Gå til innhold

Gravid i uke 32. Normalt at fosteret har snudd seg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå ligger hun sidelengs virker det som- kjenner spark i begge sidene, og ingenting oppover. Hvordan ligger/ lå deres barn i uke 32?

(Skal til jordmor i neste uke så skal spørre henne, men kjekt å høre andres erfaringer)

🙂

Anonymkode: 67dcd...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå ligger hun sidelengs virker det som- kjenner spark i begge sidene, og ingenting oppover. Hvordan ligger/ lå deres barn i uke 32?

(Skal til jordmor i neste uke så skal spørre henne, men kjekt å høre andres erfaringer)

🙂

Anonymkode: 67dcd...713

Her ligges det i sete i både uke 32 og 33. Men det er vel mest vanlig at de har snudd seg med hodet ned, leser at innen uke 28 ligger bare 25% ikke i hodeleie. Men det er enda tid for at de småtreige kan snu seg, innen termin er det vel bare 3-4% som fortsatt ikke ligger i hodeleie. Så krysser fingrene! 

https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/seteleie/seteleie-og-tverrleie/ 

Anonymkode: e94e2...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 32 jeg også, kan også kjenne spark på begge sider samtidig. Babyen lå med hodet ned på sist kontroll for en uke siden, også på ultralyden jeg hadde ca en uke før kontrollen :)

Kan også kjenne han nede i bekkenet, men ikke samtidig som han sparker i sidene. Vil tro det er normalt! Har fundert på akkurat det samme, og lurt på om det er mulig å kjenne han på begge sider av magen mens hodet ligger ned? 🤔

Anonymkode: 5cb9e...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 34 og jordmor har ikke klart å kjenne leie enda. Jeg mistenker tverrleie eller hodeleie. Skal på ny kontroll i uke 36, og hvis jordmor fortsatt er usikker da, blir det ultralyd på sykehuset for å sjekke.

Anonymkode: e13da...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...