Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nordmenn er kjedelige, bortskjemte og intetsigende. Ingen vil stikke seg fram og ha litt personlighet. Vi spiser kjedelig mat, det eneste krydderet er salt og pepper. 

Altså, norsk kultur? KJEDELIG!

Vi har fått interessant mat og interessante smaker fra UTLANDET. Indisk, thai, mexikansk, italiensk, spansk, kinesisk. Vi elsker det! Smaker mye bedre enn norsk!

Stand up får vi fra Storbritannia. Film fra USA. Musikk fra hele verden.

Jeg har reist rundt i verden, og det bør alle fremmedfiendtlige nordmenn gjøre. I andre land er folk blide. De synger og ler, prater med naboene, samles i nabolagene og har fest. Der jeg var i Afrika samlet alle seg på strendene på kveldstid og danset i fargerike klær, tente bål og hørte på musikk. MAGISK.

I Kina samlet de seg i parkene og danset.

Nordmenn sjangler seg gjennom flatfylla som kalles videregående, blir overvektige på boller og burger, blir late og dvaskete fordi de er borskjemte og føler at verden skylder de noe. Så står de på NAV kontoret for å kreve penger for ingenting, andpusten etter tre trappetrinn, så peker de ut vinduene og sier at de jævla utlendingene stjeler jobbene deres. Atte HVA? Den jobben hadde ikke blitt din om du så hadde vært det siste mennesket på jorden, din late dritt.

Også i tillegg sier vi at utlendingene bare går på NAV. Hvis man hadde giddet å lest en avis, hadde man visst at Norge har det høyeste antallet unge uføre. Det er VI som går på NAV! Vi har selvfølgelig vondt i viljen og sosial angst etter å ha vokst opp pakket inn i bobleplast.

Og det er tull at utlendingene tar over landet. Det er vi som tar over utlendingene. Har du møtt en andre generasjons invandrer? Som har gått på norsk skole ned norske venner? De er og blir bare en kulere versjon av oss. JA, foreldrene er annerledes når de kommer inn i landet, men det er jo bare å vente til de dauer, så er ungene en del av vår kultur, bare et friskt pust! Unger som har hatt litt disiplin, og litt press fra foreldrene sine, som presterer og jobber, og i tillegg har humor.

Nå må vi bare jobbe for å unngå "svenske tilstander" - altså vi må unngå at norske dumrianer utestenger og slenger dritt til innvandrere - som igjen får innvandrerungdom til å føle seg utstøtt og mindre verdt og søker sammen i kriminelle gjenger. 

Hvis vi går sammen for å integrere de, vise de hva som kult med likestilling og religionsfrihet, kan de i gjengeld vise oss hvordan vi kan bli litt mer interessante.

Hilsen 100% norsk kvinne, utdannet, i en kjedelig jobb, som reiser ved hver eneste mulighet.

Anonymkode: dd074...6e7

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du står fritt til å flytte ut, nei takk til økt innvandring se til Sverige som godt eksempel.

Skrevet

Hvor mener du vi "kjedelige" nordmenn som liker landet vårt og menneskene som bor her skal flytte da? Det er mye enklere for alle dersom du heller flytter dit du mener folk er så spennende.

Jeg liker ikke spennende. Jeg liker det trygge, trauste, norske, fine landet vårt og menneskene som bor her. Vi er særegne og det skal vi jaggu være stolt av også!

Anonymkode: ee1fa...9c8

• Liker 17
Skrevet

Jeg er for innvandinrg fra Kina, Thailnad, Mexico, Italia, Spania, India, USA, Brasil eller Zimbabwe for den saks skyld. En virkelig smeltedigel.

Men virkeligheten er at ingen av disse kommer til Norge. Innvandring til Norge kommer utelukkende fra muslimske land. Blir ikke multikultur av det. Bare duokultur.

Anonymkode: e6d08...9ea

• Liker 8
Skrevet (endret)
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nordmenn er kjedelige, bortskjemte og intetsigende. Ingen vil stikke seg fram og ha litt personlighet. Vi spiser kjedelig mat, det eneste krydderet er salt og pepper. 

Vi har fått interessant mat og interessante smaker fra UTLANDET. Indisk, thai, mexikansk, italiensk, spansk, kinesisk. Vi elsker det! Smaker mye bedre enn norsk!

Jeg har reist rundt i verden, og det bør alle fremmedfiendtlige nordmenn gjøre. I andre land er folk blide. De synger og ler, prater med naboene, samles i nabolagene og har fest. Der jeg var i Afrika samlet alle seg på strendene på kveldstid og danset i fargerike klær, tente bål og hørte på musikk. MAGISK.

Nordmenn sjangler seg gjennom flatfylla som kalles videregående, blir overvektige på boller og burger, blir late og dvaskete fordi de er borskjemte og føler at verden skylder de noe. Så står de på NAV kontoret for å kreve penger for ingenting, andpusten etter tre trappetrinn, så peker de ut vinduene og sier at de jævla utlendingene stjeler jobbene deres. Atte HVA? Den jobben hadde ikke blitt din om du så hadde vært det siste mennesket på jorden, din late dritt.

Også i tillegg sier vi at utlendingene bare går på NAV. Hvis man hadde giddet å lest en avis, hadde man visst at Norge har det høyeste antallet unge uføre. Det er VI som går på NAV! Vi har selvfølgelig vondt i viljen og sosial angst etter å ha vokst opp pakket inn i bobleplast.

Og det er tull at utlendingene tar over landet. Det er vi som tar over utlendingene. Har du møtt en andre generasjons invandrer? Som har gått på norsk skole ned norske venner? De er og blir bare en kulere versjon av oss. JA, foreldrene er annerledes når de kommer inn i landet, men det er jo bare å vente til de dauer, så er ungene en del av vår kultur, bare et friskt pust! Unger som har hatt litt disiplin, og litt press fra foreldrene sine, som presterer og jobber, og i tillegg har humor.

Nå må vi bare jobbe for å unngå "svenske tilstander" - altså vi må unngå at norske dumrianer utestenger og slenger dritt til innvandrere - som igjen får innvandrerungdom til å føle seg utstøtt og mindre verdt og søker sammen i kriminelle gjenger. 

Hvis vi går sammen for å integrere de, vise de hva som kult med likestilling og religionsfrihet, kan de i gjengeld vise oss hvordan vi kan bli litt mer interessante.

Hilsen 100% norsk kvinne, utdannet, i en kjedelig jobb, som reiser ved hver eneste mulighet.

Så mye arbeid lagt ned i et så åpenlyst og dårlig forsøk på å provosere. Her er det ikke innholdet jeg blir provosert av, men ditt manglende talent talent til å være en provokatør/tr***. Kunne blitt bra, men det krever en mer subtil og nøktern form, du mangler finesse. 

Endret av HalldirV2
  • Liker 9
Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er for innvandinrg fra Kina, Thailnad, Mexico, Italia, Spania, India, USA, Brasil eller Zimbabwe for den saks skyld. En virkelig smeltedigel.

Men virkeligheten er at ingen av disse kommer til Norge. Innvandring til Norge kommer utelukkende fra muslimske land. Blir ikke multikultur av det. Bare duokultur.

I følge SSB er de tre landene det kommer flest innvandrere til Norge fra Polen, Litauen og Sverige. Av de 20 landene med høyest innvandring til Norge har 7 av dem islam som majoritets-religion. Det kommer f.eks flere innvandrere hit fra Thailand enn fra Afghanistan. Dessuten er ikke islam en kultur, men en religion. Kulturen i Somalia er helt annerledes enn kulturen i f.eks Bosnia. Her er link til statistikk, les deg gjerne opp før du uttaler deg neste gang.

Forresten, en gladnyhet: Nordmenn flest er positive til innvandring. Når spurt om det burde bli vanskeligere, enklere eller likt som i dag å få opphold i Norge, svarte nesten 70 prosent at det burde være som i dag eller bli enklere. 72 prosent av nordmenn mener innvandrere flest gjør en nyttig innsats i norsk arbeidsliv, og 71 prosent av nordmenn mener innvandrere flest beriker det kulturelle livet i Norge. 🙂 Dette står også i linken fra SSB.

Endret av venus24
tilleggsinformasjon
  • Liker 4
Skrevet
3 timer siden, venus24 skrev:

I følge SSB er de tre landene det kommer flest innvandrere til Norge fra Polen, Litauen og Sverige. Av de 20 landene med høyest innvandring til Norge har 7 av dem islam som majoritets-religion. Det kommer f.eks flere innvandrere hit fra Thailand enn fra Afghanistan. Dessuten er ikke islam en kultur, men en religion. Kulturen i Somalia er helt annerledes enn kulturen i f.eks Bosnia. Her er link til statistikk, les deg gjerne opp før du uttaler deg neste gang.

Forresten, en gladnyhet: Nordmenn flest er positive til innvandring. Når spurt om det burde bli vanskeligere, enklere eller likt som i dag å få opphold i Norge, svarte nesten 70 prosent at det burde være som i dag eller bli enklere. 72 prosent av nordmenn mener innvandrere flest gjør en nyttig innsats i norsk arbeidsliv, og 71 prosent av nordmenn mener innvandrere flest beriker det kulturelle livet i Norge. 🙂 Dette står også i linken fra SSB.

Polakker, litauere og svensker kommer til Norge i 3 måneder. De er mer turister enn innvandrere.

Tar man med alle som mellomlander på Gerdermoen er russere den største innvandrergruppen i Norge. Men det er ikke spesielt representativt for hva det norske samfunnet er, og hvilke utfordringer det har.

Islam er en kultur, religion og politikk. Les deg opp før du uttaler deg neste gang.

• Liker 9
Skrevet

Du høres jo veldig «nordmannfiendtlig» ut :) 

men for all del, innvandring er på sin plass. Men som alt annet i livet passer «alt med måte». 

Jeg syns du har et veldig trist syn på landet du kommer fra og håper du har glede i hverdagen og ikke bare lengter etter å reise. Livet har flest hverdager ❤️

Anonymkode: 848e3...943

• Liker 2
Gjest ana0603
Skrevet (endret)

Jeg har alltid tenkt positivt om innvandring, men så har jeg vokst opp på østkanten i Oslo.

Når jeg tenker innvandring, tenker jeg (som du sier) eksotisk og variert mat, radio musikk som ikke er enten mainstream, eller 100 sanger fra 80-tallet på repeat uke etter uke, måned etter måned, år etter år. Jeg forestiller meg mennesker som er sosiale, lett å bli kjent med, og som har sin egen personlighet, en som får deg til å føle at du snakker med en unik individ og ikke en karbonkopi av alle de andre du har møtt i livet. Det hele er bare så fint ❤️

Endret av ana0603
Skrevet

Det er en fordel å kunne lese statistikk. Norge har i løpet av få år fått en innvandrerbefolkning på nærmere 1 million. Over halvparten av disse er fra ikke- vestlige land, i all hovedsak muslimer. 

https://www.ssb.no/innvbef

Anonymkode: b7ef9...3c3

• Liker 8
Skrevet

Jeg syns det er trist at du snakker ned «folket ditt» og ikke anser deg selv som en del av fellesskapet. Holdningene dine bidrar ikke til intergrering og nysgjerrighet, tvert i mot, det bidrar til større forskjell, og mindre lyst til utvidelse av horisonten. 

Innlegget er skrevet på en måte som gjør at leseren kommer i forsvarsposisjon. Jeg skjønner at meningen er at man skal bli provosert og si nei til innvandring..det funker ikke slik for meg, og jeg er temmelig sikker på at resten av verden ikke ser på nordmenn slik du gjør. At vi er den type mennesker vi er, er nettopp det som gjør oss «eksotiske» for resten av verden.

• Liker 1
Skrevet

Linjer tegnet på et kart som stopper mennesker fra å bevege seg fritt på planeten er uetiske.

Vi er ikke frie før alle landegrenser fjernes.

Anonymkode: 0fe62...ff2

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor trenger man innvandring for å få god mat? Man kan jo bare lage maten man har fått servert på ferie, evt google oppskrifter 🙄

Jeg er ikke enig i at nordmenn spiser kjedelig mat, de fleste jeg kjenner spiser thailandsk, pakistansk, marokkansk, italiensk, meksikansk, japansk etc i mye større grad enn norsk tradisjonsmat.

Og nordmenn går ikke på NAV. En veldig liten andel nordmenn gjør. En prosentmessig mindre andel enn andelen muslimske innvandrere som gjør det samme.

Anonymkode: 735f2...137

• Liker 4
Skrevet (endret)
14 timer siden, HalldirV2 skrev:

Endret av HalldirV2
Skrevet

Nei. Man kan dessuten ikke tvinge noen til å integreres, det må skje av egen vilje, men islam er visst viktigere enn våre demokratiske verdier.

Anonymkode: 44dec...c1a

• Liker 2
Skrevet

Trist å se på hva som skjer med norge, moskeer som åpnes stadig vekk. De gjør at for innfiltrere oss, planen til muslimene er ikke å inntegrere seg. Men å ta over europa.

Alle med litt hjerne forstår dette.

Sverige og Frankrike er 2 eksempler på hvor galt det kan gå, husk at sverige er vårt naboland!!! Media skriver lite om det som skjer der, skyting hver dag, bomber nesten ukentlig, grov rasisme mot hvite, trakkasering, gettoer, tar over områder som staten ikke tørr å gå inn i. Utrolig at ikke staten våkner når slike ting skjer, sett inn millitæret å rydd opp sverige!!

Vi i Norge må passe oss, vi er på vei til det samme. Steng grensene!!

Anonymkode: f73ef...a9e

• Liker 4
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må ha en kjedelig jobb ja, som har så mye energi å bruke på pjatt.

• Liker 1
Skrevet

enig i at vi nordmenn er bortskjemte. innvandring bør fortsatt være streng, men ikke full stopp. hent de radmagre stakkars barna som lever i elendighet, ikke friske unge menn som tar seg hit for egen maskin. 

• Liker 1
Skrevet

Er halvt norsk og halvt afrikansk (ja er klar over at det er en verdensdel men orker virkelig ikke gå dypt i det). Min norske mor går på NAV, har ingen utdanning, mens min afrikanske far jobber, og har en mastergrad på universitetet, så jeg er enig i at det ikke bare er innvandrere som går på nav - de som gjør det er asylsøkere som ikke har _lov_ til å jobbe.

Er veldig takknemlig for å komme fra to kulturer slik at jeg kan se to synspunkter, både nordmenn sine, men også innvandrere sine. Jeg mener personlig at innvandrere kan berike Norge til en grad, innvandringspolitikken er faktisk allerede overraskende streng (til alle som mener at Norge slipper inn for mange), og burde forbli slik. Men Norge er Norge, og kulturen burde bevares. Det er derfor det er så godt å kunne reise. Til Italia for eksempel, å oppleve den beriket italienske kulturen som er så vakker. Jeg trenger ikke at den skal være her i Norge. Men, mennesker skal selvfølgelig få lov til å utvikle sin egen kultur i et land - men den trenger ikke å stå fremst. 

Anonymkode: f530a...6c1

• Liker 2
Skrevet

Å si "ja til innvandring" er en ærlig sak. Problemet oppstår når man benekter de negative sidene ved det.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...