AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #1 Skrevet 5. desember 2019 Da bør du se dokumentaren "Forbrukerbedraget" på Netflix NÅ....! Det er helt, helt sykt hva produsentene av falske kosmetikkprodukter, kopier av kjente merkevarer, finner på å putte i produktene som selges. Alt fra rørleggerprodukter til hesteurin og rotteavføring, bly og arsenikk! Og dette putter kvinner og unge jenter i ansiktene sine, rundt øynene, på huden, på leppene. Se den dokumentaren snarest mulig, og bli fra nå av uhyre skeptisk til hvor du kjøper make-up fra og hvilke land den kommer fra. Forfalskninger florerer og selges på kjente steder som Amazon og Ebay også, fra tredjepartsselgere som kjapt bare har laget seg en konto der. Jeg ble regelrett vettskremt! Stoffer som finnes i denne forfalskede kosmetikken kan føre til bl.a. spontanabort og kreft.... Anonymkode: ccb2a...e87
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #2 Skrevet 5. desember 2019 Hva inneholder kosmetikken som ikke er forfalsket da? Er det bra å ha på lepper, kinn, øyne? Anonymkode: a9a3a...572
SPOCA Skrevet 5. desember 2019 #3 Skrevet 5. desember 2019 Nei. Men nå bruker jeg kun mascara, og den pleier jeg å kjøpe på taxfree, de ytterst få gangene jeg gidder å kjøpe kosmetikk.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #4 Skrevet 5. desember 2019 Kjøper ikke fra Kina, du vet jo aldri hva du tar på munnen, på huden eller rundt øynene. Husker det var en som fikk utslett av kinakosmetikk og da fikk legen testet ut sminken. Og resultatet var ikke bra! Anonymkode: 18e82...ee9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #5 Skrevet 6. desember 2019 Aldri om jeg kjøper billig juggel fra Kina, samme hva det måtte være. Kjøper mascara på apotek (anbefalt av øyelege personlig) og øyenblyant på helsekost. Anonymkode: 0948a...c1e
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #6 Skrevet 6. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: (anbefalt av øyelege personlig) lol Anonymkode: b85fb...47e
Oktobr Skrevet 8. desember 2019 #7 Skrevet 8. desember 2019 Hovedregelen min er: Ting som skal puttes på hud, hår, lepper eller i munnen (mat og drikke) skal IKKE kjøpes fra Kina. Kjøper som regel kosmetikk produsert i Japan, Sør-Korea, Europa eller Australia, faktisk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå