AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #1 Skrevet 5. desember 2019 Jeg er en jente på 25 år som alltid har slitt med søvn. Prøver å legge meg tidlig men da våkner jeg midt på natten, holder jeg meg våken til eksempel kl 11 for å sove hele natten blir jeg lys våken igjen. Når jeg er på jobb kjenner jeg at det nesten er fysisk umulig å holde seg våken. Øynene mine faller sammen og ruller bakover av trøtthet. Er flaut og føler andre ser det. I tillegg må jeg blunke hele tiden da øynene blir utslitt. Idag klarte jeg å sovne sittende midt i en forestilling på jobb. Er dette normalt? Sover rundt 5-6 timer hver natt. Prøver å sove på dagen noen ganger da jeg er så trøtt etter jobb Anonymkode: 1b1ad...e71
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #3 Skrevet 5. desember 2019 1 minutt siden, feebee skrev: Har du snakket med lege? Ja har stoffskifte problem som jeg tar medisin for. Har også fått haugevis med sovepiller men blir bare trøtt dagen etterpå av disse så orker ikke ta de Anonymkode: 1b1ad...e71
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #4 Skrevet 5. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja har stoffskifte problem som jeg tar medisin for. Har også fått haugevis med sovepiller men blir bare trøtt dagen etterpå av disse så orker ikke ta de Anonymkode: 1b1ad...e71 Har du lavt stoffskifte er dette normalt og en indikasjon på at du ikke er medisinert riktig. Regner med du går på levaxin? Da hadde jeg snakket med legen om enten å øke dosen eller prøve andre medisiner. Anonymkode: cb80b...7c2 1
feebee Skrevet 5. desember 2019 #5 Skrevet 5. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ja har stoffskifte problem som jeg tar medisin for. Har også fått haugevis med sovepiller men blir bare trøtt dagen etterpå av disse så orker ikke ta de Anonymkode: 1b1ad...e71 Hva gjør du i løpet av dagen? Har du prøvd trening slik at du blir ordentlig sliten og trett?
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #6 Skrevet 5. desember 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en jente på 25 år som alltid har slitt med søvn. Prøver å legge meg tidlig men da våkner jeg midt på natten, holder jeg meg våken til eksempel kl 11 for å sove hele natten blir jeg lys våken igjen. Når jeg er på jobb kjenner jeg at det nesten er fysisk umulig å holde seg våken. Øynene mine faller sammen og ruller bakover av trøtthet. Er flaut og føler andre ser det. I tillegg må jeg blunke hele tiden da øynene blir utslitt. Idag klarte jeg å sovne sittende midt i en forestilling på jobb. Er dette normalt? Sover rundt 5-6 timer hver natt. Prøver å sove på dagen noen ganger da jeg er så trøtt etter jobb Anonymkode: 1b1ad...e71 Jeg har lavt stoffskifte, og de første årene med sykdommen var det å ikke klare å holde meg våken alltid det første symptomet som oppsto en tid før det ble oppdaget at jeg måtte øke dosen mer. Dersom du ikke alt gjør det - følg med på prøveresultatene dine. Jeg var i mange år ekstra undermedisinert fordi legen gikk ut fra referanseverdiene for friske, som er høyere enn oss med sykdommen. Anonymkode: aa379...c58 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #7 Skrevet 5. desember 2019 Har du forsøkt lysterapi? Anonymkode: 17673...33e
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #9 Skrevet 5. desember 2019 5-6 t søvn høres normalt ut når man er 25 år. Selv sover jeg 4-5 t og er aldri trøtt i løpet av dagen og er dobbelt så gammel. Anonymkode: b4ee0...c7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå