Gå til innhold

Hva baker du og fryser til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne tenke meg å gjøre klart litt til jul,jeg har bakt aniskringler. Kanskje ei god kake eller anna kaffemat.

Anonymkode: a39dd...a8e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Julekake/julebrød er det eneste av det jeg baker som jeg fryser ned. Resten er typiske småkaker som holder seg fint gjennom jula i en tett boks. Lager pepperkaker,  brune pinner, safranbiscotti og sjokoladesnitter. Gjerne karameller og kandiserte nøtter i tillegg. 

Anonymkode: 56f64...044

Skrevet

I år baker jeg ikke, men da jeg gjorde så var det bare kransekakestenger som havnet i frysen. Alt det andre holder seg bra i bokser. :)

Skrevet

Jeg fryser alle småkakene, de tiner uansett så fort. Når de er fryst er det ikke like lett å spise dem før jul heller😉 Og så slipper alle kakeboksene å ta opp så mye plass. 

Anonymkode: a3cbe...c1e

• Liker 1
Skrevet

Sarah Bernardkake, Julekake, vørterbrød, risbolle.

Anonymkode: 240cb...a64

Skrevet

Har bakt noen veganske kryddercookies og fryst ned.

Anonymkode: f5a35...4f4

Skrevet

Det går lite av kaker og søtt. Men baker følgende for fryser; 

- frokostrundstykker i mange varianter. Tar de ut rett før de er ferdig stekt. Og tiner på varmluft til hver julefrokost

- biscotti. Godt å sette frem til kaffe. 

- Diverse kringler og snurrer, som også raskt kan varmes på varmluft ved besøk. 

Lager også opp knekkebrød, flatbrød, med mer i forkant.

Anonymkode: dab29...d02

Skrevet (endret)

Lager 7-8 slag hver jul, og lager alltid fire typer kaker som fryses ned: krydderkaker med "julekrydder", lussekatter, Mor Monsen og julekaker. 

Ellers lager jeg strull, krumkaker, berlinerkranser og havreflarn.

I år skal jeg også prøve meg på danske hindbærsnitter, marispan- og nougatkonfekt (julegaver), troikakonfekt, krydret bananbrød/kake, oboykuler (julegaver), prestegårskringler og bringebærbakewells. Mulig jeg også lager sitronfudge (julegaver) og fløtekarameller (julegaver). 

Skal flere ulike steder i jula, så tenkte å ta med meg litt av hvert på besøk. :) 

Endret av SPOCA
Skrevet (endret)

Det blir siste året for besteforeldrene mine i huset nå i år som dem har bodd i over 55 år til tross for at formen deres ikke er helt på topp, men jul skal dem ha! :dany::nori::laugh:

Jeg skal nok stå for det aller meste utenom adventen og juletreet. Ellers så skal jeg stå for det andre. Vi blir vel 13-14 personer på julemiddagen. Så det blir en travelt før jul!

Sandkaker (hjemmelaget)

Kanelboller (hjemmelaget)

Krumkaker (hjemmelaget)

Berlinerkranser (hjemmelaget)

Pepperkaker (hjemmelaget)

Smultringer (bestilles/kjøpes hjemmelaget)

Kransekake (bestilles/kjøpes hjemmelaget)

Så i år skal jeg starte allerede imorgen for å kunne rekke alt.

Endret av Lasox
Skrevet

Tenkte jeg skulle lage rundstykker, og iskake til julaften. 

Anonymkode: 07803...c86

Skrevet

Julebrød, boller og kanelsnurrer. 

Anonymkode: 7174f...98a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...