Gå til innhold

Oversett av kvinnelige kollegaer i ny jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte i ny jobb for tre uker siden. Typisk mannsdominert bedrift(IT) i mitt team er det bare menn, men det er andre kvinner på avdelingen. Forsøker å være åpen og hyggelig når her treffer de i gangene. Slå av en smalltalk ved kaffeautomat, viser interesse, smile og hilse. 

Det er bare ingen respons! De går rett forbi kontorplassen min til lunsj, alle damene samlet. De stopper aldri og spør om jeg vil være med, heller ikke når de har kaffepauser. Virker som en sammensveiset gjeng damer, litt eldre enn meg. 

normalt sett hadde jeg vært mere frempå, og gått og satt meg sammen med de i lunsjen, eller gått bort når de har kaffe. Men mister helt selvtilliten når de virker helt fullstendig uintessert i meg. 

Så jeg spiser lunsj med mine 15-20 år eldre mannlige kollegaer, og det er helt OK, men skulle jo gjerne blitt kjent med disse damene også, siden det ikke er så mange av oss....

Noen tanker? Burde jeg bare hoppe i det, gå etter de til lunsj og se hva som skjer? 

Anonymkode: 5e629...5e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke mennene på din avdeling interessert i å spise lunsj med damene? Hva om du hinter litt om det? Høres rart ut at avdelingen er så splittet. Spør litt på tull om ikke noen av mennene vil invitere til dameselskap og se om det hjelper.

Anonymkode: c3df5...f72

Skrevet

Det høres mer ut som at dette er pga teamet du er på. 

Anonymkode: 5ed82...9b2

Skrevet

Ja, gå etter de! ikke finn deg i lite empatiske ikke inkluderende mennesker, eneste måten de lærer på er den harde veien,gjør deg synlig på den usynlige måten!

STÅ PÅ!;):nissevink:

Anonymkode: d92d7...1b0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...