AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #1 Skrevet 5. desember 2019 «Da teknologien kom ble enkelte forskere bekymret for at det ville bli et stort klasseskille pga at enkelte ville bli slaver av skjermen, mens de sterke lever det virkelige liv» sa en mann i kveld. Kan dette være årsaken til økt klasseskille? Mulig det har en sammenheng? Mange blir bare sittende ved skjermen, uten kontakt med mennesker. Disse får seg da ikke nettverk. Broren min er et eksempel; han har Asperger og null interesse for andre. Jeg er sikker på at om jeg så var naboen hans så hadde han ikke merket om jeg lå død i leiligheten da det eneste han gjør er å sitte ved skjermen. Han fikk seg jobb fordi mamma presset han til det. Han gikk på nav og var derfor fornøyd så lenge han kunne sove om dagen og spille om natta. Nå jobber han, tar heldt skift der han kan møte så få mennesker som mulig. Utenom det sover han eller sitter ved skjermen. Nettverk har han ikke, uten familien og jobben. Selv har jeg også slitt. Med psykiske vansker og må innrømme at jeg stort sett andres liv på some. Jeg lever nok også litt gjennom dette. Poser bare det som er positivt . Men jeg er interessert i å være sosial og få en ordentlig jobb. jeg møter og venner når de er i nærheten. Men hva tror dere? Anonymkode: 17d58...e87 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #2 Skrevet 5. desember 2019 Hvorfor synes han andre mennesker er uinteressante? Hvis han opplever å bli avvist og sånt, ofte, så skjønner jeg. Han er heldig og flink som fikk jobb. Selv har jeg sittet mye foran skjermen store deler av livet mitt, har blitt teknisk av det da og kan hjelpe andre. Ja og jeg tror det er fordi jeg ikke mestrer livet og det tror jeg gjelder mange. Jeg lever bare gjennom iphonen for tiden og er så langt nede at jeg ikke orker noen ting lengre. Før så ville jeg opp og få til ting, men uansett hvor hardt jeg har prøvd så har jeg mislykkes gang på gang. Søkte jobber i årevis før jeg fikk en deltidsjobb og til slutt ikke funket noen steder. Og går på aap nå, tar opp fag ved siden. Klarer ikke å lese til eksamen, er så deppa og urolig og ødelagt pga mørket og mye annet. Jeg klarer bare ikke å bli bedre lenger. Og dps kan ikke hjelpe meg. Alle relasjonene mine har raknet og både familie og andre er sinte på meg fordi jeg sliter. Har aldri klart å få venner, sliter med å få kjæreste og har mange forhold bak meg, da de ikke ville mer og har med vilje glemt at de har vært sammen med meg. Jeg scoret også dårlig på de testene hos dps og det satt spikeren i kista for meg. Anonymkode: 48427...e03
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #3 Skrevet 5. desember 2019 Ja, det er nok noe i det. Jeg sleit mye i tenårene og har ikke hatt noen som har støttet meg på de måtene jeg trengte så da endte jeg opp foran skjermen så mye jeg kunne for å drømme meg vekk på forum og i spill. Og nå har jeg ingen som virkelig kjenner meg eller som støtter meg. Man kaller det jo sosiale medier, men det er kun sosiale om man allerede har et godt, sosialt liv. Har man ingen så er det veldig vanskelig å bli kjent med noen fordi ingen vil bli kjent med ukjente. Og alle deler kun det som er photoshoppet pent og som er feilfritt. Ikke rart folk sliter med psyken Anonymkode: 9d01e...bb4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #4 Skrevet 5. desember 2019 Smarttelefoner gjør oss mer ufokuserte og depressive. Les bøker, hør på podcaster, musikk osv hvis du er alene. Viktig å bruke den tiden man har på en best mulig måte. Anonymkode: ae828...c6f 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #5 Skrevet 5. desember 2019 Nei, det er omvendt. De som har problemer vil ha større tendenser til å sitte mer foran skjerm og ikke klare få venner og kjæreste. Har ikke så mye med klasse å gjøre sådan. Mange med ufaglært jobb går på fest, har venninnekvelder/ kompiskvelder med andre i samme situasjon. På bygdene er det også ofte samlinger av duverse slag der man er sosial. Men så er det de få som sliter og der det ikke er så lett for dem å gå ut på samlingene eller der de ikke klarer få venner og ikke tørr date. Selvsagt også de med mer alvorlige sykdommer og lidelser. Disse ender da opp med å sitte mye hjemme foran skjermen Broren din er jo åpenbart eksempel på at det ikke handler om klasse, men andre utfordringer. Tror du broren din hadde vært mer ute om han jobbet som advokat? Anonymkode: f427f...993
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #6 Skrevet 5. desember 2019 Broren din er sosial på nett, og han trives med det. Han har nok et stort nettverk som du ikke kjenner til. Anonymkode: e1632...0f0
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #7 Skrevet 5. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Broren din er sosial på nett, og han trives med det. Han har nok et stort nettverk som du ikke kjenner til. Anonymkode: e1632...0f0 Nettnetterket. Gamingvennenne. Jaja, hans liv. Anonymkode: 17d58...e87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå