Gå til innhold

Treffes hjemme hos den ene første gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt kjent med en mann på nett. Vi har en veldig fin kjemi, har snakket masse sammen og har lyst til å møtes. Han har foreslått hjemme hos seg selv første gang. Roligere enn en café eller noe, større mulighet til å snakke personlig og bli kjent. Er det vanlig å treffes slik første gangen? Jeg har veldig lyst, men burde jeg være skeptisk? Dette er litt nytt for meg....

Anonymkode: babd8...53a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.. 

Endret av annebanane
  • Liker 2
Skrevet

Jeg hadde absolutt ikke møtt noen hjemme for første gang!! 

• Liker 18
Skrevet

Hjemmedate betyr ofte sex. Jeg ville valgt et annet sted. Hvis han vil ha det rolig og mulig å prate så kan han foreslå å gå en tur

Anonymkode: 708b6...4ce

• Liker 9
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Hjemmedate betyr ofte sex.

Betyr? Man kan vel velge?

Anonymkode: 6d8f7...47d

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ikke møttes hjemme første gang. Selv om dere har veldig kjemi kan det være at den ikke er der når dere møtes irl. Hadde heller møttes offentlig og så kan du se på neste date. 

Anonymkode: 0b9ac...2c5

• Liker 8
Skrevet

Alltid hatt møte hjemme hos folk eller meg. Aldri vært noe problem for meg eller vedkommende. 

Anonymkode: 963ad...405

• Liker 1
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betyr? Man kan vel velge?

Betyr fra den som initierer daten. Vet ikke hvordan det er nå, men for et par år siden var hjemmedate synonymt med at begge var inneforstått med at det lå sex i kortene. Men selvfølgelig kan man velge. Er bare dumt å sette seg i en situasjon som kan misforståes. 

• Liker 1
Skrevet

Gjort det en gang, anbefaler det ikke! Endte opp med å bli presset til å ha sex med en skikkelig manipulativ person. Som i all chattingen før virket som en veldig omsorgsfull og oppriktig person.

Han jeg har blitt kjæreste med var jeg på to dater med først, der vi kysset andre date. Når vi da møttes hos han ble det "selvfølgelig" sex - og det var bare fint! Det jeg vil fram til er at siden jeg møtte han ute først, fikk jeg kjenne på følelsen om han var som han fremstod over nettet og om det var en jeg kunne tenke meg å bli kjent med. Sitter du hjemme hos noen og du feks er en konfliktsky person, er det mye vanskeligere å komme seg ut døra igjen om han viser seg å være annerledes enn det gode inntrykket du har fått hittil.

Dersom du derimot ER mest interessert i å få deg et ligg, er jo hjemmebesøk ganske kurant. Men selv de som driver med åpent forhold, trekant, swingers osv møtes gjerne på kafé osv før det er noe action, for å kjenne på vibbene.

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde aldri, aldri gjort det. 

Men en gang for 15 år siden fikk jeg tilbud om middag hjemme hos en mann jeg såvidt hadde snakket litt med. Jeg tenkte bare "nei". Diskuterte med ei venninne, som mente at jeg var alt for forsiktig av meg, og mistenksom, hele tiden. Så jeg tok sjansen, klar for å løpe ut døra det øyeblikket noe ble ubehagelig. 

Nå har vi vært gift i 9 år. 

Men det hadde vi sikkert også vært om jeg spurte om vi kunne møtes på restaurant i stedet den gangen. 

Så fortsatt - nei. Særlig ikke når man møtes på nett. Der veldig mange kun er ute etter sex, og derfor går rett på hjemmedate. 

Anonymkode: bd31c...0cc

• Liker 4
Skrevet

Hjemmedate på første date er et veldig stort no no. Jeg sier alltid nei til hjemmedate på første date. Jeg var på hjemmedate på andre date og selvfølgelig ble det sex. Jeg ville ha sex men hvis jeg hadde sagt nei så hadde han respektert det. Han var veldig omtenksom under og  etterpå og jeg ble mer betatt av fyren på grunn av det.

Anonymkode: a9032...3cf

• Liker 3
Skrevet

Hvis du vil ha sex ja, hvus du er usikker nei. Ikke sikkert det blir sex, men odsen er større. Ville møtt på kafe, roligere ja, men finnes da mange hyggelige og uformelle kafeer. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ofte hatt menn på date hjemme hos meg og omvendt, men det kan jo faktisk skje noe, så du bør tenk deg godt om

Anonymkode: ee945...d47

Skrevet

Greit å ta første møte på pub eller kafé, hender jo det ikke helt funker. Andre vil jeg helst ta hjemme, da jeg sjelden ellers er så gira på å sitte i et rom fullt av mennesker. En remse kafédater på rappen frister i hvert fall ikke.

Skrevet

Hatt to ganger og begge gangene har de prøvd seg på meg mot min vilje (altså kjemien var ikke der, og likevel forsøkte de å kysse meg, ta meg på låret mens jeg tydelig viste at jeg ikke ønsket). Den andre gangen var jeg faktisk redd, siden vedkommende hadde ereksjon og var ekkel i blikket mens han prøvde å overtale meg til et kyss til. ALDRI MER!!!

Anonymkode: dc808...019

• Liker 4
Skrevet

Har selv kun invitert på hjemmedate viss jeg har vært åpen for sex.

Og har kun takket ja til hjemmedate viss jeg har vært åpen for sex.

Det er såklart ikke noen regel, men tror mange tenker slik :-)

Har invitert hjem på første date et par ganger men da har jeg vist godt hvem vedkommende er fra før, ikke en totalt ukjent :-) 

Tenker det er lurt å ta det ute i ditt tilfelle?

Kvinne 29

Anonymkode: 2fd1e...519

Skrevet
På 6.12.2019 den 12.14, AnonymBruker skrev:

Betyr fra den som initierer daten. Vet ikke hvordan det er nå, men for et par år siden var hjemmedate synonymt med at begge var inneforstått med at det lå sex i kortene. Men selvfølgelig kan man velge. Er bare dumt å sette seg i en situasjon som kan misforståes. 

D går an å klarere på forhånd at d ikke skal være noe forventninger .. no problem. Om så du får lyst på sex lell har du fortsatt sjansen med mindre den andre ønsker det samme. Jeg har vært på kaffe hos flere uten sex går helt fint d

Anonymkode: 587bf...b20

Skrevet

Vel,
Når dere først er hjemme hos den ene eller andre, så er dere jo det og da kan dere benytte dere av det.

Men på grunn av at folk er uberegnelige, så er det to steder jeg aldri ville finne på å ha første møte: hjemme hos den ene eller andre, eller i bilen. Man vet ikke hva den andre kan finne på, og man vet ikke hva man kan bli beskyldt for etterpå.

• Liker 5
Skrevet
På 6.12.2019 den 0.31, AnonymBruker skrev:

Roligere enn en café eller noe, større mulighet til å snakke personlig og bli kjent.

Som om folk på kafe sitter å lytter på en samtale mellom to stk? Den setningen der har jeg fått mange ganger og - jeg biter ikke på den mer. Det finnes nok av steder som er rolige og der man sitte litt skjermet. Er været ok, gå en tur - da er det hvert fall ingen sjans til å bli hørt. Og hva er det man skal snakke så dypt om på første date som ikke kan høres?  Kjenner jeg bare blir irritert på sånn.

Første og andre date, alltid ute et sted. Det er nå min regel - og det funker for meg ;)  de som vil kverulere på det bruker jeg ikke mer tid på. Har også hatt et par meget ubehagelige opplevelser tidligere med folk som vil prøve seg på hjemmedate, det føles ikke bra!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...