AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #21 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 6.12.2019 den 0.29): Vekt er jo etter hvor tung man selv er..De anbefaler etter det, men så har man sikkert preferanser også. Anonymkode: 8964d...b41 Så jeg burde få en vektdyne som er 130kg tung? 🤨 Anonymkode: 58d53...5b6
Lill3My Skrevet 2. juli 2022 #22 Skrevet 2. juli 2022 Eneri skrev (På 5.12.2019 den 22.44): Vurderer også slik dyne. Kan de som svarer her også oppgi vekta på dyna? Ser en over her har svart 7 kg. Syns det hørtes tungt ut, men jeg har ikke undersøkt så mye om hvilke alternativer som fins. Jeg sovner stort sett greit på kveldene, men klarer ofte ikke sove hele natta gjennom. Har et håp om at dyna kan tvinge meg til dypere søvn 🤔 Jeg har en på 7 kg og skulle gjerne hatt den tyngre. Husk at vekten er jevnt fordelt over en stor dyne så det oppleves ikke som å ligge under sju kilo 1
Lill3My Skrevet 2. juli 2022 #23 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så jeg burde få en vektdyne som er 130kg tung? 🤨 Anonymkode: 58d53...5b6 De anbefaler ca 10% av kroppsvekten, om jeg husker rett. Min dyne er på sju kilo (og jeg veier rundt 60) - og selv om den er tyngre enn de 10%-ene , skulle jeg gjerne hatt en litt tyngre en 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #24 Skrevet 2. juli 2022 Lill3My skrev (7 minutter siden): De anbefaler ca 10% av kroppsvekten, om jeg husker rett. Min dyne er på sju kilo (og jeg veier rundt 60) - og selv om den er tyngre enn de 10%-ene , skulle jeg gjerne hatt en litt tyngre en Hvordan justerer man vekten? Anonymkode: 58d53...5b6
Lill3My Skrevet 2. juli 2022 #25 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan justerer man vekten? Anonymkode: 58d53...5b6 Det gjør man ikke. Du bestiller dyne med gitt vekt 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #26 Skrevet 2. juli 2022 Lill3My skrev (Akkurat nå): Det gjør man ikke. Du bestiller dyne med gitt vekt Lurer på hvordan en på 130kg hadde føltes da:p Anonymkode: 58d53...5b6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #27 Skrevet 2. juli 2022 Lill3My skrev (2 timer siden): De anbefaler ca 10% av kroppsvekten, om jeg husker rett. Min dyne er på sju kilo (og jeg veier rundt 60) - og selv om den er tyngre enn de 10%-ene , skulle jeg gjerne hatt en litt tyngre en Jeg veier under 40 og har også 7 kg. 5 kg ville bare vært for lett Anonymkode: d51a8...a27
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #28 Skrevet 3. juli 2022 Jeg og samboer fikk låne av svigerinna mi for et par år siden, og jeg falt pladask. Jeg kjøpte også et vektteppe på cdon.no, og hele familien liker det. Selv femåringen har brukt vektteppet som dyne i perioder, og havner ofte under en av våre dyner i løpet av natta og sover roligere der. Og for ordens skyld: Ja, hun klarer å fjerne dyna selv, eller seg selv fra dyna, hvis hun får behov for det. Selv mannens dyne på 10 kg klarer hun å sparke av seg eller vri seg ut av. Jeg har aldri likt lette sommerdyner eller dundyner, jeg føler meg så "naken". Eller utsatt, kanskje. Litt som om et dyr skulle lagt seg til å sove midt på savannen i stedet for under et tre eller i en hule. Men med vektdynen ble det komplett. Jeg føler meg omfavnet, trygg og beskyttet(ref. treet eller hulen på savannen). Jeg har sovet borte et par ganger uten dyna, og da er det liksom noe som mangler igjen. Jeg er nå 57 kg, og dyna mi er 8 kg. Mannens dyne er 10 kg, han veier nå litt over 75. Vi begge har gått ned i vekt siden vi kjøpte dynene, men vi valgte litt tyngre enn anbefalt da vi kjøpte mtp eventuell vektøkning senere. (Mannen har hatt en tendens til å gå opp og ned i vekt, og jeg var 15 kg tyngre da enn nå.) De er kjøligere enn vanlige dyner, også litt kaldere enn sommerdyner. Så utenom sommeren har jeg en vanlig dyne enten over eller under. Anonymkode: db256...007
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #29 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg og samboer fikk låne av svigerinna mi for et par år siden, og jeg falt pladask. Jeg kjøpte også et vektteppe på cdon.no, og hele familien liker det. Selv femåringen har brukt vektteppet som dyne i perioder, og havner ofte under en av våre dyner i løpet av natta og sover roligere der. Og for ordens skyld: Ja, hun klarer å fjerne dyna selv, eller seg selv fra dyna, hvis hun får behov for det. Selv mannens dyne på 10 kg klarer hun å sparke av seg eller vri seg ut av. Jeg har aldri likt lette sommerdyner eller dundyner, jeg føler meg så "naken". Eller utsatt, kanskje. Litt som om et dyr skulle lagt seg til å sove midt på savannen i stedet for under et tre eller i en hule. Men med vektdynen ble det komplett. Jeg føler meg omfavnet, trygg og beskyttet(ref. treet eller hulen på savannen). Jeg har sovet borte et par ganger uten dyna, og da er det liksom noe som mangler igjen. Jeg er nå 57 kg, og dyna mi er 8 kg. Mannens dyne er 10 kg, han veier nå litt over 75. Vi begge har gått ned i vekt siden vi kjøpte dynene, men vi valgte litt tyngre enn anbefalt da vi kjøpte mtp eventuell vektøkning senere. (Mannen har hatt en tendens til å gå opp og ned i vekt, og jeg var 15 kg tyngre da enn nå.) De er kjøligere enn vanlige dyner, også litt kaldere enn sommerdyner. Så utenom sommeren har jeg en vanlig dyne enten over eller under. Anonymkode: db256...007 Hvor mye vekt burde jeg på 130kg skaffe meg? Anonymkode: 58d53...5b6
Hoppetaujenta Skrevet 3. juli 2022 #30 Skrevet 3. juli 2022 Jeg har lånt og testet 11 kilo og det var som å ha en fjellhylle over meg. Klarte ikke å snu meg uten å bruke alle kreftene jeg hadde i kroppen, så det med å regne ut riktig vekt er viktig. Den gir ok lunhet fordi den omslutter kropp over alt og en sover roligere, men jeg fikk klaus under en så tung dyne i tillegg til min egen fra før av. Egner seg nok best i vinterhalvåret tror jeg. Hadde blitt badstu på sommeren.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #31 Skrevet 3. juli 2022 Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden): Jeg har lånt og testet 11 kilo og det var som å ha en fjellhylle over meg. Klarte ikke å snu meg uten å bruke alle kreftene jeg hadde i kroppen, så det med å regne ut riktig vekt er viktig. Den gir ok lunhet fordi den omslutter kropp over alt og en sover roligere, men jeg fikk klaus under en så tung dyne i tillegg til min egen fra før av. Egner seg nok best i vinterhalvåret tror jeg. Hadde blitt badstu på sommeren. Skal man ha på begge? Anonymkode: 58d53...5b6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #32 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor mye vekt burde jeg på 130kg skaffe meg? Anonymkode: 58d53...5b6 Anbefalingen er rundt 10% av kroppsvekten, så jeg tenker at 13 kg dyne er er godt sted å starte. Evt 11 kg hvis du bare vil teste og finner en dyne på finn eller noe. Anonymkode: db256...007
Daryl Dixon Skrevet 3. juli 2022 #33 Skrevet 3. juli 2022 Jeg har brukt vektdyne i mange år, anbefaler det virkelig. 1
Embla Othea Skrevet 3. juli 2022 #34 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 5.12.2019 den 17.34): Jeg vurderer å kjøpe meg en vektdyne da jeg ikke føler jeg sover godt nok. Har du erfaringer med vektdyne, positivt eller negativt? Anonymkode: ed62e...78b Positivt: Deilig å pakke seg inn i Virker beroligende, noe som "holder deg nede" ved uro\angst Negativt: Blir for varmt på sommeren Kan gi en følelse av "klaustrofobi" ved sterk angst
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #35 Skrevet 3. juli 2022 Embla Othea skrev (Akkurat nå): Positivt: Deilig å pakke seg inn i Virker beroligende, noe som "holder deg nede" ved uro\angst Negativt: Blir for varmt på sommeren Kan gi en følelse av "klaustrofobi" ved sterk angst Klaustrofobi? Anonymkode: 58d53...5b6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #36 Skrevet 3. juli 2022 Jeg fikk lyst på vektdyne etter å ha sett dette Anonymkode: 58d53...5b6
Embla Othea Skrevet 3. juli 2022 #37 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Klaustrofobi? Anonymkode: 58d53...5b6 Ja, man kan føle seg klaustrofobisk under en vektdyne. Det er ikke særlig behagelig å ha 11 kg over seg hvis man er full av angst.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #38 Skrevet 3. juli 2022 Embla Othea skrev (3 minutter siden): Ja, man kan føle seg klaustrofobisk under en vektdyne. Det er ikke særlig behagelig å ha 11 kg over seg hvis man er full av angst. Rart Anonymkode: 58d53...5b6
Embla Othea Skrevet 3. juli 2022 #39 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Rart Anonymkode: 58d53...5b6 Har du prøvd det?
Hoppetaujenta Skrevet 3. juli 2022 #40 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Skal man ha på begge? Anonymkode: 58d53...5b6 Jeg frøs, så jeg hadde på begge. Valget er vårt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå