AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #1 Skrevet 5. desember 2019 Kunne tenke meg å gjøre klart litt til jul,jeg har bakt aniskringler. Kanskje ei god kake eller anna kaffemat. Anonymkode: a39dd...a8e 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #2 Skrevet 5. desember 2019 Julekake/julebrød er det eneste av det jeg baker som jeg fryser ned. Resten er typiske småkaker som holder seg fint gjennom jula i en tett boks. Lager pepperkaker, brune pinner, safranbiscotti og sjokoladesnitter. Gjerne karameller og kandiserte nøtter i tillegg. Anonymkode: 56f64...044
Brunhilde Skrevet 5. desember 2019 #3 Skrevet 5. desember 2019 I år baker jeg ikke, men da jeg gjorde så var det bare kransekakestenger som havnet i frysen. Alt det andre holder seg bra i bokser.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #4 Skrevet 5. desember 2019 Jeg fryser alle småkakene, de tiner uansett så fort. Når de er fryst er det ikke like lett å spise dem før jul heller😉 Og så slipper alle kakeboksene å ta opp så mye plass. Anonymkode: a3cbe...c1e 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #5 Skrevet 5. desember 2019 Sarah Bernardkake, Julekake, vørterbrød, risbolle. Anonymkode: 240cb...a64
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #6 Skrevet 7. desember 2019 Har bakt noen veganske kryddercookies og fryst ned. Anonymkode: f5a35...4f4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #7 Skrevet 7. desember 2019 Det går lite av kaker og søtt. Men baker følgende for fryser; - frokostrundstykker i mange varianter. Tar de ut rett før de er ferdig stekt. Og tiner på varmluft til hver julefrokost - biscotti. Godt å sette frem til kaffe. - Diverse kringler og snurrer, som også raskt kan varmes på varmluft ved besøk. Lager også opp knekkebrød, flatbrød, med mer i forkant. Anonymkode: dab29...d02
Gjest Yael Anita Skrevet 7. desember 2019 #8 Skrevet 7. desember 2019 Har laget litt forskjellig julegodt i år . Det meste kan du fryse å ta opp igjen da du trenger det. https://yaelbyanita.blogg.no/
SPOCA Skrevet 7. desember 2019 #9 Skrevet 7. desember 2019 (endret) Lager 7-8 slag hver jul, og lager alltid fire typer kaker som fryses ned: krydderkaker med "julekrydder", lussekatter, Mor Monsen og julekaker. Ellers lager jeg strull, krumkaker, berlinerkranser og havreflarn. I år skal jeg også prøve meg på danske hindbærsnitter, marispan- og nougatkonfekt (julegaver), troikakonfekt, krydret bananbrød/kake, oboykuler (julegaver), prestegårskringler og bringebærbakewells. Mulig jeg også lager sitronfudge (julegaver) og fløtekarameller (julegaver). Skal flere ulike steder i jula, så tenkte å ta med meg litt av hvert på besøk. Endret 7. desember 2019 av SPOCA
Gjest Lasox Skrevet 7. desember 2019 #10 Skrevet 7. desember 2019 (endret) Det blir siste året for besteforeldrene mine i huset nå i år som dem har bodd i over 55 år til tross for at formen deres ikke er helt på topp, men jul skal dem ha! Jeg skal nok stå for det aller meste utenom adventen og juletreet. Ellers så skal jeg stå for det andre. Vi blir vel 13-14 personer på julemiddagen. Så det blir en travelt før jul! Sandkaker (hjemmelaget) Kanelboller (hjemmelaget) Krumkaker (hjemmelaget) Berlinerkranser (hjemmelaget) Pepperkaker (hjemmelaget) Smultringer (bestilles/kjøpes hjemmelaget) Kransekake (bestilles/kjøpes hjemmelaget) Så i år skal jeg starte allerede imorgen for å kunne rekke alt. Endret 7. desember 2019 av Lasox
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #11 Skrevet 7. desember 2019 Tenkte jeg skulle lage rundstykker, og iskake til julaften. Anonymkode: 07803...c86
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #12 Skrevet 9. desember 2019 Julebrød, boller og kanelsnurrer. Anonymkode: 7174f...98a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå