AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #1 Skrevet 5. desember 2019 Mannen slipper alltid katten ut på natten, siden katten hele tiden skraper på soveromsdøren på natten og holder oss våken. Katten hater seff sny og regn og går inn i garasjen der han ligger på natten og venter på å bli sluppet inn på morran så han kan ligge å dorme inne hele dagen. Han blir som regel sluppet ut mellom kl. 01-01:30 på natten og sluppet inn rundt 08-tiden. Nå på vinteren når det er kaldt og vått ute er han sluttet å gå til verandadøra for å ville bli sluppet ut. På sommeren maser han konstant på å bli sluppet ut. Han ble sluppet inn rundt 08:30 imorrest og har bare vært inne å sovet og spist og drukket litt og slappet av hele dagen. Han har ikke en eneste gang gått til verandadøra for å bli sluppet ut... han ble sluppet ut nå kl. 01:30 og har da vært inne i 17 timer uten å tisse. Er det normalt at katter klarer å holde seg så lenge? Sandkassen står i gangen etter jeg tok den inn fra garasjen de dagene vi hadde med storm, men han har ikke tisset eller bæsjet i den. Bør jeg ta han til dyrlegen for å sjekke han når han kan gå i 17-18 timer uten å tisse? Eller er det normalt at katter kan holde seg så lenge når de ikke vil ut i sny, regn og kulde?? Anonymkode: aa54b...89f
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #2 Skrevet 5. desember 2019 Du er klar over at katter kan få frostskader av å være ute når det er kaldt? Håper dere har varme og et fint sted til den å sove i garasjen. Det kan godt hende den har blitt syk. Anonymkode: 0150f...2be 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #3 Skrevet 5. desember 2019 Jeg forstår oppriktig ikke greia. Om katten vil ut så har den et gjøremål.Katter er DESSVERRE rensilige dyr som holder seg lenge. Skaff den stakkars jævelen en kasse innendørs Anonymkode: 356ba...12d 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #4 Skrevet 5. desember 2019 Ville ha gått til dyrlegen. Kan ha stein i urinrøret som er dødelig. Anonymkode: c1e13...dc1 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #5 Skrevet 5. desember 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår oppriktig ikke greia. Om katten vil ut så har den et gjøremål.Katter er DESSVERRE rensilige dyr som holder seg lenge. Skaff den stakkars jævelen en kasse innendørs Anonymkode: 356ba...12d Ro deg ned du da! Katten har kasse inne som den ikke har gjort fra seg på står det jo. Anonymkode: db4f5...838 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #6 Skrevet 5. desember 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville ha gått til dyrlegen. Kan ha stein i urinrøret som er dødelig. Anonymkode: c1e13...dc1 Dette. Anonymkode: 8064c...a42 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #7 Skrevet 5. desember 2019 Du bør dra til dyrelegen med en gang. Katten min tisset heller ikke i mange timer og det viste seg at han hadde stein i urinrøret. Er veldig glad for at vi reagerte, det kunne ellers gått veldig dårlig. Sjekk hvordan kattten reagerer når du prøver å kose med ham. Dersom han er i smerte, blir han aggressiv. Anonymkode: 8064c...a42 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #8 Skrevet 5. desember 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ro deg ned du da! Katten har kasse inne som den ikke har gjort fra seg på står det jo. Anonymkode: db4f5...838 da vil katten ut av annet grunnlag. Mulig miljø. Anonymkode: 356ba...12d
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #9 Skrevet 5. desember 2019 Tisser ikke katter én gang i døgnet?? Anonymkode: fa382...99c 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #10 Skrevet 5. desember 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tisser ikke katter én gang i døgnet?? Anonymkode: fa382...99c Nei? Hvor har du det fra? Anonymkode: 0ebd0...568 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #11 Skrevet 5. desember 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Du bør dra til dyrelegen med en gang. Katten min tisset heller ikke i mange timer og det viste seg at han hadde stein i urinrøret. Er veldig glad for at vi reagerte, det kunne ellers gått veldig dårlig. Sjekk hvordan kattten reagerer når du prøver å kose med ham. Dersom han er i smerte, blir han aggressiv. Anonymkode: 8064c...a42 Vedr. urinstein: Ja. Vedr. aggresjon ved smerte: Absolutt ikke, det er helt avhengig av katten. Har hatt katt med struvittproblemer. Han malte, men med en annen toneart i malingen sin der han krabbet opp i fanget mitt. Det var endringen i tonearten på malingen hans som gav meg signaler om at noe var galt, og rett til akuttvakta hos vakthavende veterinær. Anonymkode: 06237...38a 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #12 Skrevet 5. desember 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vedr. urinstein: Ja. Vedr. aggresjon ved smerte: Absolutt ikke, det er helt avhengig av katten. Har hatt katt med struvittproblemer. Han malte, men med en annen toneart i malingen sin der han krabbet opp i fanget mitt. Det var endringen i tonearten på malingen hans som gav meg signaler om at noe var galt, og rett til akuttvakta hos vakthavende veterinær. Anonymkode: 06237...38a Ja, det finnes jo flere tegn på smerte. Min lagde også uvanlige lyder og krøllet seg sammen under sofaen. Vil uansett si at aggresjon ved berøring er et ganske sikkert tegn som TS ikke bør overse. Anonymkode: 8064c...a42
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #13 Skrevet 5. desember 2019 Ts her. Altså det er ingen andre merkelige tegn på katten... han maler og koser og vi får ta på han overalt. Dette er ikke noe som plutselig har skjedd. Han har vært slik hele vinterhalvåret de siste 6 årene. Lurte bare på om det var normalt å klare å holde seg så lenge. Han er hos dyrlegen på kontroll og vaksiner en gang i året og har aldri vært oppdaget noe. Kan faktisk bare hende at katten ikke hæres å gå ut i regnet når det bare er mellom +5 til -2 grader ute. Anonymkode: aa54b...89f
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #14 Skrevet 5. desember 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Altså det er ingen andre merkelige tegn på katten... han maler og koser og vi får ta på han overalt. Dette er ikke noe som plutselig har skjedd. Han har vært slik hele vinterhalvåret de siste 6 årene. Lurte bare på om det var normalt å klare å holde seg så lenge. Han er hos dyrlegen på kontroll og vaksiner en gang i året og har aldri vært oppdaget noe. Kan faktisk bare hende at katten ikke hæres å gå ut i regnet når det bare er mellom +5 til -2 grader ute. Anonymkode: aa54b...89f Det høres jo ganske spesielt ut. Kan hende han drikker altfor lite. Anonymkode: 8064c...a42
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #15 Skrevet 5. desember 2019 Katten min går heller ikke alltid ut mer en en gang i døgnet. Dette vet jeg fordi at når vi er borte og han går i bånd, så tas han ut flere ganger og har bare på do en gang som regel. Ellers frisk og rask Anonymkode: 39d59...2f8
Minya Skrevet 6. desember 2019 #16 Skrevet 6. desember 2019 Det er vanlig for voksne, friske katter å holde seg i lange tider, ofte fordi katter drikker lite av natur siden de ville fått i seg nesten all væske de trenger via byttedyr, og fordi de gjerne i hovedsak spiser tørrfór som ikke tilføyer ekstra væske. Er du bekymret for at han ikke får i seg nok væske, kan du prøve vannfontene. Katter er nysgjerrige på rennende vann og fontener og vil ofte drikke mer når de har tilgang på rennende vann, med påfølgende effekt at de også tisser litt oftere. Vedrørende at han ligger inne hele dagen periodevis, kan bare være så enkelt som dagsformen. Han hadde lyst til å bli inne fordi det var dritvær. 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #17 Skrevet 6. desember 2019 Akkurat nå, Minya skrev: Det er vanlig for voksne, friske katter å holde seg i lange tider, ofte fordi katter drikker lite av natur siden de ville fått i seg nesten all væske de trenger via byttedyr, og fordi de gjerne i hovedsak spiser tørrfór som ikke tilføyer ekstra væske. Er du bekymret for at han ikke får i seg nok væske, kan du prøve vannfontene. Katter er nysgjerrige på rennende vann og fontener og vil ofte drikke mer når de har tilgang på rennende vann, med påfølgende effekt at de også tisser litt oftere. Vedrørende at han ligger inne hele dagen periodevis, kan bare være så enkelt som dagsformen. Han hadde lyst til å bli inne fordi det var dritvær. TS her: Ja det var visst bare de to dagene det var veldig drittvær. Når sludd-stormen ga seg har han nå de siste tre dagene mast ved verandadøra som vanlig og ville ut. Anonymkode: aa54b...89f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå