Gå til innhold

Jeg får ikke til kloklipp😫

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden min syntes det var greit jeg klipte helt til sist jeg klarte å klippe noe av nerven. Nå er ho livredd og kommer gående med hodet ned og åler seg fram når jeg roper på ho og ho ser saksa. 
jeg er ikke sint i tonen og beriker ho med gobiter etter ho har sett saksa.. 

dette har jeg gjort:

vist ho saksa og gitt go bit (flere ganger) 

så lata som jeg har klippa og gitt go bit

Og dette godtar ho at jeg gjør. Men med engang jeg holder i poten og skal til å klippe rygger ho og løper inn på soverommet.. vi satt en halv time på kjøkkenet før jeg skjønte at ho var sliten og ikke ville mer... 

noen tips?

Jeg føler meg som verdens verste hundeeier som ikke klarer dette... det er en liten hund på 2 kg

Anonymkode: ab46a...8aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel sikkert mange som tar hunden til dyrelege for negle klipp

Skrevet

Jeg betaler glatt 150 kroner innimellom for å slippe å gjøre det selv.

Gjest Keikolina
Skrevet (endret)

Jeg tar det hos hundefrisøren eller dyrebutikk.

Jeg klarer ikke lyden når de klipper, grusom lyd.

Endret av Keikolina
Skrevet

Det var jo smart. Eneste er at ho er livredd når dyrlegen/andre tar i ho..

Anonymkode: ab46a...8aa

Skrevet

Når jeg er med hunden min og klipper klør er det jeg som holder henne og pleierne klipper klørne. Går fort og greit på den måten.

Anonymkode: 2be20...da4

Skrevet

Dette skjedde hos oss også. Vi har fortsatt og ta på potene uten å klippe de i ca 5 mnd. Denne uka var første uken jeg fikk klipt klør. Har passet på å rose masse, og hun har fått skikkelig god belønning etter hver klo. Har passet på å være rolig når jeg har klipt klørne, heldigvis ligger hun helt stille. Bare spør hvis du lurer på noe.

Skrevet

Uff, hunden min takler det ikke heller. Har aldri klart det. Dyrlegen doper han ned eller 2 assistenter må holde ham fast. Fikk han da han var voksen og han blir helt vill om jeg prøver å klippe. Den andre hunden vår godtar kloklipping og kan nesten sovne mens jeg klipper.

Skrevet

Hunden merker at du er usikker. 

Etter en del år med hund kan man umulig ha unngått å treffe en nerve eller to under kloklipp. Hvordan eier reagerer definerer hunden. 

Har så klart skjedd meg noen ganger men hunden vet det skal gjøres og lager ikke noe styr av det.

Anonymkode: 389c1...bd1

• Liker 2
Skrevet

Det er veldig vanlig, og forståelig, at hunder blir redde etter at man har klipt feil. De har jo erfart at det gjør vondt.

Du jobber bra med å bygge det opp gradvis, men hunden er særdeles gode på å lese våre mønster, og sannsynligvis gjør du noe litt annerledes når du klipper enn når du trener. F.eks vil vi ofte holde labben litt lenger og bøye oss frem for å se bedre når vi klipper, det er ting hunden fanger opp som signaler på at "nå er det ikke trening, men alvor" og trekker seg. Så ta med slike bevegelser i treningen.

Film gjerne deg selv når du trener og når du skal til å klippe og se om du ser slike ørsmå detaljer i kroppspråket som hunden reagerer på. Også trener du på akkurat det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...