. De sa den første mensen kommer til å være kraftig og etter det kan du prøve. 

Skrevet

Jeg fikk mens etter 3,5 uke. Veldig liten menstruasjon. Veldig rart, siden jeg har lest at den pleier å være rikelig. 

Anonymkode: 25da4...d01

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk mens etter 3,5 uke. Veldig liten menstruasjon. Veldig rart, siden jeg har lest at den pleier å være rikelig. 

Anonymkode: 25da4...d01

Hadde du utskrapning og? Hvordan har det gått med deg da :)

Anonymkode: f4dc9...c78

Skrevet

Hadde først en SA i uke 9, ingen utskraping nødvendig, kroppen ordnet opp selv

Ble gravid igjen etter 5 mnd, MA i uke 11 - fosteret hadde nok ikke utviklet seg siden uke 5 men kroppen merket det ikke før uke 11. Måtte ha utskrapning, så stoppet vel blødningen etter 1 uke ca.

Fikk mensen igjen etter 5 uker. Etter det hadde jeg bare én syklus før jeg ble gravid igjen. Nå ligger han her 4 mnd gammel :) 

Anonymkode: 2a8d5...02b

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde først en SA i uke 9, ingen utskraping nødvendig, kroppen ordnet opp selv

Ble gravid igjen etter 5 mnd, MA i uke 11 - fosteret hadde nok ikke utviklet seg siden uke 5 men kroppen merket det ikke før uke 11. Måtte ha utskrapning, så stoppet vel blødningen etter 1 uke ca.

Fikk mensen igjen etter 5 uker. Etter det hadde jeg bare én syklus før jeg ble gravid igjen. Nå ligger han her 4 mnd gammel :) 

Anonymkode: 2a8d5...02b

Så utrolig glad på dine vegne ❤️
gratulerer med prinsen ❤️ Tror jeg skal vente en mens jeg også og heller prøve etter det for å unngå komplikasjoner..

Anonymkode: f4dc9...c78

Skrevet

Hadde ikke blødning omtrent. Måtte gjennom 3 cytotec, 2 endovac, kirurgisk utskrapning med minimal blødning. 2 mnd med smerter og ingen mens etter utskrapning. Tok kontakt med privat gyn og hadde fortsatt vev i livmoren fra morkake. Henvist videre og fikk da 10 dagers provera kur og ingen kontroll etter dette. Har etter dette blødd 14 av 28 dager i syklusen min i 4 -5mnd. Jeg som normalt har små blødninger, blødde nå som en foss. Henvist til off gyn som tok biopsi fra livmor som viste positiv på chorinototter (morkakevev) enda! MA i starten av mai, biopsi i nov. Plotvisten er at jeg har blitt gravid, stoppet å prøve da jeg fikk prøvesvar men alikevell ble jeg gravid.  Ville sterkt ventet til syklusen er normal, for å bli gravid med gammelt vev i livmoren er ikke gøy.

Er i uke 6+0 i dag og har vært på ul 2 ganger på sykehuset. Det er umulig å vite enda om fosteret er friskt. En kan se gammelt vev på ul, men vi vet ikke va dette har å si for fosteret. Venter egentlig på at dette skal gå gale og har ikke kunnet være glad for graviditeten.. Jeg er et ekstremt tilfelle, men håper du slipper å gå igjennom det samme. Å de rådene jeg har fått er å vente til syklusen blir normal igjen, for det kan gå noen sykluser før livmoren er tømt tross utskrapning. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...