Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å ta synstest/synsundersøkelse.

Hvilke erfaringer har dere med de ulike kjedene?

Anonymkode: aa8e0...42f

Skrevet

Kvaliteten har nok mindre å gjøre med kjede, enn hvor dyktig den enkelte optiker er.

Den beste her i byen har vært innom to ulike kjeder, i tillegg til å ha drevet uavhengig. Han og de ansatte har vært like flinke alle årene. 

Spør deg heller fram lokalt, ville jeg gjort.

Anonymkode: 46466...edd

• Liker 2
Skrevet

Har brukt Brilleland i 10 år, og er veldig fornøyd! 
Har brukt 4 ulike butikker, i tre byer, og like fornøyd med alle! 

Brukte Interoptik først da jeg begynte med linser i 2006, og var fornøyd med dem også! Byttet til Brilleland pga flytting.

Anonymkode: 01308...96e

Skrevet

Takk for svar!

Jeg har nettopp flyttet hit jeg bor nå, så får prøve meg litt frem. Det er ikke verre enn at jeg kan bytte om jeg ikke blir fornøyd, men interessant å høre andres oppfatninger.

Skrevet

Tror ikke kjeden har så mye å si. Det avhenger nok mer av personene som jobber i butikken.

Anonymkode: bfbc3...c60

• Liker 1
Skrevet

Samboeren har brukt brilleland og jeg har brukt fugo optik synsam. Jeg har vært til to synsundersøkelser i samme butikk, med flere års mellomrom. Var veldig fornøyd etter begge gangene. Men hvilken kjede det er, spiller liten rolle. Det kommer helt an på personene som jobber med dette og hvor god de er til å utføre jobben sin. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg skjønner selvsagt at det kommer mye an på ekspertisen til de som står i butikken, men lurte likevel på om det var en trend som gikk igjen med tanke på seriøsiteten og profesjonaliteten til de ulike kjedene. Jeg har for eksempel oppfattet Specsavers som litt sånn "cowboyer", uvisst av hvilken grunn, for jeg har aldri hørt direkte negativ omtale av dem. Henger kanskje sammen med markedsføringen. Brilleland har jeg hørt en del bra om, og det samme når det gjelder Interoptik. Mulig Specsavers forsøker å ligge på en litt rimeligere linje.

Skrevet

Jeg har flyttet mye rundt, også i utland. Så har nok vært hos mer enn 10 ulike kjeder og optikere. 

Ikke merket noen forskjell, utover hvor mye de pusher produkter (jeg kjøper på nett). Og alltid samme resultat. 

Anonymkode: dff3a...16d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...