Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har ammet i 14 dagers tid (hadde startproblemer så måtte pumpe noen uker). Området like rundt brystvorten er så ømt at jeg brøler når jeg skal koble han til 😮 Er ømt hele tiden, men går seg til etter hvert under ammestunden. Er bare på én side, er også ganske hovent her. Når jeg prøver å håndmelke ser jeg at det hovne området blir enda mer hovent. Det er så vondt, hva kan det være? Har slitt med sugetak men dette føles og ser nå ganske bra ut, brystvorten er ikke sår eller vond lenger - det er bare dette hovne området like under brystvorten.. Tips? 

Anonymkode: f72d0...86e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være betente montgomerys kjertler?

https://ammehjelpen.no/montgomerys-kjertler/

Anonymkode: bd115...d7f

Synes ikke det virker helt riktig. Området som er hovent/ømt er større, og lenger inn mot brystvorta..

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke det virker helt riktig. Området som er hovent/ømt er større, og lenger inn mot brystvorta..

De kjertelene kan sitte spredd hvor som helst på areola, også helt inntil brystvorten 🙂 Og når de er blitt betent står det jo at de kan bli veldig store, hele området hovner vel opp. Hva med å prøve rådene om å legge på varm, fuktig klut og forsiktig massasje, og kontakt lege hvis ikke det blir bedre. 

Anonymkode: bd115...d7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...