AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #1 Skrevet 6. desember 2019 Hei! Vi driver å tegner kjøkken og har nesten landet på utformelsen. Men jeg er usikker på hvorvidt vi får nok benkeplass til å kunne arbeide på. Vi har sett for oss to løsninger, uten at de er særlig nøyaktige. Jeg er ikke vant med å ha bord på kjøkkenet og tror nok ikke det blir et veldig savn for min del. Med tanke på å videreselge en dag er det vel kanskje lurt med de ekstra sitteplassene? Det skal forøvrig nevnes at svært spisebord/spisestue er like utenfor kjøkkenet. Løsning 1: Litt ekstra benkeplass, mulighet til å lage enda mer enn på bildet, men mister mulighet til sitteplasser på kjøkkenet. Løsning 2: Mindre benkeplass men plass til bord/liten øy med to stoler foran vinduet. Hva hadde dere gjort og hvorfor? Blir litt rådvill her. Anonymkode: ae466...bfa
OppNedPåAlt Skrevet 6. desember 2019 #2 Skrevet 6. desember 2019 Lurer på om jeg hadde sett om jeg kunne ha alternativ 2, men med en øy tegnet inn slik at man ser hvordan det blir. Jeg sitter selv sjeldent på kjøkkenet, men setter pris på en plass gjester kan "henge" mens jeg kokkelerer. Så en øy med et par barkrakker gir den muligheten + ekstra benkeplass. Hva er det på den nederste veggen?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #3 Skrevet 6. desember 2019 Det er alt for lite benkplass på alt.2. Det er ikke en gang plass til å ha en varm gryte, en varm stekeplate, en bakebolle, og arbeidsflate, samtidig. Og så ønsker man gjerne å ha kaffemaskin og et-par andre ting på benken. Støtter forslag om øy, om det kan tegnes inn på en måte. Eller at benkplaten på alt 1 er åpen under, slik at man kan ha to barstoler her. Ville også droppet overskap fullstendig. Disse stjeler veldig mye romffølelse på et så lite kjøkken. Dere har nok lagringsplass i høyskapene. Anonymkode: f0bd6...7b8
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #4 Skrevet 6. desember 2019 Hadde tatt løsning 3.Vask under vindu og da et lite bord ved dør. Elt U kjøkken. Anonymkode: 17af5...a47
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #5 Skrevet 6. desember 2019 Men hvis ikke flytte rør er et alternativ så har man jo mer enn nok benkplass på ene siden. Så ville da valgt nr 1. Veldig viktig med liten sitteplass på kjøkken for meg. og bordet er jo også tilbredningsplass Anonymkode: 17af5...a47
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #6 Skrevet 6. desember 2019 Sjekk muligheten for å kjøre dyp benkeplate på veggen du har platetoppen. For eksempel 80 eller 90 cm. Det øker mengden ting du kan ha på benken uten å kreve veldig mye mer vegg. Anonymkode: 3d4c1...2d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå