AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #1 Skrevet 5. desember 2019 Jeg har gått ned mye siste året. Flere størrelser i klær. Og magen må ha krympet, for har blitt direkte småspist underveis. Men hodet henger ikke med. Fortsatt kan jeg forsyne meg med en porsjon som var normal før. Og så blir jeg mett før jeg er halvveis. Eller suger etter noe kan være like stort som før. Men når jeg får det potetgullet eller sjokoladen eller hva det er, så er det ikke godt. Er likt med klær. Syns de ser så små ut i butikken, og blir kjempeoverraska når det viser seg at de er for store. Flere som opplever dette? Anonymkode: 5cc7f...2a6 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #2 Skrevet 5. desember 2019 Jeg husker jeg var litt slik da jeg gikk ned i vekt for mange år siden. Jeg gikk uten å shoppe klær lenge, og da jeg begynte igjen, ante jeg ikke hvilken størrelse jeg trengte. Jeg husker jeg fikk litt sjokk da jeg fikk hjelp i en butikk og fikk høre at "jeg tror vi prøver en 36 til deg". Det var helt absurd å høre, og lenge ble jeg like overrasket hver gang jeg fikk på meg de små størrelsene. Og jeg hadde det slik som du hadde det med snop også. Jeg kunne finne frem en stor porsjon og så bare miste lysten midtveis, og det var virkelig noe som aldri skjedde før. Generelt når det gjelder mat, vil jeg bare si at følelsen av å spise til man er usulten er så utrolig mye bedre enn å spise til man er stappmett. Det tok en stund før jeg klarte å beregne skikkelig, men nå har hode og kropp holdt følge i mange år. Det skjer nok for deg også etter hvert! Den ene tingen jeg aldri lærer meg, er å se meg selv realistisk sammenlignet med andre mennesker. Jeg vet liksom ikke hvor stor eller liten jeg er. Jeg trodde jeg var omtrent helt lik en venninne av meg, men så viste det seg at det er to klesstørrelser mellom oss. Akkurat dette klarer jeg visst aldri helt å justere. Anonymkode: 04e9f...c37 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #3 Skrevet 6. desember 2019 Om du er psykisk ok, så burde du gå til lege, for det kan være noe alvorlig galt Anonymkode: 9cbf7...c4e
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #4 Skrevet 6. desember 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du er psykisk ok, så burde du gå til lege, for det kan være noe alvorlig galt Anonymkode: 9cbf7...c4e Slutt å slenge ut av deg ubegrunnede kriseargumenter på denne måten. Anonymkode: a6662...137 7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #6 Skrevet 6. desember 2019 9 timer siden, Raptuza skrev: Har du tatt slankeoperasjon? Nei. Anonymkode: 5cc7f...2a6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #7 Skrevet 6. desember 2019 Jeg har det på samme måte. Jeg tror magesekken har krympet, rett og slett. Skal ingenting til før jeg er mett. Har gått ned fra strl 52 til 42. Skal mer ned dog. Anonymkode: 0da20...2ff
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #8 Skrevet 7. desember 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har det på samme måte. Jeg tror magesekken har krympet, rett og slett. Skal ingenting til før jeg er mett. Har gått ned fra strl 52 til 42. Skal mer ned dog. Anonymkode: 0da20...2ff Leste først 52 til 42 kg, og fikk sjokk når du sier du skal ned mer 😮Men 42 er en fin størrelse. Imponerende🤙 Anonymkode: 8d2de...513 1
SPOCA Skrevet 7. desember 2019 #9 Skrevet 7. desember 2019 Jeg kjenner meg igjen i dette. Har gått ned over 80 kg. Selv om vektnedgangen har gått over 5 år, og dermed relativt gradvis, vil det ta tid til du venner deg til det. Og det kan hende man aldri venner seg helt til det heller. Merker det spesielt på klær. Jeg har gått ned fra en størrelse 56 til en størrelse 42/44, og det er innimellom jeg må ta meg selv i å ikke velge for store klær osv. Men det går seg til etterhvert, og man lærer å leve med det. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #10 Skrevet 8. desember 2019 Jeg har appetitt som aldri tar slutt. Kan spise hele dagen nesten. Eneste som har hjulpet meg er å kutte ut karbohydrater, da forsvinner all sult og jeg kan gå i flere dager uten å være sulten om jeg vil. Anonymkode: 614e3...3a6
Whistler Skrevet 9. desember 2019 #11 Skrevet 9. desember 2019 Det tar omtrent to år med stabil vekt før kroppen og hjernen slutter å hige etter "standardvekten" ved å "lure" deg til å ta på for mye mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå