Gå til innhold

Hudfarget strømpebukse = ring motepolitiet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en av dem som egentlig ikke er fan av hudfarget strømpebukse og bruker alltid svart.

Men så finnes det kjoler hvor svart strømpebukse ikke er så pent uansett hvor tynn den er, det kan være pga fargen på kjolen eller fordi halve poenget er å se litt "naken" ut (slinky tynne kjoler med spaghettistropper etc.) eller om de er litt "sommerlige" av seg eller hva det nå er som gjør at svarte bein dreper looken i stedet for å løfte den. Problemet er jo at det bli kaldt uten noe som helst på. Pluss de blåhvite beina mine kan bli rød i kulda. 

Hva tenker dere om hudfarget strømpebukse, er det helt krise, eller er det lov på festligheter som jul og nyttår? Eller er det black or nothing? Og matt eller shiny?

Kjør debatt.

Anonymkode: 4e3b3...0f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kun femtenåringen som mener at man aldri skal bruke hudfarget strømpebukse. Vi voksne vet at hudfarget strømpebukse er det mest kledelige til en god del farger, og velger følgelig det. 

Anonymkode: e762b...3e6

• Liker 36
Skrevet

"skjønner" reglen i utlandet der du kan gå uten men i Norge blir hudfarget strømpebukser en nødvendighet 🤷‍♀️ som du seier ikkje alle kjoler passer med svart strømpebukse

Anonymkode: d60e7...c3c

• Liker 4
Skrevet

Gå nå med det du liker best 😊

Personlig går jeg alltid med heldekkende, svarte strømpebukser ettersom jeg har massevis av stygge åreknuter.  Driter i hva folk måtte tenke om det. 

• Liker 2
Skrevet

Til mange kjoler ser det bare rart ut med svart strømpebukse. Dersom jeg har valget mellom hudfarget eller gå ute i -10 så er jeg ikke i tvil om hva jeg velger.

• Liker 6
Skrevet

Mener du at svart ikke er en hudfarge? 🧐

Anonymkode: 25154...152

• Liker 8
Skrevet

Jeg synes det er tacky, så går uten. Er ikke mye varme i den ekle nylonen uansett, og jeg liker heller ikke plast-klær. Tynne strømpebukser er ganske bruk og kast også, de pleier ikke å holde mange gangene. Og forøvrig ser beina mine veldig mye bedre ut uten strømpebukse.

Anonymkode: 9691e...b8c

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er kun femtenåringen som mener at man aldri skal bruke hudfarget strømpebukse. Vi voksne vet at hudfarget strømpebukse er det mest kledelige til en god del farger, og velger følgelig det. 

Anonymkode: e762b...3e6

Tja, det er vel ikke akkurat en aldersgreie, mer en "motesnobb"greie. Men det er jo like fair å drite i om Karl Lagerfeld hadde snudd seg i graven så klart :ler:

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

"skjønner" reglen i utlandet der du kan gå uten men i Norge blir hudfarget strømpebukser en nødvendighet 🤷‍♀️ som du seier ikkje alle kjoler passer med svart strømpebukse

Tror du har et poeng der! Det er lett å si i sydenland at hudfarget er fysj, men sånn i Finnmark må de vel gå på julebord i stilongs for å ikke dø på veien.  

Akkurat nå, Batteri skrev:

Gå nå med det du liker best 😊

Personlig går jeg alltid med heldekkende, svarte strømpebukser ettersom jeg har massevis av stygge åreknuter.  Driter i hva folk måtte tenke om det. 

Jeg liker best sort.. men ikke til den kjolen jeg veldig gjerne vil ha på meg. Stort og viktig livsdilemma her altså. 

Skrevet

Jeg synes hudfargete strømpebukser kan passe best til flere antrekk slik som du du nevner. Men jeg synes det blir finest med en farge som er så nært opptil din egen hudfarge som mulig, det er det eneste problemet med dem synes jeg at det ofte finnes for få farger, og for min egen del synes jeg det kan være vanskelig å finne lyse nok (de har større utvalg i Storbritannia f.eks).

Men jeg bruker mye heller noen som er litt for mørke enn å fryse meg ihjel i vinterhalvåret :opplyser:

• Liker 6
Skrevet

Er du seriøs?! Dette er det absolutt dummeste jeg har hørt i dag. Når ble det «fy» å gå med nude strømpebukser? Du følger tydeligvis ikke med på mote og kjendiser i hvert fall! Wtf!

Anonymkode: 11cfc...5f4

• Liker 8
Skrevet

Jeg bruker strømpebukser i ulike farger, men foretrekker mørk blå (ikke svart). Om våren derimot kan jeg godt finne på å bruke hudfarget strømpebukse hvis jeg går i en litt sommerlig kjole, men ikke vil føle meg helt "naken". Jeg båser i om motepolitiet steiler av det. ;)

• Liker 3
Skrevet

Aldri hørt at det er fyfy. Gå ned det du vil :)

Anonymkode: b8109...02f

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Frøkensina skrev:

Jeg synes hudfargete strømpebukser kan passe best til flere antrekk slik som du du nevner. Men jeg synes det blir finest med en farge som er så nært opptil din egen hudfarge som mulig, det er det eneste problemet med dem synes jeg at det ofte finnes for få farger, og for min egen del synes jeg det kan være vanskelig å finne lyse nok (de har større utvalg i Storbritannia f.eks).

Men jeg bruker mye heller noen som er litt for mørke enn å fryse meg ihjel i vinterhalvåret :opplyser:

Ja, det sliter jeg også med, jeg er jo blåhvit på vinteren men strømpebuksene er som oftest litt tan. Ser jo passe teit ut med hvit overkropp og brun underkropp. Kommer vel ikke unna å klaske på meg litt fake tan, men akkurat det er det kjedeligste jeg vet.

Skrevet

What? Skal man ikke bruke hudfargede strømpebukser? Jeg har akkurat kjøpt hudfarget til julebord i morgen!

Anonymkode: 4f1bb...a91

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Frøkensina skrev:

Jeg er veeldig lys og de har strømpebukse som går fint til min hudfarge på Cubus. Kanskje du burde sjekke ut det.

Anonymkode: c6a78...371

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du seriøs?! Dette er det absolutt dummeste jeg har hørt i dag. Når ble det «fy» å gå med nude strømpebukser? Du følger tydeligvis ikke med på mote og kjendiser i hvert fall! Wtf!

Det er et velkjent dilemma i moteverdenen, er du som ikke følger med om du aldri har sett denne diskusjonen før 😛 

• Liker 13
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jo enn kjent regel og kjendiser bruker som regel spray on

• Liker 4
Skrevet

Ja, det sliter jeg også med, jeg er jo blåhvit på vinteren men strømpebuksene er som oftest litt tan. Ser jo passe teit ut med hvit overkropp og brun underkropp. Kommer vel ikke unna å klaske på meg litt fake tan, men akkurat det er det kjedeligste jeg vet.

Synes det er rart her i det bleike nord at de hudfargede strømpene fortsatt stort sett er tan :ler:  Jeg ville heller ha lett på ebay eller noen utenlandske strømpe-nettbutikker etter helt lyse enn å klaske på meg fake tan. Det fantes faktisk noen helt lyse på H&M  (eller kanskje Lindex) for mange år siden, men så forsvant de :vetikke:

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veeldig lys og de har strømpebukse som går fint til min hudfarge på Cubus. Kanskje du burde sjekke ut det.

Takk for tips! 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

What? Skal man ikke bruke hudfargede strømpebukser? Jeg har akkurat kjøpt hudfarget til julebord i morgen!

Anonymkode: 4f1bb...a91

Skal og skal, fuck the law liksom. Jeg er jo som sagt ikke fan, men jeg føler at julebord, julaften og nyttårsaften er unntak av en eller annen grunn, så heller mot å bruke det selv. Bare litt gøy å høre hva andre tenker. 

Takk for tips! Husker du om de er matte eller shiny? Og hvilken denier evt? Kravstor 😛 Jeg tenker jeg vil ha tynnest mulig og matte, altså så nær hud som mulig. Men da er det kanskje som en annen her sier lite poeng i det hele tatt, haha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...