AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #1 Skrevet 5. desember 2019 Hei, Jeg lurer rett og slett hvordan kvinner som har små barn klarer å se så bra ut, ta vare på seg selv og til og med ha fritid. Hvordan får man tid til det? Hvordan får man det til? Jeg har et barn under et år og får ikke hverken tid eller krefter til det. Jeg er fornøyd at jeg er nysdusjet og har rene klær på meg. Mer tenker jeg ikke på en gang. Tiden går stort sett med en liten en på armen etter barnehagen, og etter leggetid er det bare å slappe litt av og smårydde. Det er helt greit det men når jeg ser meg rundt virker det som andre får til mer. Så hvordan får man det til? Anonymkode: 310dc...193
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #2 Skrevet 5. desember 2019 Har barnet en far som kan ta det på armen femti prosent av tiden? Så fall: vipps! Du har masse mer tid! Anonymkode: f25a6...15a 9
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #3 Skrevet 5. desember 2019 Puttet i en vippestol de fem minuttene det tok å sminke seg ☺️ Sørget for å ha en grei basicgarderobe, der alt passet sammen, da går d kjapt å se ordentlig ut. Mine treningsøkter (bare en time eller topper uke) ble vurdert som like viktig som pappaen sine, og jeg dro 😉 Tror mange småbarnsmødre sitt største problem er å overlate barn og ansvar i en time til andre (fortrinnsvis pappa) Skader ikke barnet, og du får lufte hode & kropp. Anonymkode: 1d13b...620 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #4 Skrevet 5. desember 2019 90% har det nok slik som deg TS. i allefall vi.. både mor og far. Vi har to barn, og tiden strekker ikke til. eller, vi har jo "fri" kl 21:00 på kvelden etter at unga har sovnet og ting er ryddet unna. Men ikke faen om jeg gidder å trene eller noe sånt da jeg som regel er dødssliten. Vi ønsker mest mulig tid med barna begge to frem til de legger seg.. På kvelden er det bare deilig å legge seg ned på sofaen, slå på TV-en og bare gi faen i alt Vi merker da at nå som ungene begynner å bli større og mer uanhengige, så blir det mer og mer tid til oss selv. Muligens treningen trappes opp da.. Anonymkode: a62d3...778 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #5 Skrevet 5. desember 2019 Barnet vil stort sett være hos meg nå. Vippestol har hn aldri likt å bruke. Mannen gjør mer enn nok og vil gladelig både holde og ta vare på barnet. Så vi deler så langt det lar seg gjøre. Takk for tips ang. garderoben. Jeg kan gå litt gjennom og sette noen antrekk sammen sånn at de ligger klare (av det som passer fortsatt vel og merke 😅) Jeg trener sjeldent men min trening er prioritert over mannen sin allerede.... Anonymkode: 310dc...193 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #6 Skrevet 5. desember 2019 Hehe i mitt tilfelle var det dårlig matlyst som gjorde at jeg holdt formen. Hadde en grei garderobe fra før, og sminken tok to sekunder. For trening og shopping - det skjedde ikke. Anonymkode: 2231c...79a
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #7 Skrevet 5. desember 2019 Barn under 1 år, der har du det. Barnet mitt er nå 3, og endelig ser jeg min mulighet til å snike inn bittelitt trening/sminke/fritid innimellom. Det kommer!🥰 Anonymkode: 415cd...1f2 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 5. desember 2019 #8 Skrevet 5. desember 2019 Selv satte jeg av en halvtime fire-fem kvelder i uka hvor jeg tente på lys på badet, fant fram noe godt i glasset og satte på musikk. Så dusjet jeg (eller badet) og koste meg skikkelig med en god krem og en hårkur eller noe. Disse små stundene jeg hadde om kvelden, de ga meg mye energi. Så trente jeg en halvtime på gulvet med ungen dagtid. Skal ikke mye til, feks lette push-ups, froskehopp osv. Så noen små halvtimer om dagen, gjorde underverker for meg.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #9 Skrevet 5. desember 2019 Jeg har tre små men trener fire dager i uka og sminker meg hver dag. Du må bare prioritere. Du kan ligge på sofaen de kveldene du ikke trener 👍 Anonymkode: e7de0...9a7 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #10 Skrevet 5. desember 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: 90% har det nok slik som deg TS. i allefall vi.. både mor og far. Vi har to barn, og tiden strekker ikke til. eller, vi har jo "fri" kl 21:00 på kvelden etter at unga har sovnet og ting er ryddet unna. Men ikke faen om jeg gidder å trene eller noe sånt da jeg som regel er dødssliten. Vi ønsker mest mulig tid med barna begge to frem til de legger seg.. På kvelden er det bare deilig å legge seg ned på sofaen, slå på TV-en og bare gi faen i alt Anonymkode: a62d3...778 Det er slik hos oss nå... Og jeg er litt lei det for å være helt ærlig. Anonymkode: 310dc...193 1
Vera Vinge Skrevet 5. desember 2019 #11 Skrevet 5. desember 2019 Er det et alternativ at dere bytter mer på? Altså, at i stedet for at begge driver med legging og rydding til kl 21, så avtaler dere faste kvelder der dere f.eks. trener (om det er trening som er viktig, da, eller tur, treffe noen, slappe av). Hvis barnet legger seg kl 19, skulle man tro den som ikke legger barnet kunne få gjort noe annet fra da noen dager? Vi har hatt mye styr med oppvåkning på kvelden hos vår yngste, men vår løsning er å ha faste dager for trening, hvor den andre tar alt rundt legging av barna da og oppvåkninger etterpå. Jeg merker hvertfall stor forskjell på overskuddet når jeg trener jevnlig enn i perioder hvor det har vært mindre. Nå for tiden trener vi en dag på skift samme dag, men hvor jeg da trener siste timen før legging, så kommer jeg hjem og legger og så trener far. (Men jeg jobber redusert, så føler ikke sånn på at jeg ikke ser dem nok på ettermiddagen, ellers skjønner jeg at tiden fram til legging kan føles hellig.)
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #12 Skrevet 5. desember 2019 Har trening i arbeidstiden, og ellers er ungen flink til å leke alene. Har barn på ett år. Ja, og så har hun en pappa som bidrar like mye til fellesskapet som jeg. Anonymkode: 164bf...c53
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #13 Skrevet 5. desember 2019 Her går mye i hurtigvarianter. Tre min på sminke, kanskje. Men så har jeg aldri vært sånn som har sminket meg så mye, heller. Men som en lenger opp her skrev: Disse småøyeblikkene med en halvtime i badekaret, de er litt hellige! Og så er det veldig forskjell på barn. Noen trenger mye støtte for å sovne, og mye nærhet etter barnehage. Jeg skjønner at du er lei. Klem herfra ❤️ Anonymkode: d748b...18b
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #14 Skrevet 5. desember 2019 Det handler vel om penger kansje.. om man betaler i dyre rommer for frisør, treningsenter, fine klær. Anonymkode: b1619...b2d
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #15 Skrevet 5. desember 2019 Jeg synes de fleste småbarnsmødre ser helt ordinære ut, jeg? Jeg tror ikke det er sånn at de fleste bruker masse tid på å pleie utseendet i hvert fall. Man kommer langt med normal personlig hygiene, rene og pene klær, en tur til frisøren innimellom og lett sminke. Det tar ikke mye tid. Når det gjelder kropp/vekt er vel det viktigste et noenlunde sunt kosthold uten kalorioverskudd. Jeg føler ikke at jeg har behov for trening utenom jobb og aktive ettermiddager med familien så lenge kostholdet er bra. Anonymkode: 8b07c...31e
Sandie Skrevet 5. desember 2019 #16 Skrevet 5. desember 2019 Prøver å dusje og evt ta litt ekstra hudpleie noen kvelder i uken, etter at barnet er lagt. Om morgenen står jeg opp litt før barnet slik at jeg får stå alene på badet og sminke meg, vanligvis tar det ikke mer enn 5 minutter. Trening har jeg ikke kommet skikkelig i rutine med enda, selv om barnet snart er 2 år. Det blir litt skippertak innimellom. Ellers prioriterer jeg søvn. Legger meg tidlig, rundt kl.21:45.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #17 Skrevet 5. desember 2019 Jeg står opp tidlig nok så jeg rekker å dusje og sminke meg før jobb. Treningen tar jeg før eller etter jobb. Da må far hente eller levere barna i bhg. Det velger jeg å prioritere fordi det er en investering i helsen min. Anonymkode: 87f7d...42f
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #18 Skrevet 5. desember 2019 Jeg har tre alene, så har det som deg... opp, kaste på meg klær, rekker maskara, lue så jeg får gjemt flokene mine, eller topp på hodet funker, kle på minsten, få i BHG, jobb, hente, handle, lage mat, lekser, steller, sovner litt med en barnebok i hånden mens minste sovner, våkner litt, rydder litt, dusjer, sover ... repeat. Du er ikke alene Ts Jeg lurer også på hvordan andre får det til. Anonymkode: f858d...f4c
jenta7 Skrevet 5. desember 2019 #19 Skrevet 5. desember 2019 Det virker som om de som får det til prioriteter det hardt, rett og slett. Det kan hende at jeg er litt dårlig på det... Den halvtimen på badet hørtes deilig ut. Det handler ikke så mye om penger for min del. Heller at dagen er ferdig og at jeg ikke har overskudd når jeg har tid. Det trenger ikke å koste så mye å kjøpe en genser eller en bukse... Og litt sminke.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #20 Skrevet 5. desember 2019 Dusje skjer på kvelden. Trening skjer i form av jogging eller sykling til barnehage/jobb, sminker meg ikke så mye men littegrann kjapt. Egentid etter 20.00, noen ganger ender jeg på sofaen med tven, andre dager mer energi og kan treffe venner, gå tur, eller gjøre litt hobbyer. Men generelt travelt og for få timer i døgnet med 3 barnehagebarn😅 Anonymkode: 2172c...006
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå