AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #1 Skrevet 5. desember 2019 Oppdaget denne flekken under tåneglen i dag. Har nok vært der en liten stund, trodde det var noe lo, men da jeg skulle ta det bort, så jeg at dette er en mørk flekk under neglen... Lest litt på nettet, og bildene jeg ser der, ser jo verre ut en den lille flekken min. Leser også at føflekkreft er arvelig, og min pappa fikk diagnosen for et år siden. Føler likevel at det er tullete å bestille en legetime for denne lille prikken... Kan ikke huske å ha slått meg, og har ikke vondt i tåen. Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: 7d584...9d2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #2 Skrevet 5. desember 2019 Sånt som er under negle ville jeg dratt til legen for. Det er i familien og da burde man være litt ekstra forsiktig. Det står jo mellom å gå rundt å kanskje bli sykere fordi du ikke gidder å gå til legen. Så kan du ta valget selv om det er tullete eller ikke. Anonymkode: 2eb48...dc2 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #3 Skrevet 5. desember 2019 Bestill time med en eneste gang!!! Dette er ingenting man venter med. Er du heldig er det null stress, ingenting farlig, det har kun kostet deg en legetime. Er du uheldig så dette faktisk er kreft, så skal du takke deg selv dypt og inderlig for at du bestilte deg time med en gang du oppdaget det! Det her er ingenting å lure på altså. Ring, nå, i dag. Anonymkode: 22c2a...a22
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #4 Skrevet 5. desember 2019 Butikkomsetningen føflekk under negl kan være kreft. Oppsøk lege! Anonymkode: 166bd...ac5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #5 Skrevet 5. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Butikkomsetningen føflekk under negl kan være kreft. Oppsøk lege! Anonymkode: 166bd...ac5 Tastaturet lever sit eget liv *nytilkommet Anonymkode: 166bd...ac5 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #6 Skrevet 5. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bestill time med en eneste gang!!! Dette er ingenting man venter med. Er du heldig er det null stress, ingenting farlig, det har kun kostet deg en legetime. Er du uheldig så dette faktisk er kreft, så skal du takke deg selv dypt og inderlig for at du bestilte deg time med en gang du oppdaget det! Det her er ingenting å lure på altså. Ring, nå, i dag. Anonymkode: 22c2a...a22 Ingen grunn til å skremme TS så mye. Hvis det nå er kreft gjør det heller ikke noe å vente til i morgen med å ta kontakt med lege for å bestille time. Anonymkode: b6275...4ac 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #7 Skrevet 5. desember 2019 Synes det ser ut som det er en liten blodansamling eller blodblemme under neglen. Er bare å dra til legen hvis du er bekymret selvfølgelig. Anonymkode: 02b1f...276 2
Gjest Warrior Skrevet 5. desember 2019 #8 Skrevet 5. desember 2019 Det kan jo være en vanlig føflekk som har oppstått, eller blod. Trenger ikke være kreft, men sånn som plutselig oppstår skal ALLTID sjekkes hos lege. Jeg er ikke flink å gå til lege, men ikke vær like dum som meg. Det kan koste et liv å drite i å gå til lege. Gå heller for mye enn for lite.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #9 Skrevet 5. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Synes det ser ut som det er en liten blodansamling eller blodblemme under neglen. Er bare å dra til legen hvis du er bekymret selvfølgelig. Anonymkode: 02b1f...276 Jeg synes også det. Ville sett det an noen dager. Du kan jo bestille en vanlig legetime om 1 ukes tid og avbestille om flekken forsvinner av seg selv før det Anonymkode: 288cc...4aa
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #10 Skrevet 5. desember 2019 Kanskje du har slått en tå mot for eksempel ett stol-bein eller noe sånn? Så har det utbiklet ett slags "blåmerke" under negl, på grunn av dette? Det er selvfølgelig ikke sånn at det absolutt MÅ være kreft altså... Anonymkode: 7c865...f73
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #11 Skrevet 5. desember 2019 TS her... Her var det rask respons! Tenker jo også at jeg må få sjekket det, men tenkte vel ikke at det hastet akkurat i dag... Tar nok å ser det an en ukes tid, men skjønner jo at det må undersøkes om den ikke går bort. Det jeg i hovedsak lurte på, var om andre plutselig har opplevd å få en slik prikk plutselig.... Men takk for alle tilbakemeldinger! Og ja, heller en gang for mye, enn en gang for lite til legen. Anonymkode: 7d584...9d2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #12 Skrevet 5. desember 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen grunn til å skremme TS så mye. Hvis det nå er kreft gjør det heller ikke noe å vente til i morgen med å ta kontakt med lege for å bestille time. Anonymkode: b6275...4ac Jo, det gjør noe, for om hun venter til i morgen, får hun tidligst komme inn neste uke. HVIS det er så galt, så la legen vurdere. Ikke ta egne vurderinger. Gjør ingenting å bli skremt om dette, man tåler en skrekk om den ikke er sann, og er den sann er man takknemlig for at man ble støkket til å handle raskt. Anonymkode: 22c2a...a22
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #13 Skrevet 5. desember 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: TS her... Her var det rask respons! Tenker jo også at jeg må få sjekket det, men tenkte vel ikke at det hastet akkurat i dag... Tar nok å ser det an en ukes tid, men skjønner jo at det må undersøkes om den ikke går bort. Det jeg i hovedsak lurte på, var om andre plutselig har opplevd å få en slik prikk plutselig.... Men takk for alle tilbakemeldinger! Og ja, heller en gang for mye, enn en gang for lite til legen. Anonymkode: 7d584...9d2 Det har vært flere tråder her der folk har spurt om flekker/streker under neglen. Ei jente dro til legen etter å ha fått beskjed om det her, og hun måtte amputere ytterste leddet på fingeren. Det var kreft. Koster så lite å dra å sjekke det:) Anonymkode: d7fee...dde
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #14 Skrevet 5. desember 2019 Just now, AnonymBruker said: Det har vært flere tråder her der folk har spurt om flekker/streker under neglen. Ei jente dro til legen etter å ha fått beskjed om det her, og hun måtte amputere ytterste leddet på fingeren. Det var kreft. Koster så lite å dra å sjekke det:) Anonymkode: d7fee...dde Anonymkode: d7fee...dde
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #15 Skrevet 5. desember 2019 Jeg ville ikke dratt til legen, men om det er noe du bruker energi på, så kan du ta en rask tur. Anonymkode: 0e674...067
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #16 Skrevet 5. desember 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det har vært flere tråder her der folk har spurt om flekker/streker under neglen. Ei jente dro til legen etter å ha fått beskjed om det her, og hun måtte amputere ytterste leddet på fingeren. Det var kreft. Koster så lite å dra å sjekke det:) Anonymkode: d7fee...dde Hun hadde jo hatt streken i et par måneder da. TS oppdaget denne flekken i dag. Og det er en liten flekk, ikke strek som i den andre tråden. Strek er uvanlig, små blodflekker under negl er ikke så uvanlig. Jeg har hatt det selv TS og det var fordi jeg hadde slått fingeren min. Men altså, skader jo ikke å bestille en time men se an om flekken forsvinner Er det en liten blodansamling bør den jo forsvinne iløpet av 2-6 dager. Er det en føflekk er det sikkert greit å sjekke den, men super-akutt er det nok ikke. Anonymkode: 288cc...4aa 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #17 Skrevet 5. desember 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, det gjør noe, for om hun venter til i morgen, får hun tidligst komme inn neste uke. HVIS det er så galt, så la legen vurdere. Ikke ta egne vurderinger. Gjør ingenting å bli skremt om dette, man tåler en skrekk om den ikke er sann, og er den sann er man takknemlig for at man ble støkket til å handle raskt. Anonymkode: 22c2a...a22 Herregud kvinnemenneske. Er du en sånn hypokonder som tror at du skal dø hver gang du oppdager noe på kroppen? Anonymkode: b6275...4ac 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #18 Skrevet 5. desember 2019 Jeg kommer til å se det an denne flekken ut uken. Er den fortsatt der neste uke, bestiller jeg time hos legen. Skal prøve å huske å oppdatere situasjonen her. TS Anonymkode: 7d584...9d2 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #19 Skrevet 5. desember 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Butikkomsetningen føflekk under negl kan være kreft. Oppsøk lege! Anonymkode: 166bd...ac5 🤣💖 Anonymkode: b0e13...15f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå