Gå til innhold

Hva tenker du om en person som prøver å være lik deg og kopiere dine ferdigheter, og prøver å være bedre enn deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det smiger eller?

Anonymkode: 1492d...06b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke alltid. Noen ganger er det misunnelse og mangel på egen person. Hadde en venninne i tenårene som var slik. Hun var en pen "flørt" og kunne sno gutter rundt lillefingeren - jeg var nørd men morsom og hadde "mange jern i ilden" når det gjaldt interesser osv. Så i vennegjengen fikk jeg "oppmerksomhet" fordi jeg hadde humoren, var skarp, flink med ting hun ikke kunne osv. Hvis jeg likte et band, skulle hun plutselig like det og liksom albue seg forbi meg hvis gutter syns det var kult (jeg ga døyten i gutter). Hun skrøt av hvor mye hun hørte på bandet osv selv om hun ikke faktisk hørte på de. Hvis jeg dekorerte rommet mitt på en måte, skulle hun gjøre det samme. Ofte kopierte hun uttrykk jeg brukte, noen "stjal" hun og påstod hun hadde funnet på. Alt jeg likte var for "losers" inntil hun mistenkte at noen gutter syns interessene mine var kule. Da var det plutselig kult og det var hennes interesser også. Jeg dumpa henne som venn senere.

Anonymkode: 3c4bf...802

Skrevet

Kan ikke si at det er noe jeg ofte opplever, hadde nok blitt overrasket, først i alle fall 

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det smiger eller?

Anonymkode: 1492d...06b

Tåpelig og veikt...

Anonymkode: 8cc4f...0fa

Gjest Familytree
Skrevet

Det er farskap eller morskap👍

Skrevet
2 minutter siden, Familytree skrev:

Det er farskap eller morskap👍

Du kan ikke ha hatt en lykkelig oppvekst med snille og kjærlige foreldre...?

Anonymkode: 9b7d6...0a8

Gjest Familytree
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du?

Skrevet

Lykke til med å forsøke det, ville jeg tenkt. 

Skrevet (endret)

Kommer vel an på hva man prøver å kopiere? Jeg har noen i omgangskretsen min som alltid er hyggelige og gode lyttere. Disse har jeg som inspirasjon. Ser ikke noe galt i å prøve å lære noe av andres positive egenskaper. 

Endret av SVK
Skrevet

Blir irritert om noen prøver konkurrere med meg, fordi jeg ikke er kompetativ i det hele tatt, men bare koselig om noen hermer litt. Betyr bare at de liker noe de ikke kom på selv. Alle kopierer jo en del, selv om ikke alle gjør det like åpenbart og henter inspirasjon lenger borte.

Anonymkode: c1408...75f

• Liker 1
Gjest Familytree
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker ikke om foreldrene mine i denne kommentaren. Jeg snakker om emnet din: Folk vokser opp med foreldrene sine, først barn lærer med imitasjon og foreldre prøver å utdanne barnet bedre enn de var før.
Og jeg hadde ikke far siden 11. Oppvekst min forblir privat for personlige grunner😊

Jeg er ikke kompetativ men når vi snakker om det, vi kan si at folk vil ha det de kan ikke ha eller hva noen andre har

Endret av Familytree
Skrevet

Hadde ei som alltid skulle ta etter mine interesser for å bli enda mer engasjert og gjøre det enda mer gjennomført. Jeg dreit jo i det, syns bare det ble mer og mer patetisk hvor forutsigbar hun ble. 

På et tidspunkt så gjorde jeg med vilje å hoppe fra det ene til det andre i veldig forskjellige retninger for å se hvordan hun fulgte etter, og joda, som en skygge.

Hyggelig å ha like hobbyer. Men når det blir sånn at personen på død og liv skal bli så lidenskapelig og bevise hvor mye flinkere den er, så blir en helt matt.

En har absolutt ingen copyright på noe. Det er mer det maset fra personen som ikke klarer å skape noe selv..

Og jeg er absolutt ikke noe forbilde å gå etter. Er egentlig en ganske anonym person som holder seg i bakgrunnen. Så det er helt merkelig hvordan hun fikk med seg alt .

Anonymkode: 8b4f9...286

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...