AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #1 Skrevet 5. desember 2019 Jeg er heldigvis lite sykemeldt,men nå har det seg slik at jeg er det. Hvordan er det med utbetalinger av sykepenger. Jeg har lest på nav sine sider og det står om man har søkt etter den 15 så vil de utbetales etter 5 dager. Jeg har venter nå i 4 dager søkte da perioden var over den 30.11. Keg ringte nav og han jeg snakket med sa det ligger en utbetaling som ble sendt igår,dette var på onsdag. Det tar tid før den kommer inn. Jeg har enda ikke fått noe. Stresser da jeg har masse regninger og det er jul snart. Noen som vet litt om dette. Blir gal snart. Anonymkode: 3d47e...757
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #2 Skrevet 5. desember 2019 Det kommer jo veldig an på om du får direkte fra nav eller via arbeidsgiver. Får du via arbeidsgiver kommer det når du skulle fått vanlig lønn, kommer det fra nav har de egne utbetalingsdatoer som står på sidene deres. Anonymkode: 6bcf3...14e
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #3 Skrevet 5. desember 2019 Ville ikke stolt på hverkendet de sier eller det som står på nett. Jeg har ventet på sykepenger i 4 måneder. Har spurt nav ukentlig om de mangler noe info, men neida alt er sendt inn og de trenger ikke mer. Har bedt om begrunnelse for hvorfor det tar så lang tid, det har jeg heller ikke fått. Anonymkode: b5195...7bc
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #4 Skrevet 5. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det kommer jo veldig an på om du får direkte fra nav eller via arbeidsgiver. Får du via arbeidsgiver kommer det når du skulle fått vanlig lønn, kommer det fra nav har de egne utbetalingsdatoer som står på sidene deres. Anonymkode: 6bcf3...14e Det er fra nav. Fikk 14 første fra arbeidsgiver så nå er det nav som skal utbetale resten og dette er november lønna. Ts Anonymkode: 3d47e...757
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #5 Skrevet 5. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ville ikke stolt på hverkendet de sier eller det som står på nett. Jeg har ventet på sykepenger i 4 måneder. Har spurt nav ukentlig om de mangler noe info, men neida alt er sendt inn og de trenger ikke mer. Har bedt om begrunnelse for hvorfor det tar så lang tid, det har jeg heller ikke fått. Anonymkode: b5195...7bc Ja. Han jeg snakket med virket som en sikkelig idiot,derfor jeg blir usikker. Merker at dette stresse gjør meg sykere. Anonymkode: 3d47e...757
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #6 Skrevet 5. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fra nav. Fikk 14 første fra arbeidsgiver så nå er det nav som skal utbetale resten og dette er november lønna. Ts Anonymkode: 3d47e...757 Ja, men selv om det er nav som skal dekke det så er det veldig vanlig at de betaler arbeidsgiveren din og så betaler de ut lønn som normalt om du skjønner. Vert slik på alle arbeidsplassene jeg har hatt og for alle jeg kjenner. Står forøvrig på nettsiden deres at om du får søknaden innvilget etter 15. får du innen 5 dager, ikke om du søker etter 15. Så det kommer an på datoen du får det innvilget. Utbetalingsdato for desember er 10. pga jul, så regner med du får etterbetalt så snart som mulig etter søknaden er innvilget, men det kan jeg dessverre ikke garantere. Noen stønader etterbetalt de, mens noen blir utsatt til neste utbetaling, som nå blir 25. januar i så tilfelle. https://www.nav.no/no/nav-og-samfunn/kontakt-nav/utbetalinger/utbetalinger/utbetalingsdatoer-feriepenger-og-skattetrekk/sykepenger_kap Anonymkode: 6bcf3...14e
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #7 Skrevet 5. desember 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men selv om det er nav som skal dekke det så er det veldig vanlig at de betaler arbeidsgiveren din og så betaler de ut lønn som normalt om du skjønner. Vert slik på alle arbeidsplassene jeg har hatt og for alle jeg kjenner. Står forøvrig på nettsiden deres at om du får søknaden innvilget etter 15. får du innen 5 dager, ikke om du søker etter 15. Så det kommer an på datoen du får det innvilget. Utbetalingsdato for desember er 10. pga jul, så regner med du får etterbetalt så snart som mulig etter søknaden er innvilget, men det kan jeg dessverre ikke garantere. Noen stønader etterbetalt de, mens noen blir utsatt til neste utbetaling, som nå blir 25. januar i så tilfelle. https://www.nav.no/no/nav-og-samfunn/kontakt-nav/utbetalinger/utbetalinger/utbetalingsdatoer-feriepenger-og-skattetrekk/sykepenger_kap Anonymkode: 6bcf3...14e De har ikke noen form for samarbeid med nav. Jeg fikk de 14 første dagene fra arbeidsgiver np venter jeg på lønna fra 14.11-30.11 jeg sendte søknad den 30.11. Snakket med en fra nav som da utbetalingen var sendt for den perioden,men det kunne ta tid. Når kan jeg forvente å få den? Anonymkode: 3d47e...757
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #8 Skrevet 5. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De har ikke noen form for samarbeid med nav. Jeg fikk de 14 første dagene fra arbeidsgiver np venter jeg på lønna fra 14.11-30.11 jeg sendte søknad den 30.11. Snakket med en fra nav som da utbetalingen var sendt for den perioden,men det kunne ta tid. Når kan jeg forvente å få den? Anonymkode: 3d47e...757 Som jeg skrev ovenfor så kommer det an på når du får innvilget sykepengene dine så det kan ingen svare på akkurat nå. Men går ut i fra senest 25. januar, ville ringt å snakket med nav om du ikke hører noe til fredag da saksbehandlingstiden ikke bør være så lang. Er du heldig kan du få de allerede nå på tirsdag (10. desember). Står forøvrig svar på alt du lurer på i linken jeg la ved. Anonymkode: 6bcf3...14e
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #9 Skrevet 5. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som jeg skrev ovenfor så kommer det an på når du får innvilget sykepengene dine så det kan ingen svare på akkurat nå. Men går ut i fra senest 25. januar, ville ringt å snakket med nav om du ikke hører noe til fredag da saksbehandlingstiden ikke bør være så lang. Er du heldig kan du få de allerede nå på tirsdag (10. desember). Står forøvrig svar på alt du lurer på i linken jeg la ved. Anonymkode: 6bcf3...14e Takk for at du tok deg tid til å svare. Jeg skal ringe de imorgen. Anonymkode: 3d47e...757
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #10 Skrevet 5. desember 2019 Når NAV har «sendt penger til utbetaling» tar det 3-4 virkedager før man mottar pengene. Det er 2 «ventedager» slik at NAV kan korrigere saker dersom de blir stanset i i kontroll etc og så blir pengene sendt på dag 3. Om man får de på dag 3 eller 4 avhenger av hvilken bank man har. Etter 2 ventedager skal du kunne se utbetalingen din på ditt nav. Anonymkode: df263...85f 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #11 Skrevet 5. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for at du tok deg tid til å svare. Jeg skal ringe de imorgen. Anonymkode: 3d47e...757 Ingen problem, håper du får pengene snart Anonymkode: 6bcf3...14e 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #12 Skrevet 5. desember 2019 Jeg fikk etter 10 mnd fikk først avslag siden de ikke klarte å gjøre jobben sin da de dessverre ikke skjønte hva de skulle gjøre. Klaget og fikk medhold. For en røre. Har alltid hatt høy tillit til systemet. Ikke nå lenger for å si det slik. Anonymkode: 77387...96b 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #13 Skrevet 5. desember 2019 Legger til at for å få innvilget sykepenger må arbeidsgiver ha sendt inn digital inntektsmelding også. Vil tro dette er ok siden du fikk beskjed om at utbetaling er sendt. Og om søknaden din ble behandlet så raskt er du veldig heldig og enheten din ligger langt foran saksbehandlingstiden. Det er som regel 2 uker saksbehandlingstid på søknad om sykepenger og 4 uker på førstegangsbehandling (inntektsmelding). Om du er videre sykemeldt skal det også være mulig for deg å sende søknad for desember allerede nå. Det gjøres unntak i desember og man kan søke på forhånd. Anonymkode: df263...85f
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #14 Skrevet 5. desember 2019 Du snakka med en idioti på nav om han ikke klarte å fortelle deg at det tar 3-5 virkedager å få pengene på konto fra de er utbetalt fra nav. Du har de nok på konto på mandag. Anonymkode: 66729...ea1 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #15 Skrevet 5. desember 2019 Dere som kaller ansatte i NAV for idioter, har dere prøvd å sjekke selv om hvordan utbetaling i desember er for sykemelding...? :))) og når utbetalinger som er godkjent før 15. Blir utbetalt ellers i året? :))) står tydelig og klart på nav sine nettsider hvis man bruker hue. Anonymkode: 1d924...838 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #16 Skrevet 5. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når NAV har «sendt penger til utbetaling» tar det 3-4 virkedager før man mottar pengene. Det er 2 «ventedager» slik at NAV kan korrigere saker dersom de blir stanset i i kontroll etc og så blir pengene sendt på dag 3. Om man får de på dag 3 eller 4 avhenger av hvilken bank man har. Etter 2 ventedager skal du kunne se utbetalingen din på ditt nav. Anonymkode: df263...85f Tusen takk for gode opplysninger,da kontakter jeg de hvis ikke pengene kommer imorgen. Anonymkode: 3d47e...757
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #17 Skrevet 5. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Legger til at for å få innvilget sykepenger må arbeidsgiver ha sendt inn digital inntektsmelding også. Vil tro dette er ok siden du fikk beskjed om at utbetaling er sendt. Og om søknaden din ble behandlet så raskt er du veldig heldig og enheten din ligger langt foran saksbehandlingstiden. Det er som regel 2 uker saksbehandlingstid på søknad om sykepenger og 4 uker på førstegangsbehandling (inntektsmelding). Om du er videre sykemeldt skal det også være mulig for deg å sende søknad for desember allerede nå. Det gjøres unntak i desember og man kan søke på forhånd. Anonymkode: df263...85f Vel hva skal jeg si jeg er heldig(not) Jeg er heldig som hadde oppsparte penger som jeg brukte på husleie og andre reginger,denne ventetiden er helt bakmål og jeg tenker på folk som ikke har noe oppspart hvordan klarer de seg. Det burde ikke vært sånn. Man må være rimelig frisk for å være syk tydligvis. Dette tærer på kroppen jeg får angst av at regninger ikke er betalt.ts Anonymkode: 3d47e...757
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #18 Skrevet 5. desember 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel hva skal jeg si jeg er heldig(not) Jeg er heldig som hadde oppsparte penger som jeg brukte på husleie og andre reginger,denne ventetiden er helt bakmål og jeg tenker på folk som ikke har noe oppspart hvordan klarer de seg. Det burde ikke vært sånn. Man må være rimelig frisk for å være syk tydligvis. Dette tærer på kroppen jeg får angst av at regninger ikke er betalt.ts Anonymkode: 3d47e...757 Du, jeg ga deg faktisk bare informasjon om saksbehandlingstid, noe du tydeligvis trengte ettersom du opprettet denne tråden. Jo, du er faktisk heldig om du får penger etter 4 dager fremfor 14+4 dager. Du er også heldig som bor i et land der du kan være syk og motta full lønn (opp til 6G). Jeg ønsker deg god bedring og håper du snart er frisk så du slipper å forholde deg til verdens beste trygdesystem. Anonymkode: df263...85f 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #19 Skrevet 5. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Legger til at for å få innvilget sykepenger må arbeidsgiver ha sendt inn digital inntektsmelding også. Vil tro dette er ok siden du fikk beskjed om at utbetaling er sendt. Og om søknaden din ble behandlet så raskt er du veldig heldig og enheten din ligger langt foran saksbehandlingstiden. Det er som regel 2 uker saksbehandlingstid på søknad om sykepenger og 4 uker på førstegangsbehandling (inntektsmelding). Om du er videre sykemeldt skal det også være mulig for deg å sende søknad for desember allerede nå. Det gjøres unntak i desember og man kan søke på forhånd. Anonymkode: df263...85f Min sak har vært under behandling i over 4 måneder, så den saksbehandling tiden kan nav bare spise i seg for den stemmer ikke. Har snakket med de og de har mottatt alle opplysninger allerede i oktober. Anonymkode: b5195...7bc
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #20 Skrevet 6. desember 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Min sak har vært under behandling i over 4 måneder, så den saksbehandling tiden kan nav bare spise i seg for den stemmer ikke. Har snakket med de og de har mottatt alle opplysninger allerede i oktober. Anonymkode: b5195...7bc 4 uker er fra all dokumentasjon er på plass I førstegangssaker. Er det mer enn 4 uker siden de mottok dette bør du sende inn en serviceklage. Om saksbehandlingstiden er forlenget skal man få beskjed om det. Anonymkode: df263...85f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå